خانه / پیشنهادهای ویژه / ۱۵ تا از عجیب ترین رستوران های دنیا که خاص و جالب و گاهی ترسناکند  + عکس

۱۵ تا از عجیب ترین رستوران های دنیا که خاص و جالب و گاهی ترسناکند  + عکس

عجیب ترین رستوران های دنیا هم محیط عجیب و غریبی دارند و هم بعضا غذاهای عجیب و غیرعادی سرو می‌کنند. رستوران‌های عجیب و غریب زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد که صرفا اغلب مشتری‌ها برای کسب تجربه‌‌های جالب و بعضا ترسناک به آن‌جا می‌روند. در سفر به کشورهای مختلف دنیا می‌توانید غذا خوردن در جالب ترین و عجیب ترین رستوران های دنیا تجربه کنید. در این مقاله از سایت فیدیلیو به معرفی ۱۵ تا از عجیب ترین و گاهی ترسناک ترین رستوران های جهان با عکس آن‌ها می‌پردازیم.

کافه رستوران ماهی در ویتنام (Fish Café)

در این کافه عجیب و غریب در شهر «هوشی مینه» ویتنام که یکی از خاص ترین رستوران های دنیا است، ماهی‌ها درست زیر پای شما شنا می‌کنند. برای ورود به این کافه باید کفش‌تان را از پا درآورید و پاهایتان را بشویید. این کافه دو طبقه در ویتنام قرار دارد و در هر طبقه آن صد‌ها ماهی بزرگ و کوچک شنا می‌کنند. هر طبقه با دو لایه پوشش پلاستیکی عایق شده، ۲۰ متر‌مربع مساحت دارد و عمق آب ۲۵ سانتی‌متر است یعنی پای مشتری‌ها در تا عمق ۲۵ سانتی‌متر در آب است.

ایده پرکردن دو طبقه کافه با ۱۰ هزار لیتر آب که همیشه هم تمیز و برای زندگی ماهی‌ها مناسب باشد، کار آسانی نبود اما با استفاده از سیستم تصفیه‌ای که برای این کار طراحی شد هر ۲۴ ساعت یک بار آب برای شنای ماهی‌ها تعویض شده و مشکل بوی ماهی در فضای رستوران و تمیز بودن آبی که ماهی‌ها در آن زندگی می‌کنند حل شده است. طبقه اول این کافه شامل ماهی‌های کوچک تزئینی و طبقه دوم شامل ماهی‌های بزرگ ژاپنی است که هرکدام حدود ۳۰۰ گرم وزن دارند. البته قرار نیست منوی کافه صرفا غذاهای شامل ماهی باشد، شما می‌توانید در حالی‌که یک فنجان قهوه سفارش داده‌اید شنا کردن ماهی‌ها را زیر پای خود حس کنید.

کافه رستوران خون آشام در ژاپن (Vampire Café)

این رستوران عجیب و ترسناک در شهر توکیو ژاپن علیرغم فضای منحصر‌به‌فردی که با تم خون آشامی دارد، اما تجربه‌ای عالی و هیجان‌انگیز را برای مشتریانش رقم می‌زند. در این کافه که به عنوان یکی از جالب‌ترین کافه رستوران‌های دنیا مشهور است پرده‌های بلند قرمز‌رنگ از دیوارها آویزان است و گلبول‌های قرمز را همه جا در دکور رستوران می‌بینید. گارسون‌ها لباس‌های متحدا‌لشکل با تم خون‌آشام پوشیده‌اند، میزها و محیط اطراف رستوران هم همگی مزین به تم خون‌آشام و ترسناک هستند. منوی رستوران به شکل تابوت است و وسط رستوران هم یک تابوت بزرگ همراه با شمع و آینه‌های آغشته به خون قرار دارد. فضای سرویس‌های بهداشتی هم ترسناک و خوف‌انگیز و پر از المان‌های خون آشام و ومپایر است. انواع غذاها هم به شکلی بسیار عجیب در منوی این رستوران هستند از بیسکویت عنکبوتی تا ظرف‌های پر از خرچنگ. نور رستوران حالت گرگ و میش دارد و وسط غذا خوردن شما ممکن است ناگهان برق قطع شود و صدای خنده‌های شیطانی و ترسناک در فضا پخش شود. محبوب‌ترین غذاهای این رستوران غذاهای سنتی فرانسوی و ایتالیایی هستند و البته یک منو ویژه مخصوص گیاهخواران هم طراحی شده است. برای مثال «سالاد جنگل مرده» یکی ازغذاهای پرطرفدار مخصوص گیاهخواران در رستوران خون آشام است که با پنیر آبی و گردو سرو می‌شود.

