خانه / اخبار / یک روز خوشمزه با بازدید از هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران
هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران

یک روز خوشمزه با بازدید از هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات ایران همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان و همچنین جشنواره تخصصی قهوه در آخرین روزهای تابستان درحال برگزاری‌ست. رویدادی که از سال ۱۳۸۱ آغاز شده و هر ساله با حضور تعداد زیادی از فعالان و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود.

روزهای خوشمزه‌ای در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در جربان است. این نمایشگاه از روز جمعه ۲۲ شهریور لغایت ۲۵ شهریور میزبان علاقه‌مندان شیرینی و شکلات و همچنین فعالان صنعت غذاست. به همین بهانه سری زدیم به محل دائمی نمایشگاه‌های تهران تا از حال و هوای پر از عطر و  رنگ آن باخبر شویم. با فیدیلیو همراه باشید.

هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات

بعد از خرید بلیط وارد محوطه محل برگرازی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خواهیدشد. در بدو رود کیوسک‌هایی با عنوان “اطلاعات” را مشاهده می‌کنید که از آنجا می‌توانید نقشه راهنمای سالن‌ها و مسیرها را در آن ببینید. همچنین ون‌های کوچکی برای حمل و نقل بازدیدکنندگان به صورت رایگان وجوددارد که برای ر‌فتن به سالن‌های مختلف می‌توانید از آنها استفاده کنید. این نمایشگاه بسیار جامع است و هرآنچه که به راه‌انداری، آماده‌سازی، تهیه موادغذایی اولیه، بسته‌بندی و به طورکلی تولید و عرضه محصولات غذایی مرتبط است را در اینجا می‌توان پیدا کرد.

نمایشگاه صنعت نان و غلات

هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات و نمایشگاه نان و غلات

وقتی قدم به در سالن‌های مربوط به صنعت آرد و نان می‌گذارید عطر خوش شیرینیناخوآگاه لبخندی بر لب‌های شما می‌نشاند و دیدن صف‌های طولانی مردم در کنار غرفه‌های مختلف برای مزه کردن طعم شیرینی یا دونات‌های خوشمزه منظره‌ای جذاب را به نمایش می‌گذارد.

هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات و عطر خوش نان

از طرفی حضور خیره کننده شرکت‌های داخلی تولید دستگاه‌ها و تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی بسیار دلگرم کننده است. همچنین حضور شرکت‌های واردکننده تجهیزات صنعت نان و شیرینی که نمایندگی برندهای بزرگ جهانی را یدک می‌کشند بسیار قابل توجه است. از جمله غرفه‌های حاضر در نمایشگاه می‌توان به شرکت‌های تولید و تامین انواع دستگاه‌های تمام اتوماتیک پخت شیرینی و نان‌های حجیم، فرهای پخت گوشت و پیتزا و همچنین شرکت‌های تولید کننده قالب‌های تفلن و غیره اشاره کرد.

نمایشگاه شیرینی و شکلات

هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ، بسیاری از برندهای نام آشنای ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند

این سالن‌ها پر از رنگ و طعم هستند؛ برندهای بزرگ و نام آشنای ایرانی هر کدام با دکوری جذاب و عریض‌تر از رقیب، شکوه نام خود فریاد می‌زنند! در این غرفه‌ها تازه‌ترین محصولات شرکت‌های غذایی، جهت آشنایی بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته‌ شده‌است.

نمایشگاه شیرینی و شکلات یک روز خوشمزه!

علاوه بر این در سالن‌های نمایشگاه شیرینی و شکلات غرفه‌های شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات دکوراسیون شیرینی و کیک و شرکت‌های تولید پاستیل، آدامس، آلوچه و نیز شرکت‌های چاپ و بسته‌بندی و عرضه لوازم جانبی قنادی حضوردارند. بسیاری از غرفه‌ها بسته به نوع محصولاتشان با انواع شکلات، آبنبات، بیسکویت و غیره از مردم پذیرایی می‌کردند.

جشنواره قهوه

هجدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ، جشنواره قهوه

برای عاشقان قهوه هیچ چیز مثل قدم زدن در یک فضای وسیع و پر از عطر قهوه نیست ؛ و البته نوشیدن یک فنجان قهوه داغ خستگی این پیاده روی طولانی را از تن آدم درمی‌آورد.  جشنواره قهوه در ۳ سالن مجزا درحال برگزاری‌ست و غرفه‌های تامین‌کننده ماشین‌آلات صنعتی، رستورانی و کافی‌شاپ و شرکت‌های تولید و  عرضه قهوه را می‌توان مشاهده کرد. همچنین علاوه بر نمایش و فروش قهوه، دستگاه‌های قهوه‌ساز، آسیاب قهوه و غیره، غرفه‌های مربوط به سایر محصولات دمی مانند انواع دمنوش‌ها، قهوه سبز و هات چاکلت نیز دیده می شود.

تا به اینجا نمایشگاه شیرینی و شکلات با استقبال خوب مردم و همچنین بازدیدکنندگان خارجی روبه رو شده‌است. پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصت کافی دارید و البته از عاشقان شیرینی هستید، حتما سری به این نمایشگاه بزنید، خالی از لطف نیست؛

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.