خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / برنامه ریزی روزانه برای زندگی سالم در فصل مدارس
برنامه ریزس روزانه- زندگی سالم

برنامه ریزی روزانه برای زندگی سالم در فصل مدارس

برنامه ریزی روزانه از جمله کارهایی است که برای هر انسانی ضروری است. داشتن برنامه ریزی روزانه کلید اصلی موفقیت هر انسان است. با داشتن برنامه روزانه به تک تک لحظه های خود بها می‌دهید. پس بد نیست اکنون با عادت‌های تابستانی خود وداع کنید و به یک سال تحصیلی یا کاری جدید بیاندیشید.

فصل مدارس و شروع یک سال تحصیلی دیگر چند هفته‌ای است که آغاز شده. شاید شما خودتان محصل باشید و یا فرزندان محصل داشته باشید اما در هر صورت برنامه چهار مرحله‌ای که در این مقاله از مجله فیدیلیو ‌می‌خوانید باید در راس کارهای روزانه خود قرار دهید. شما ۹ ماه برای این تغییرات زمان دارید پس از هم اکنون شروع کنید. برای آشنایی با چگونگی این برنامه ریزی با ادامه این مطلب از بخش زندگی سالم همراه ما باشید.

برنامه ریزی روزانه-اهداف

 تمرکز روی اهداف

یک برنامه جامع و کامل ‌می‌تواند به مرور کارهای روزانه شما کمک کند. اول از همه پیشنهاد من به شما تهیه یک برنامه روزانه است که بتوانید در ساعت‌های استراحت بین کلاس‌هایتان یادداشت‌هایی به آن اضافه کنید. مانند لیست کارهای روزانه یا ماهانه و حتی سالانه و اهداف خود را در آن ذکر کنید. به این ترتیب ‌می‌توانید هر چند وقت یک بار خودتان را ارزیابی کنید.

لوازمی که در طول روز و یا حتی سال تحصیلی نیاز دارید در محل مشخصی بگذارید به این ترتیب در مواقع نیاز به آن‌ها به راحتی دسترسی خواهید داشت. علاوه بر آن بی‌شک زمانی که قرار بود در جستجوی آن‌ها هدر دهید را برای کارهای مهم تری صرف ‌می‌کنید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که برای یک دفاعیه مهم از خواب بیدار شوید و تازه یادتان بیاید که لباس‌هایتان در خشک شویی جا مانده‌اند. برای تغذیه سالم خود نیز برنامه ریزی کنید. یادداشت‌هایی برای خود تهیه کنید و به در یخچال بچسبانید تا فراموش نکنید غذای خود را حاضر کنید.

به این صورت به رژیم غذایی و تغذیه سالم‌تر خود کمک بزرگی ‌می‌کنید.

برنامه ریزی روزانه- غذای سالم

برنامه ریزی روزانه و مصرف غذاهای سالم

یک تقویم شلوغ به معنای وقت کم‌تر برای آشپزی و تهیه غذای سالم است.

سعی کنید برخی از غذاهای سالم و ساده را همیشه در یخچال و کابینت خود داشته باشید که شب‌هایی که وقت زیادی برای آشپزی ندارید بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید به جای مصرف غذاهای آماده در رستوران‌های حاضری و بیرون‌بر خودتان غذای خود را هرچند ساده تهیه کنید.

تلاش کنید که غذاهای سالم و واقعی مصرف کنید و حتما وعده‌های غذایی خود را پشت میز غذاخوری صرف کنید. این موضوع سبب ‌می‌شود از غذاهای ناسالم پرهیز کنید و مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را به آن برسانید.

فراموش نکنید داشتن یک رژیم غذایی متعادل مهم‌ترین برنامه روزانه شما است. سعی کنید همیشه آن را در راس امور دیگر خود قرار دهید.

برنامه ریزی روزانه - تقویم

 تقویم برنامه ریزی روزانه

نوشتن امور روزانه شما در تقویم تنها به منظم بودنتان کمک نمی‌کند بلکه تمام عادت‌های غذایی سالم در همه جوانب زندگیتان را بهبود ‌می‌بخشد.

سعی کنید برنامه غذایی یک هفته خود را پیشاپیش تهیه کنید و یک روز خاص را در هفته به خرید مواد غذایی و آماده سازی غذاهای هفتگی خود اختصاص دهید. به این ترتیب آماده کردن غذاهایتان در طول هفته ساده تر خواهد شد.

سعی کنید زمان‌هایی را در هفته به ورزش یا پیاده روی اختصاص دهید. همچنین زمانی را برای نظافت منزل در نظر بگیرید. به علاوه ‌می‌توانید در یادداشت‌های خود زمان‌های خالی یا آخر هفته‌هایتان را صرف خوش گذرانی با دوستان کنید و یا برنامه سفر یک روزه به یکی از شهرهای اطراف محل اقامت خود داشته باشید.

حتی ‌می‌توانید به فروشگاه‌های محلی که مواد ارگانیک به فروش ‌می‌رسانند سری بزنید. فراموش نکنید که داشتن برنامه هفتگی مشخص شما را در انجام اهداف بیشتری در طول ماه یاری ‌می‌کند.

برنامه ریزی روزانه- یوگا

برای خودتان وقت بگذارید

ورزش و تغذیه سالم مهم‌ترین قسمت داشتن زندگی سالم است. اما صرف وقت برای خودتان نیز یکی از امور مهم زندگی هر شخص است که اغلب ما به آن توجهی نداریم. سعی کنید زمان‌هایی را در هفته صرف کارهای مورد علاقه خود کنید. مثلا کتاب بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید یا نقاشی کنید. حتی ‌می‌توانید به خرید بروید و اگر اثرات معجزه آسای آن را به چشم ببینید ‌می‌توانید برای کلاس یوگا ثبت نام کنید.

حتی ‌می‌توانید روی موبایلتان زنگ یادآوری فعال کنید و هر روز زمانی را به نفس کشیدن و مدیتیشن اختصاص دهید.

علاوه بر آن هرگز قدرت معجزه آسای یک استراحت شبانه راحت را فراموش نکنید. سعی کنید برنامه خواب خود را اصلاح کنید و هر شب در زمان خاصی به رختخواب بروید. به این ترتیب صبح روز بعد با انرژی بیشتری از خواب بیدار ‌می‌شوید و روز پربارتری پیش رو خواهید داشت.

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.