خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / چگونه یک کلوچه ویژه ولنتاین بپذیم؟
ولنتاین

چگونه یک کلوچه ویژه ولنتاین بپذیم؟

یکی از مشهورترین شیرینی‌هایی که در سراسر جهان سرو می‌شود «کوکی Linzer» نام دارد که زادگاه آن را کشور آلمان می‌دانند و البته این روزها در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کوکی خوشمزه به واسطه شکل ظاهری زیبای خود برای روز ولنتاین بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و البته با طعم دارچین و لیمو هم سرو می‌شود. با مجله فیدیلیو و دستور پخت این کوکی خوشمزه همراه باشید.

اگرچه این کوکی بسیار جذاب به نظر می‌رسد، ولی شما هم به راحتی می‌توانید آن را در منزل آماده کنید.

مواد لازم برای پخت 20 عدد کوکی ولنتاین:

یک پیمانه کره، با دمای محیط

سه‌چهارم پیمانه شکر دانه‌ریز

یک قاشق چایخوری عصاره وانیل

2 عدد زرده تخم‌مرغ

یک پیمانه آرد بادام

2 پیمانه آرد همه‌منظوره

یک‌دوم قاشق چای‌خوری نمک

یک‌دوم قاشق چای‌خوری دارچین

یک قاشق چایخوری پوست لیموی تازه رنده شده

یک‌چهارم پیمانه شکر شیرینی‌پزی،‌ برای ریختن روی کوکی‌ها

یک‌دوم پیمانه مربای تمشک

دستور پخت «کوکی Linzer»

ولنتاین1-در کاسه مخصوص همزن برقی یا مخلوط‌کن دستی کره و شکر را با یکدیگر هم بزنید تا رنگ آن شفاف شود و پف کند.

2-در این مرحله وانیل و زرده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه ماده به دست آمده را هم بزنید.

3-در یک کاسه جداگانه آراد بادام، آرد همه‌منظوره، نمک، دارچین و پوست لیموی رنده شده را با یکدیگر مخلوط کنید.

4-مخلوط آرد را به مواد قبلی اضافه کنید و آنها را طوری با یکدیگر ترکیب کنید که یک ماده یکدست در اختیار داشته باشید. در این مرحله هم زدن را متوقف کنید.

5-خمیر به دست آمده را به دو بخش تقسیم کنید و هر نیمه را به شکل یک دایره پهن روی سطح صاف قرار دهید. این دایره‌ها را داخل پلاستیک بگذارید و به مدت 30 دقیقه آنها را در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند. شما حتی می‌توانید به خمیرها اجازه دهید به مدت یک روز در یخچال باقی بمانند.

6-زمانی که برای پخت خمیر آماده شدید، دمای فر را از قبل به 350 درجه فارنهایت برسانید.

7-یکی از خمیرها را از یخچال خارج کنید. روی یک سطح صاف آن را به گونه‌ای پهن کنید که ضخامت یک‌چهارم اینچ داشته باشد. اگر خمیر حالت چسبندگی دارد اندکی به آن آرد اضافه کنید تا این حالت را از دست بدهد. اگر خمیر بیش از اندازه نرم باشد، حالت چسبندگی پیدا می‌کند و مشکل‌ساز می‌شود. یک قالب شبیه قلب را انتخاب کنید تا خمیرها را برش بزنید. اضافه خمیرها را با یکدیگر ادغام کنید و دوباره آنها را پهن کرده و برش بزنید تا همه آنها به قلب‌های کوچک تبدیل شوند.

8-در سینی مخصوص فر یک ورق کاغذ آشپزی قرار دهید و خمیرها را روی آن بگذارید. پیش از آنکه کاغذ را در سینی بگذارید، بهتر است به مدت 10 دقیقه در یخچال بماند تا دمای آن خنک شود. کاغذ با دمای سرد باعث می‌شود کوکی‌ها هنگام پخت شکل ظاهری خود را حفظ کنند.

9-همین فرآیند را با بخش دوم خمیرها که هنوز در یخچال است انجام دهید و این بار قلب‌ها را کوچک‌تر با اندازه 3 اینچ برش بزنید و سپس با یک کاتر مخصوص کوکی به اندازه 2 اینچ آنها را برش بزنید. خمیرها را در یک ورق مخصوص آشپزی قرار دهید. البته بهتر است این ورق هم به مدت 10 دقیقه در یخچال مانده باشد.

10-پخت کوکی‌ها در فر حدود 12 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و در این حالت رنگ آنها طلایی می‌شود و لبه‌های کوکی اندکی به قهوه‌ای نزدیک‌ می‌شود.

11-کوکی‌ها را از داخل فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شوند. زمانی که کوکی‌ها آماده شدند تا دو لایه را روی یکدیگر قرار دهید، می‌توانید شکر شیرینی‌پزی را روی آن بپاشید.

12-از یک چاقو یا قاشق کوچک استفاده کنید تا مربای تمشک را با دقت در بخش میانی بریزید و سطح روی آن را صاف کنید.

درباره میثم لطفی