خانه / سوپرریویو / آیا می دانید کروسان پچ پچ بهتر است یا کروسان شیبابا؟
کروسان پچ پچ شیبابا

آیا می دانید کروسان پچ پچ بهتر است یا کروسان شیبابا؟

سلام

من ایمانم و اینجا بخش سوپرریویو از مجله فیدیلیو هستش. امروز تو این مطلب میخوام براتون راجع به کروسان و دو برند معروف اون یعنی پچ پچ و شیبابا براتون صحبت کنم. پس با من همراه باشید تا بدونید کدوم یکی ازینا کروسانه یا به یه کروسان واقعی نزدیک تره.

اگه بخوایم بدونیم بین پچ پچ و شیبابا کدومشون کروسان بهتریه اول باید یه کروسان خوب رو بشناسیم.

خب کروسان چیه اصلا؟

کروسان یه نون هلالی شکل و چند لایست که بر خلاف تصور خیلی ها اصالت اتریشی داره نه فرانسوی. فرق اصلی کروسان با بقیه نون های بازار اینه که بافت چند لایه داره و این بخاطر کره ای هستش که لابه لای ورقه های خمیرش قرار داره. پس اگه یه کروسان واقعی رو برش بدیم باید شاهد لایه های نسبتا زیاد و فضای تو خالیش باشیم.

 

کروسان

پچ پچ

شیبابا

قیمت

۲۰۰۰ تومان

۳۰۰۰ تومان

وزن

۴۵ گرم

۵۰ گرم

کالری

۱۶۷ کیلوکالری

۱۴۵ کیلوکالری

قند

۸٫۲۳ گرم

۸٫۴ گرم

چربی

۹٫۸۶ گرم

۱۰٫۹۱ گرم

خمیر لایه لایه

به هیچ وجه

تقریبا

کروسان پچ پچ

خوب پچ پچ تقریبا اولین یا از اولین برندهایی هستش که از سال ۱۳۷۸ و به گفته خودش کروسان یا نان تخمیری چند لایه تولید می کنه. اکثر مردم ما اگه کروسان رو نشناسن ولی پچ پچ رو می شناسن این بخاطره اولین و برای مدت نسبتا طولانی بی رقیب بودن تو بازار ایران هستش. اما…

اما بر خلاف شعار پچ پچ که میگه کروسان یعنی پچ پچ و پچ پچ یعنی کروسان این پچ پچی که من و شما از بقالی و سوپر مارکت و دیجیکالا میخریم اصلا کروسان نیست. چون با یه برش ساده میشه فهمید که این محصول نه تنها از یک کروسان واقعی خیلی دوره بلکه از تصویر روی بسته بندیشم فاصله داره.

این نون تخمیری چند لایه ای که توی بسته بندی پچ پچ هستش بیشتر شبیه به یه شیرینی دانماکریه که شبیه نون کروسان و هلالی طور پیچیدنش. البته که پچ پچ (با توجه به اینکه کیفیتش به نسبت قبل افت داشته) باز هم یه میان وعده قابل قبول و خوشمزه هستش. و مبلغ ۲۰۰۰ تومان برای ۴۵ گرم پچ پچ مبلغی تقریبا معقولیه.

پچ پچ فعلا سه تا طعم داره: شکلاتی، شکلات فندوقی و توت فرنگی
دو تا هم سایز داره، یکی ۴۵ گرمی و دومی ۶۵ گرمی که به پچ پچ مکس معروفه و قمیتش در حال حاضر ۳۰۰۰ تومن هستش.

 

شیبابا

شیبابا رو میشه دومین برند معروف کروسان ایران نامید. فرق شیبابا با پچ پچ تو چنتا چیزه:
اول از همه اینکه اگه کروسان شیبابا رو برش بدی با اینکه یه کروسان واقعی نیست ولی برعکس پچ پچ که اصلا کروسان نیست به یه کروسان واقعی شبیه هستش.
دوم اینکه شیبابا ۵۰ گرمه و تقریبا ۱۰% وزن بیشتری به نسبت پچ پچ داره.

سوم این شباهت و نزدیکی به یه کروسان واقعی باعث شده تا قیمت شیبابا ۵۰ درصد بیشتر از قیمت یه پچ پچ معمولی باشه یعنی قیمت هر شیبابا ۳۰۰۰ تومن هستش.

شیبابا هم مثل پچ پچ  ۳ تا طعم داره: شکلاتی، شکلات فندوقی و آلبالویی.

 

من آنچه شرط سوپر ریویو بود خدمتتون عرض کردم
شما دیگه تصمیم با خودتونه، هر کدومو میل کردین نوش جونتون
من ایمان تیموریان
اینجا سوپرریویو
تامام

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

یک نظر

  1. به نظرم شیبابا خوش مزه تره