خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / دسرهای گیاهی خوشمزه برای کودکان
دسرهای گیاهی

دسرهای گیاهی خوشمزه برای کودکان

دسرهای گیاهی یکی از ترفندهای مناسب والدین در وادار کردن کودکان به مصرف گیاهان بیشتر هستند. یکی از دغدغه‌های والدین گنجاندن مصرف سبزیجات در وعده‌های غذایی کودکان است که اغلب هم موفقیت چندانی حاصل نمی‌شود. اغلب کودکان در مرحله انتخاب ترجیح می‌دهند به جای سبزیجات غذاهای شیرین و خوشمزه مصرف کنند. به علاوه با هوش سرشاری که از کودکان امروزی انتظار می‌رود مانند یک کارآگاه بخش جنایی کوچکترین آثاری از سبزیجات را در غذاهای خود می‌بینند و کشف می‌کنند.

اما دسرهای شیرین و خوشمزه احتمالا آخرین جایی است که این کوچولوهای بامزه می‌توانند به آن شک داشته باشند. بنابراین اگر بتوانیم گیاهان مغذی را در دسرهای آن‌ها بگنجانیم احتمالا موفق می‌شویم آن‌ها را به خوردن ترغیب کنیم. در ادامه این مطلب در بخش بشقاب سبز از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با این دسرهای گیاهی خوشمزه بیشتر آشنا شوید.

دسرهای گیاهی - کاپ کیک سیب زمینیکاپ‌کیک سیب‌زمینی یک دسر گیاهی مفید

سیب‌زمینی به سبب داشتن ویتامین C، فسفر، پتاسیم، آهن، منیزیوم و ویتامین B6 یکی از موادغذایی مفید و مغذی برای کودکان است. اگرچه اغلب کودکان به سیب‌زمینی سرخ شده که مضرات فراوانی دارد دست رد نمی‌زنند. اما در عوض از مصرف سیب‌زمینی آب‌پز یا پوره که سرشار از ویتامین است خودداری می‌کنند. اما نگران نباشید. این کاپ‌کیک سیب‌زمینی سرسخت‌ترین کودکان را هم از پا می‌اندازد. یکی از محل‌های خوبی که می‌توانید پوره سیب‌زمینی را در آن پنهان سازید کاپ‌کیک‌های سیب‌زمینی هستند.

پوره سیب‌زمینی در ترکیب با کاپ‌کیک طعم بسیار دل‌پذیری ایجاد می‌کند. در ضمن شک نداشته باشید کودکان دل‌بندتان هرگز از وجود سیب‌زمینی مطلع نمی‌شوند. با این کاپ‌کیک‌های خوشمزه و هوس‌برانگیز به سادگی و بی‌دردسر مقدار زیادی ویتامین کودکانتان هدیه دهید.

دسرهای گیاهی - براونی کدو

براونی کدو یکی از دسرهای گیاهی خوشمزه

کدو حلوایی یکی از مواد غذایی مفید و بسیار پرخاصیت است که هر چه از فواید بی‌شمار آن بگوییم باز همه کم گفته‌ایم. این ماده غذایی مفید سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله انواع ویتامین‌های خانواده B و بتاکارون است که از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری بدن به شمار می‌رود. از طرفی کدو یکی از گیاهان در دسترس و ارزان است که با وجود ویتامین‌های فراوانی که دارد از کالری بسیار پایینی برخوردار است. با این تفاسیر این گیاه گزینه بسیار مناسبی برای تهیه کیک براونی کودکان شما است.

برای این منظور کافیست مقداری کدو را رنده کنید و در براونی‌‌های خوشمزه کودکان بریزید. مطمئن باشید طعم آن به قدری خوشایند است که تبدیل به یکی از دسرهای مورد علاقه آن‌ها می‌شود.

دسرهای گیاهی - بستنی ذرت

بستنی ذرت 

ذرت شیرین یکی دیگر از گیاهان مفیدی است که با خواص مغذی خود گزینه خوبی برای تهیه دسرهای گیاهی کودکان شما است. ذرت دارای پتاسیم، کلسیم، گلوکز، مالتوز، آلانتوئین، دو نوع استرول، اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع، اسید سربرونیک، گوگرد، فسفر، سیلیس، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و سرشار از ویتامین B‌ است. این گیاه در ترکیب با بستنی یک دسر خوشمزه تابستانی برای کودکان شما به وجود می‌آورد. به علاوه هیچ بچه‌ای دست رد به سینه بستنی نمی‌زند. بنابراین حسابی از هنر دستانتان استفاده کنید و یک بستنی سنتی گیاهی و خوشمزه بسازید.