رستوران زندان جزیره شیطان در چین

این رستوران چینی هم یکی دیگر از عجیب ترین رستوران های دنیا است که به شکل یک زندان طراحی شده است. به‌محض ورود به این رستوران به دست‌هایتان دستبند می‌زنند و بعد به شما خوشامد می‌گویند. میزهای رستوران با میله‌های زنگ‌زده زندان احاطه شده‌اند، گارسون‌ها یونیفرم زندان به تن دارند، نگهبان‌های زندان مدام بین میزها قدم می‌زنند و مشتریان در موقعیتی شبیه آنچه مجرمان در زندان غذا می‌خورند در این رستوران غذا میل می‌کنند. یک مانکن با لباس‌ها و شکل و شمایلی شبیه محکومان به اعدام هم گاه و بیگاه مقابل چشمان شما ظاهر می‌شود.

رستوران مدرن توالت در تایوان (Toilet-Restaurant)

یکی دیگر از عجیب ترین رستوران های دنیا در شهر تایپه کشور تایوان تاسیس شده است. در «رستوران توالت» قانون این است که شما باید غذا را به صورت نشسته در صندلی توالت بخورید و غذا هم در صندلی با تم توالت سرو می‌شود. میزهای رستوران هم به شکل وان حمام هستند. غذاهای این رستوران بسیار لذیذ و خوش‌طعم هستند ولی فقط در ظروف سفالی شبیه کاسه توالت سرو می‌شوند. گفته می‌شود یکی از مالکان این رستوران یک روز که روی توالت فرنگی نشسته بود و روزنامه می‌خواند این ایده به ذهنش رسیده است. جالب است بدانید در ابتدا تنها چیزی که در این رستوران سفارش داده می‌شد بستنی شکلاتی در ظرف توالت بود ولی بعدتر با استقبال مشتریان از این ایده انواع غذا و دسر به منوی رستوران توالت اضافه شد و کسب و کار آن رونق گرفت.

خانه درختی رِد وودز در نیوزلند (Redwoods Treehouse) 

«خانه درختی رد وودز» هم جزو جالب ترین و عجیب ترین رستوران های جهان است که بالای یک درخت بنا شده است و فقط ۳۰ نفر ظرفیت دارد (البته ۵۰ نفر به‌صورت ایستاده می‌توانند در این رستوران غذا میل کنند). برای رسیدن به این رستوران، که در ارتفاع حدود ۱۰ متری از سطح زمین است باید در امتداد یک گذرگاه چوبی که به سمت بالا می‌رود، حدود ۶۰ متر پیاده‌روی کنید. این سازه درختی که شبیه پیله پروانه است با الهام از پناهگاه بچه‌ها حین بازی طراحی شده است، توسط گروه معماران محیط آرام(Pacific Environment Architecture)  ساخته شده، تا از چوب‌های زرد منطقه بهترین استفاده‌ی ممکن را ببرد و به همین خاطر است که با نام «کافه خانه درختی زرد»(Yellow Treehouse Café)  نیز شناخته می‌شود و در منطقه‌ی Warkworth در شمال اوکلند واقع شده است. در این رستوران جالب که انواع نوشیدنی سرد و گرم، غذاهای رژیمی و غیر رژیمی و گیاهی هم سرو می‌شود حتی امکان برگزاری یک جشن عروسی جمع و جور یا جلسات کاری هم فراهم است.

