خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / گریل های گیاهی که شاید تاکنون امتحان نکرده باشید
گریل های گیاهی

گریل های گیاهی که شاید تاکنون امتحان نکرده باشید

گریل یا بریانی کردن شاید آخرین چیزی باشد که در مورد آووکادو یا هندوانه به ذهنتان برسد ولی در واقع شگرد خوبی برای تنوع بخشیدن به غذاهای شماست. این شگرد فقط مختص استیک و برگر و‌ هات داگ نیست پیشنهاد می‌کنم هر چه سریع‌تر یک باربیکیو تهیه کنید تا از طعم بریان شده غذاهای گیاهی خود لذت ببرید. ما در این مطلب از بشقاب سبز در مجله فیدیلیو  ۹ مورد از غذاهای گیاهی بریان شده ای که احتمالا تاکنون امتحان نکرده اید آماده کردیم. امیدوارم خوشتان بیاید.

پیتزا گریل

پیتزا گریلی

1 اگر تاکنون فکر می‌کردید که پیتزای پخته شده در فر عالی می‌شود صبر کنید تا گریل شده آن را امتحان کنید. کافیست به هر دو طرف پیتزا روغن زیتون بمالید و روی حرارت مستقیم برای یک یا دو دقیقه بریان کنید. سپس آن را بر روی کاغذ مخصوص پیتزا قرار دهید و مواد روی آن را اضافه کنید. در این مرحله یک بار دیگر آن را گریل کنید تا وقتی که پنیر پیتزا آب شود و به رنگ طلایی در بیاید.

تاکوی گریل

ساندویچ گریل

2 ساندویچ‌های آماده ای که از سوپر مارکت‌ها تهیه می‌کنید را گریل کنید و به آن‌ها طعم خانگی ببخشید. اطمینان داشته باشید همه خانواده از ساندویچ خانگی شما قدردانی خواهند کرد.

تست گریل

نان تست گریلی

3 دفعه بعد که قصد تهیه ساندویچ تست داشتید ابتدا نان آن را بریانی کنید و بعد مواد را داخلش قرار دهید. تفاوت‌ها را خودتان حس خواهید کرد. علاوه بر آن از گرم شدن آشپزخانه هم جلوگیری خواهید کرد.

گریل آووکادو

گریل آووکادو

4 اگر از تست آووکادو خوشتان می‌آید این راه را نیز امتحان کنید. ابتدا آووکادو را به دو نیم کنید و به آن روغن زیتون بمالید. سپس برای ۲ تا ۳ دقیقه آن را بریان کنید و روی نان تست قرار دهید. بعد کمی‌ لیموناد و فلفل روی آن بریزید. امیدوارم از طعم آن لذت ببرید.

گریل کیک اسفنجی

کیک اسفنجی گریل شده

5 تکه‌های کیک اسفنجی را با کره بپوشانید و بگذارید یک تا دو دقیقه بریانی شود. در انتها آن را با توت فرنگی تازه و یک اسکوپ بستنی سرو کنید. نوش جان.

گریل هلو

گریل هلو

6 ابتدا هلو را به دو نیم کنید و هسته آن را در آورید. سپس روی آن روغن زیتون بمالید و سه تا چهار دقیقه بریان کنید. حالا می‌توانید هلوهای گریل شده را کنار بشقاب سبزیجات خود با پنیر، پسته، سس لیمو و روغن زیتون سرو کنید و یک غذای فراموش نشدنی میل کنید.

گریل هالومی

پنیر گریلی

7 هالومی‌ نوعی پنیر سفت و شور یونانی است که اگر گریل شود به آرامی‌ آب می‌شود ولی شکل ظاهری اش را حفظ می‌کند. بر اسلایس‌های این پنیر روغن زیتون بمالید و برای ۵ دقیقه آن را بریان کنید تا یک طرف آن نرم شود سپس روی آن حلقه‌های گوجه فرنگی تازه قرار دهید و میل کنید.

گریل آناناس

گریل آناناس

8 حلقه‌های آناناس را روی حرارت ملایم برای چهار تا هشت دقیقه گریل کنید تا هر دو روی آن حرارت ببیند و شیره شیرین طبیعی آن بیرون بزند. سپس آن را با بستنی وانیلی و خامه اضافه سرو کنید.

هندوانه گریل

هندوانه گریلی

9 هندوانه را به اسلایس‌های خیلی نازک تقسیم کنید و در کاور گریل برای چهار دقیقه روی حرارت مستقیم قرار دهید. در این فاصله یک بار آن را پشت و رو کنید تا هر دوسمت آن حرارت ببیند. هندوانه بریانی شده آماده است. از طعم آن لذت ببرید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.