خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / ترفندهایی برای تغذیه جسم و روح
تغذیه روح

ترفندهایی برای تغذیه جسم و روح

تغذیه روح یکی از الزامات فردی برای داشتن زندگی سالم است. همان گونه که برای داشتن بدن سالم به تغذیه سالم نیازمندید برای داشتن روح سالم نیز به تغذیه روح نیازمندید. فراموش نکنید زندگی سالم فقط با داشتن تغذیه سالم به وجود نمی‌آید. اگر از تغذیه روحتان غافل شوید هرگز به زندگی سالم دسترسی نخواهید داشت. ندای جسم خود را جدی بگیرید. ندای جسم شما همیشه راه درست را برایتان نمایش می‌دهد. بدن شما همیشه نداهایی را به گوشتان می‌رساند.

در واقع اگر به ندای جسم خود گوش فرا دهید بی‌شک متوجه مشکلات خود می شوید. این نداها مشکلات جسمیتان را به شما الهام می‌کنند. انگار خودتان نیستید و شخص دیگری به جای شما ایستاده است. به عنوان مثال در یک لحظه غافل‌گیر کننده ناگهان ظرف میوه از دستتان به زمین می‌افتد. در این جاست که متوجه می‌شوید باید آرامش خود را حفظ کنید و تغییراتی در برنامه روزانه خود به وجود آورید. به خودتان قول می‌دهید از این پس نوشابه کم‌تری بنوشید و دوباره شروع به تمرینات ورزشی روزانه کنید.

خواب خود را ۷ ساعت در شبانه روز تنظیم می‌کنید. در آخر نیز به یاد بیماری‌هایی که چندین ماه پیش دچار شده‌اید می‌افتید. ناخودآگاه یاد آنتی‌بیوتیک‌هایی که مصرف کرده‌اید و اثری نداشته‌اند می‌افتید. در نهایت به دیدار پزشک متخصص خود می‌روید و متوجه می‌شوید که چه قدر نسبت به سلامتی خود بی‌توجه بوده‌اید. تا جایی که شاید این بی‌توجهی‌ها می‌توانست منجر به اتفاقات ناگواری شود.  یادتان باشد شما هنوز کارهای زیادی در این کره خاکی دارید و هنوز باید سالیان سال به خوبی زندگی کنید.

اگر دوست دارید زندگی سالمی داشته باشید و هنوز امور زیادی برای انجام دادن در این کره خاکی دارید فراموش نکنید باید از جسم و روح خود مراقبت کنید. همان گونه که به کسانی که دوستشان دارید عشق می‌ورزید برای جسم خود نیز ارزش قائل شوید. مادامی‌که برای خودتان و جسم و روحتان ارزش قائل نباشید نمی‌توانید توقع بیشتری نیز از دیگران داشته باشید. در ادامه این مطلب در زندگی سالم از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با ترفندهای زندگی سالم آشنا شوید.

تغذیه روح

خودشناسی

یادتان باشد این که برای خودتان ارزش قائل شوید به هیچ عنوان خودخواهی به حساب نمی‌آید. اتفاقا توجه به روح و جسمتان لازمه شاد بودن و زندگی سالم است. از ایجاد حد و مرز نترسید. این حد و مرزها  برای کمک به شما و ارزش قائل شدن برای سلامتیتان ضروری هستند. تمامی‌ نیازها و احتیاجات شما، نیاز به مهربانی، استراحت کافی، تغذیه مناسب و حتی آرزوهای با شکوهتان مانند هر فرد دیگری باید برآورده شوند.

بدون تردید شما هم رویاهای فراوانی در سر می‌پرورانید که برآورده ساختن هر یک از آن‌ها احساس سرزندگی و شادی را به قلب شما هدیه می‌کند. بنابراین به خودتان بیشتر توجه کنید و برای شادی و سلامتی خود بکوشید. به عنوان مثال هرازگاهی می‌توانید به رستوران مورد علاقه خود سر بزنید و با دوستان و خانواده اوقات خوشی را بگذرانید.