رستوران زیر آب ایتها در مالدیو (Ithia Undersea Restaurant Maldives)

رستوران زیر آب «ایتها» در جزیره کنراد هیلتون رانگالی در کشور مالدیو در عمق ۵ متری زیر آب با نمایی ۱۸۰ درجه از اقیانوس یکی دیگر از عجیب ترین رستوران های دنیا است. تجربه غذا خوردن حین تماشای کوسه‌های صخره‌ای قطعا منحصر‌به‌فرد است. «ایتها» در زبان مالدیوی به معنای «مادر مروارید» است. رستوران ایتها در واقع اولین رستوران زیرآبی جهان است که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده و تا سال ۲۰۱۷ نیز برنده سه جایزه جهانی به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های لوکس دنیا شده است. برای ورود به این رستوران هیجان‌انگیز در زیر آب باید از پله‌های مارپیچی اسکله پایین بروید و غذاهایی لوکس و گران‌قیمتی را که اغلب غذاهای دریایی با مواد تازه و روز هستند سفارش بدهید. البته در منوی این رستوران غذاهای اروپایی هم جزو پرطرفدارترین‌ها و از غذاهای اصلی رستوران هستند. این رستوران که اتفاقا جزو جاذبه‌های گردشگری لوکس مالدیو هم محسوب می‌شود برای مراسمی مثل تولد، عروسی و مهمانی‌ها هم قابل رزرو است.

رستوران صخره‌ای سوئیس (Aescher Wasserauen)

رستوران «آشر» در سوئیس در قلب صخره‌های کوه‌های آلپ یکی دیگر از جالب ترین رستوران های جهان است که در اصل یک مهمانخانه است چون امکان اقامت شبانه هم در آن وجود دارد. این رستوران در ارتفاع ۱۶۴۰ متری در پایین فلات مرتفعی به نام «ایبنالپ» ساخته شده و به‌خاطر موقعیت صخره‌ای دلهره‌آورش شهرت یافته است. آشر یک رستوران دنج و منحصر‌به‌فرد با چشم‌انداز دره‌ای عمیق است که از ساعت ۷:۳۰ صبح برای صرف صبحانه باز است و ناهار هم ساعت ۱۱ به بعد سرو می‌شود. این رستوران در فصل زمستان به خاطر یخبندان و راهبندان تعطیل است. رستوران آشر ۲۰۰ سال قبل راه‌اندازی شده و تصور انتقال مصالح برای ساخت این رستوران در دل صخره‌های رشته کوه‌های آلپ در عصر حاضر هم سخت و نفس‌گیر است. به هر حال ۲ قرن پیش کشاورزان سوئیسی این مهمانخانه را برای استراحت خودشان هنگام چرای گله‌ها ساخته بودند و احتمالا فکرش را هم نمی‌کردند یک روز تبدیل به یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سوئیس شود.

رستوران Grotta Palazzese Puglia در ایتالیا

این رستوران ایتالیایی عجیب و غریب در دهانه یک غار آهکی به نام(Summer Cave)  در قرن ۱۸ میلادی در کنار دریا و در جنوب ایتالیا، شهر پولینانو آ ماره (Polignano A Mare) ساخته شده است. موقعیت مکانی رستوران در کنار دریا سبب شده که فقط در ماه‌هایی از فصول بهار تا پاییز پذیرای مشتریان باشد. چشم‌انداز رستوران غار تابستانی «دریای آدریاتیک» است و امکان اقامت در هتل کوچکی که در بالای غار احداث شده هم وجود دارد. غذاهای ایتالیایی گران‌قیمت منوی اصلی این رستوران لوکس و فانتزی را تشکیل می‌دهند و از همان ابتدای تاسیس (۴ قرن پیش) پاتوق ثروتمندان و اشراف بوده است. صدای امواج دریا و مرغان دریایی موزیک اصلی این رستوران رمانتیک است و مشتری‌ها در ارتفاع ۲۲ متری از سطح دریا و بدون اینکه دیواری میز و صندلی‌شان را احاطه کند غذای گرانقیمت خود را میل می‌کنند.

