خانه / کافه و رستوران / کافه محبوب من / کوک می‌شوید با دمنوش‌های کافه کوک
کافه کوک

کوک می‌شوید با دمنوش‌های کافه کوک

برای بسیاری از افرادی که محل کار، تحصیل یا زندگی آنها حوالی خیابان قائم‌مقام و میدان شعاع است، کافه کوک محلی آشنا، دنج و دوست‌داشتنی است.
کافه‌ای زیبا که بخشی از محبوبیت خود را مدیون سریال‌‌های تلویزیونی است که سکانس‌هایی از آنها در این کافه ضبط و نمایش داده شده است. با مجله فیدیلیو و نقد و بررسی کافه کوک همراه باشید.

اگر اهل کافه و گپ و گفت با دوستان در کافه باشید قطعا اینجا محل مناسبی برای دیدارهای دوستانه و حتی خانوادگی و برنامه‌های کاری است.

این کافه در دو طبقه داخلی طراحی شده است که طبقه دوم محیط دنج و آرام‌تری را برای برگزاری جلسات کاری فراهم آورده است. پس اگر با موسیقی حین برگزاری جلسه مشکلی ندارید، یکی از پیشنهادهای ما برای برگزاری جلسات غیر رسمی‌‌و دوستانه این کافه است.
طبقه پایین هم با دکور زیبا و البته موسیقی‌های خاص جمع شما را به وجد می‌آورد و می‌‌تواند محیط خوبی برای برگزاری نشست‌های دوستانه و مهمانی‌های خانوادگی و جشن‌تولد و… باشد. البته قرار است در آینده نزدیک در این کافه برنامه‌هایی نظیر داستان خوانی، شعر خوانی و همچنین نمایش تابلوهای نقاشی برگزار شود که این خبر خوبی برای هنردوستان و علاقمندان به شعر و قصه است.
اگر هم اهل هوای آزاد و محیط باز هستید می‌توانید از معدود میزهایی که در محیط خارجی و پیاده‌رو کنار کافه قرار دارد استفاده کنید.

طراحی قرون وسطایی در قلب پایتخت

کافه کوکنمای داخلی کافه کوک از چوب با لوستر و مجسمه‌هایی است که قرون وسطی را تداعی می‌کند. به همین دلیل بیشتر دانشجویان هنر و معماری و طراحی داخلی و … علاقه خاصی به این کافه دارند. اما این موضوع به معنی خاص بودن مشتریان کافه کوک نیست.
در طبقه پایین این کافه حدود 10 میز قرار دارد و سفارش‌ها نیز در همین قسمت آماده می‌شوند. شما می‌توانید مراحل آماده‌سازی سفارش خود را کاملا مشاهده کنید. پله‌کان چوبی کنار سالن اصلی نیز طبقه اول را به فضای بالایی که یک سوم محوطه پایین است متصل می‌کند. راستش فضای بالایی با اینکه کوچک‌تر است، دنج و خودمانی‌تر است و از همه مهمتر اینکه به محیط پایین کاملا مشرف است. تعداد میزهای طبقه بالا حدود 4 تا 5 میز است. در این کافه می‌توانید کتاب، بروشور و بولتن‌های هنری را نیز مطالعه کنید.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این کافه امکان استفاده از فضای باز هم دارد و اگر علاقمند به نشستن در محیط باز و استفاده از هوای آزاد هستید می توانید از محدود میزهایی که بیرون کافه انتظار شما را می‌کشند استفاده کنید و از تماشای گلخانه کوچک این کافی‌شاپ هم لذت ببرید.

طعم‌های دلچسب در کافه کوک

لیست منوی این کافی‌شاپ بسیار متنوع است و به قول معروف دستتان برای انتخاب از میان غذا و نوشیدنی‌های این کافی شاپ کاملا باز است.
انواع دم‌نوش‌های گیاهی گرم و سرد و عرقیجات و نوشیدنی سنتی، انواع چای و قهوه و همچنین انواع کیک و ساندویچ در منوی کافه کوک وجود دارد. تنها کار سختی که باید انجام دهید انتخاب از منو است.
از لحاظ کیفیت و تمیزی هم باید بگویم که این کافه در حدی هست که برای بار دوم و سوم و حتی بیشتر پای شما به آن باز شود. اصلا خدا را چه دیدید شاید کوک پاتوق جدید شما شود. قیمت‌های آیتم‌‌های منو این کافه هم معمولی است. نه خیلی گران و نه خیلی ارزان.

وجود مهماندارهای خوشرو نیز مزید بر علت شده و بر محبوبیت این کافه افزوده است. شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی در مورد تمام نوشیدنی و غذاها و مواد تشکیل یافته و طرز تهیه شان از آن‌ها سوال کنید و مطمئن باشید که آن‌ها با حوصله شما را راهنمایی می‌کنند.

برخی از مهمانداران که از شما تصویری از دفعات قبل در ذهن دارند نیز پیشنهادهای خوشمزه‌ای به شما می‌کنند که توصیه می‌کنیم به پیشنهادهای خوشمزه آنها توجه کنید.
اگر در ساعات پایانی روز قصد مراجعه به این کافه را دارید مشکل جای پارک نخواهید داشت. هر چند که در سایر ساعات روز در کوچه پس کوچه‌های اطراف هم می‌توانید جای پارک مناسب بیابید.

نکته قابل توجه دیگر همسایگی سرای محله شعاع با این کافه است و شما در صورت تمایل می‌توانید از بازارچه صنایع دستی و بازارچه خود اشتغالی زنان دیدن کنید.

برای دیدن آدرس و منو کافه کوک اینجا کلیک کنید

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.