تغذیه روح

هدیه‌های گاه و بی‌گاه برای تغذیه روح

آخرین باری که برای خودتان هدیه خریدید را به یاد بیاورید. احتمالا زمان زیادی از آن روز گذشته است. برای این که به خود بها بدهید هر هفته یکی از چیزهایی که لازم دارید را به خودتان هدیه بدهید. به عنوان مثال می‌توانید یک بطری آب رنگارنگ به خودتان هدیه دهید تا آب کافی به بدن خود برسانید. یا مجله جدید مورد علاقه خود را تهیه کنید تا رویاهایتان را در آن ببینید. حتی می‌توانید چند ساعت خواب اضافه به خود هدیه بدهید. شاید هم زمانی برای ورزش کردن نیاز داشته باشید. برخی نیز ساعت‌های خلوت خود را به هنرپروری می‌پردازند. خلاصه هر آن چه که نیاز دارید به خود هدیه بدهید.

تغذیه روح

کودک درون

لحظاتی کوتاه به کودک درون خود بیاندیشید. کودک درون شما از چه چیزهایی خوشحال و هیجان‌زده می‌شود؟ راه رفتن روی چمن‌های خیس خورده با پای برهنه، نواختن گیتار، بوی کتاب‌های قدیمی، ‌شاید هم تماشای کارتون مورد علاقه تان در بچگی. سعی کنید هرازگاهی به کودکی خود سفر کنید و این شادی‌های هرچند کوچک را دوباره برای خودتان به وجود بیاورید.

تغذیه روح

روح قابل اعتمادتان را انتخاب کنید و به ندای درونتان گوش فرا دهید. روحتان از شما کمک می‌خواهد. به روح ترسیده خود کمک کنید. روح شما مدت زمان زیادی است که خودش نبوده است. با صدای بلند با خودتان صحبت کنید تا سنگینی این بار را از دوش خود کم کنید. به اطرافیانتان اجازه دهید برای حمایت از شما نزدیکتان شوند. خودتان را در زندان تنهایی خود حبس نکنید. فراموش نکنید روح شما نیازمند نوازش است.

پذیرش سرنوشت

بی شک شما نیز بارها و بارها مهارت‌های خود را زیر سوال برده‌اید. هزاران بار از ظاهر خود ایراد گرفته‌اید. از این که به رژیم غذایی خود پای بند نبوده‌اید ناراحت شده‌اید. از این که به لیست اهدافتان نرسیده‌اید از خود منزجر شده‌اید. اکنون زمان آن فرا رسیده که از توقعات نابجا بپرهیزید. خودتان را آن‌گونه که در واقعیت هستید بپذیرید. این بار را از دوش خود بردارید و اجازه دهید سرنوشت آن گونه که باید پیش برود.

همین امروز کلمه باید را از حوضه لغات خود حذف کنید. و در نهایت زمانی که شب‌هنگام به رخت‌خواب رفتید از خود بپرسید آیا من امروز آن‌گونه که باید شاد بودم و زندگی کردم؟ اگر جوابتان مثبت باشد همین کافی است.

دریچه عشق

برای تغذیه روح خود زمانی را برای خود قرار دهید و به موانع سختی که تاکنون پشت سر گذاشته‌اید و یا درس‌هایی که از زندگی گرفته‌اید بیاندیشید. خیلی زود متوجه خواهید شد که از چه موانع بلندی با موفقیت عبور کرده‌اید. اکنون خودتان را از دریچه چشمان کسانی ببینید که به شما عشق می‌ورزند. این افراد بی‌تجربگی‌ها ، شکست‌ها و اشتباهات شما را نمی‌بینند. تنها چیزی که آن‌ها در وجود شما می‌بینند عشقی است که هرگز از بین نمی‌رود. بنابراین سعی کنید از دریچه عشق به خودتان بنگرید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.