رستوران (El Diablo) در جزایر قناری اسپانیا

اگر طعم گوشت کبابی پخته شده با گرمای گدازه‌های آتشفشانی را دوست دارید قطعا رستوران «ال دیابلو» به عنوان یکی از عجیب و غریب ترین رستوران های دنیا یک انتخاب عالی برای شماست. ال دیابلو یا رستوران «شیطان» در قلب پارک ملی «تیمانفایا» در سال ۱۹۷۰ میلادی افتتاح شد و منظره‌ای تماشایی دارد. گرمای زیر زمین در حوالی این آتشفشان 450 تا500 درجه سانتیگراد است که از دهانه این آتشفشان خاموش بیرون می‌زند، همین گرما برای کباب کردن غذا کافی است. این روش غیر‌معمول آشپزی روزانه گردشگران زیادی را به این رستوران می‌کشاند. مبدع این شیوه آشپزی در رستوران شیطان ۲ مهندس خلاق به نام‌های «ادوارد کاسیریس» و «یسوع سوتو» بودند که برای ساخت اجاق‌های آتشفشانی این رستوران از 9 طبقه سنگ آتشفشانی بازلتی استفاده کردند.

جالب است بدانید این آتشفشان آخرین بار در سال 1824 فوران کرد و قبل از آن هم در سال‌های ۱۷۳۰ و ۱۷۳۶ فوران کرده بود. علاوه بر شیوه عجیب پخت غذا در این رستوران تماشای چشم‌انداز یک آتشفشان عظیم حین صرف غذا هم خالی از لطف نیست.

رستوران قصر یخی فنلاند (LumiLinna Snowcastle)

غذا خوردن در رستورانی که زیر پا و اطراف شما را تکه‌های یخ احاطه کرده و دمای هوا در آن ۵ درجه سلسیوس است باید تجربه جالبی باشد. در کنار این رستوران یخی یک هتل یخی هم ساخته شده است: «هتل قصر یخی». طبیعی است که یخ‌های رستوران با گرم شدن هوا آب می‌شوند و این رستوران و هتل هر سال نیاز به بازسازی اساسی دارند. با این حال خوردن غذاهای داغ و گرم در حالی که میان یخ‌ها و پشت میزهای یخی نشسته‌اید شما را حسابی گرم می‌کند. البته حتما باید برای نشستن در این رستوران حسابی لباس گرم بپوشید. پرطرفدارترین غذاهای منوی رستوران یخی فنلاند شامل سوپ ماهی قزل آلا و فیله گوزن شمالی است. البته رستوران پتوهای گرم و نرم هم در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و با سرو شکلات داغ و سایر نوشیدنی‌های گرم سعی می‌کند آن‌ها را گرم نگه دارد.

رستوران درختی تایلند (Treepod Dining)

رستوران درختی «تریپاد داینینگ» در تایلند یکی دیگر از جالب ترین رستوران های دنیا است. شما در این رستوران در آسمان جنگل «کوه کود» در کلبه‌های درختی از جنس بامبو که شبیه لانه پرنده و ننو مانند است می‌نشینید و از روی یکی از متنوع‌ترین منوهای غذاهای بین‌المللی، غذای خوشمزه خود را انتخاب می‌کنید تا با چشم‌انداز زیبای اقیانوس آن را میل کنید. گارسون‌های رستوران درختی هم با زیپ لاین خودشان را به شما می‌رسانند تا هم سفارش بگیرند و هم غذای شما را سرو کنند. مدت زمان توقف در این رستوران ۱ الی ۲ ساعت است.

رستوران گریل حمله قلبی (Heart Attack Grill)

در ادامه معرفی عجیب ترین رستوران های دنیا می‌رسیم به یکی از جالب ترین رستوران های جهان در شهر لاس وگاس ایالت نوادا آمریکا. در این رستوران عجیب گارسون‌ها یونیفرم پرستاری به تن دارند، سفارش شما نسخه می‌شود و بعد همبرگرهای غول پیکر را برای شما سرو می‌کنند. البته قبل از سفارش پرستاری که همان گارسون است فشار خون شما را اندازه‌گیری می‌کند و اگر بیش از ۳۵۰ پوند وزن داشته باشید غذای شما رایگان است. موسس این رستوران فردی به نام «جان باسو» است. آقای جان باسو همیشه یک کیسه پر از خاکستر با خود حمل می‌کند که به گفته خودش خاکستر جسد فردی است که به خاطر خوردن غذاهای چرب و پرکالری در رستوران او سکته قلبی کرده است. هر همبرگر این رستوران ۱۰ هزار کالری انرژی دارد و این یعنی جنایت در حق بشریت، چرا که ظاهرا تاکنون دو نفر در این رستوران به خاطر حمله قلبی جان خود را از دست داده‌اند. اما یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌هایی که در این رستوران می‌افتد سرو نوشیدنی‌ها در سرنگ است. همچنین اگر نتوانید همبرگر غول خود را تمام کنید گارسون‌ها شما را کتک می‌زنند.