دسرهای گیاهی - پودینگ آووکادو

پودینگ آووکادو

آووکادو از جمله گیاهان مفید و مغذی است که سرشار از انواع مختلف ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. با مصرف فقط یک پنجم از این میوه در حدود ۲۰ نوع ویتامین مغذی به بدن خود می‌رسانید. بنابراین یکی دیگر از گزینه‌های مناسب در تهیه دسرهای گیاهی برای کودکان به شمار می‌رود. این میوه خامه‌ای و خوشمزه می‌تواند پودینگ‌های فاقد لبنیات را به یک دسر گیاهی مغذی تبدیل کند. شک نداشته باشید این پودینگ شکلاتی مفید با ظاهر دلفریب خود نهایت آمال و آرزوهای کودکان شما خواهد شد.

دسرهای گیاهی - کیک هویج

کیک میوه‌ای

استفاده از هر نوع میوه‌ای در دسرها علاوه بر این‌که مقدار زیادی فیبر و ویتامین‌های مهم بدن را تامین می‌کند، ظاهر وسوسه‌انگیزی به کیک‌های یک‌نواخت و ساده می‌بخشد. کافیست هر نوع میوه‌ای از جمله هویج یا آناناس را در کیک میوه‌ای فرزندان خود پوره کنید تا شاهد معجزه قرن باشید. کودکان شما با این کیک‌های میوه‌ای بدون کوچکتری حرفی مقدار زیادی میوه مصرف می‌کنند.

دسرهای گیاهی - کاپ کیک لبو

کاپ‌کیک لبو

آهن، اسید فولیک، پتاسیم و بسیاری دیگر از ویتامین‌های ضروری در این گیاه نهفته شده‌اند. به علاوه لبو به سبب طعم شیرینی که دارد جایگزین بسیار مناسبی برای شکر در کاپ کیک‌های کودکان خواهد بود. رنگ قرمز آن نیز به کاپ کیک‌های خوشمزه و مفید شما ظاهر بسیار دلفریبی می‌بخشد. البته از تامین فیبر مورد نیاز بدن هم نباید به راحتی گذشت.

دسرهای گیاهی - پودینگ سیب زمینی

پودینگ سیب‌زمینی 

پودینگ سیب‌زمینی شیرین یکی از دسرهای مقوی و خوشمزه است که در کشور جامایکا مصرف زیادی دارد. با رنده کردن سیب‌زمینی‌های کوچک و شیرین در پودینگ یا کیک مورد علاقه کودکان آن ها را وادار به مصرف سیب‌زمینی غیر سرخ کرده کنید.

دسرهای گیاهی - کوکی کدو

کوکی کدو حلوایی

اگرچه شیرینی کوکی به خودی خود طعم بسیار خوشایند و فواید فراوانی دارد. اما اضافه کردن کمی پوره کدو حلوایی می‌تواند آن را به بانک ویتامین‌ها و یکی از دسرهای گیاهی خوشمزه تبدیل کند. به علاوه طعم کدو حلوایی در ترکیب با این شیرینی‌های خوشمزه وصف ناپذیر است.

دسرهای گیاهی - چیزکیک کدو

چیز کیک کدو سبز

کدو سبز به عنوان یکی از مانبع سرشار از  ویتامین A، C ، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته می‌شود. کدو سبز همچنین یکی از بهترین منابع غذایی منگنز و منبع مناسبی در تامین ویتامین‌های B1 و B6 نیز به شمار می‌رود. از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و… اشاره کرد. خلاصه هر آن‌چه خواص مغذی که می‌شناسید در این گیاه پنهان شده است. کدو سبز در ترکیب با چیز کیک طعم خوشایند آن را صد چندان می‌کند.
البته شاید بهتر است بگوییم این چیزکیک های خوشمزه طعم خوشایند خود را مدیون کدو هستند. به هر صورت این دسرهای گیاهی خوشمزه ارمغان خوبی برای کودکان شما خواهد بود.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.