رستوران آدم خوار ژاپن

اگر می‌خواهید همراه با غذا خوردن ترس و وحشت را هم تجربه کنید پیشنهاد ما به شما رستوران ترسناک «آدمخوار» در ژاپن است که غذای شما را به شکل اعضای بدن انسان سرو می‌کند. طراحی و سرو غذا به گونه‌ای است که مشتری به معنای واقعی کلمه احساس می‌کند به سبک آدمخوارها غذا می‌خورد چون جریان خون را در تک تک لقمه‌های خود احساس می‌کند.

رستوران صخره‌ای زنگبار

این رستوران سنگی در زنگبار در سواحل شنی سفید اقیانوس هند در ساحل Michanvi Pingwe واقع شده است. درواقع این رستوران یک جزیره محصور در آب‌های روشن و زلال اقیانوس هند است. بسیاری از گردشگران ثروتمند اروپایی و آمریکایی مشتاقانه خواهان رزرو میز برای یک شب صرف شام در این رستوران صخره ای هستند تا غذاهای دریایی تازه که تخصص اصلی این رستوران در یکی از بکرترین و زیباترین سواحل دنیا است را میل کنید. رستوران صخره ای زنگبار در اصل یک خانه قدیمی بنا شده روی یک صخره سنگی عظیم است و در ابتدا محل استراحت ماهیگیران محلی در این منطقه سنگی بوده است. اگر سطح آب پایین باشد لذت پیاده‌روی در آب برای رسیدن به رستوران یکی دیگر از جاذبه‌های این رستوران عجیب است اما اگر سطح آب بالا باشد باید خودتان را با قایق به این رستوران برسانید؛ البته آن‌هایی که ماجراجوترند گاهی هم با شنا کردن خودشان را به رستوران صخره‌ای زنگبار می‌رسانند.

رستوران Dinner In The Sky در دبی

یکی از عجیب ترین رستوران‌های دنیا همین رستوران هوایی دبی است که در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین قرار دارد. اگر عاشق ارتفاع هستید بد نیست یک بار هم میل کردن صبحانه، ناهار یا شام را در ارتفاع تجربه کنید. در این رستوران معلق شما را با یک جرثقیل بالا می‌کشند؛ یعنی شما روی صندلی خود می‌نشینید و با جرثقیل به بالا کشیده می‌شوید و رستوران هم با همان جرثقیل در آسمان نگه داشته می‌شود. پس عملا هیچ راه فراری ندارید. ظرفیت رستوران هوایی دبی ۲۲ نفر است و غذا در همان ارتفاع آماده می‌شود. منوی رستوران هوایی دبی که یکی از گران‌ترین رستوران‌های دبی هم محسوب می‌شود شامل وعده‌های صبحانه، ناهار و شام و انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسرهای متنوع است. غذاهای رستوران با مواد درجه یک و ارگانیک تهیه شده (مثلا مرغ‌هایی که فقط با ذرت تغذیه شده‌اند) و برای گیاهخواران هم یک منوی مفصل دارند. شما در حالی که در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین مشغول میل کردن غذا هستید چند هنرمند حرفه‌ای با شعبده‌بازی و تردستی هم سرتان را گرم می‌کنند. به دلیل فضای باز بودن رستوران معلق دبی در صورت شرایط نامساعد جوی رستوران تعطیل است. همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی در رستوران وجود ندارد و به همین خاطر فقط از اوایل آبان تا اواخر اردیبهشت رستوران باز است. روش خرید و رزور بلیت هم اینترنتی و از طریق سایت رستوران انجام می‌شود. ورود افرادی که بیماری قلبی دارند و زنان باردار به این رستوران معلق بین آسمان و دریا ممنوع است. بد نیست بدانید ایده تاسیس رستوران هوایی نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در کشور بلژیک اجرایی شد و در حال حاضر در ۵۵ کشور دنیا شعبه دارد که رستوران هوایی دبی یکی از مشهورترین آن‌هاست.

درباره mona