خانه / کافه و رستوران / یک نان و کباب خوشمزه در شب‌های تهران
شب‌های تهران

یک نان و کباب خوشمزه در شب‌های تهران

کباب‌خورهای حرفه‌ای و عاشقان دل و جگر که برایشان نمی‌صرفد در ترافیک و آلودگی هوا راهی کشتارگاه که همان پاتوق جگرخوارهای حرفه‌ای است شوند، همیشه پاتوق‌های خاص خود را برای خوشگذرانی‌های خوشمزه میان روز و حتی آخر شب دارند. با مجله فیدیلیو و گزارشی از کبابی کوچک اما پرطرفدار شبهای تهران همراه باشید. 

شب‌های تهرانژانر نان داغ و کباب داغ در دو دهه گذشته به شدت گرم شده است و در گوشه و کنار شهر، شاهد خودنمایی کبابی‌هایی هستیم که با یک یا دو تنور، عطر نان و کباب را با هم ترکیب و هوش از سر رهگذران می‌برند.

جلب  توجه مردم به غذاهای سالم یا به قولی Healthy و توصیه‌های کارشناسان تغذیه در مورد مضرات فست‌فود و غذاهای پرکالری هم از سوی دیگر به رونق کسب و کار دل و جگری‌های سطح شهر افزوده است.

به همین دلیل است که کبابی‌های کوچک سطح شهر روز به روز بیشتر و محبوب‌تر می‌شوند. محبوبیت این پاتوق‌های خوشمزه کوچولو در حدی است که در بیشتر موارد حتی در ساعات پایانی شب صاحبان خودروهای آنچنانی آنها را قرق کرده و نیمه‌شب‌های تهران را لحظه‌ای از عطر نان و کباب خالی نمی‌کنند.
نان داغ، کباب داغ شب‌های تهران که در محدوده میدان هفت‌تیر، خیابان کریم خان حدفاصل خیابان قایم مقام و خردمند شمالی واقع شده است یکی از همین پاتوق‌هاست که برای خیلی‌ها آشناست.
تنوع بالای مشتری و شلوغی همیشگی این محل گواه این ادعاست.
نان داغ، کباب داغ شب‌های تهران از آن کبابی‌هایی است که حس نوستالژیک دل و جگرکی قدیمی که از تمیزی برق می‌زند را برایتان زنده می‌کند.

پاتوق کوچولوی خوشمزه

شب‌های تهرانشب‌های تهران یک کبابی به نسبت کوچک با حدود هشت میز است که نهایتا گنجایش 20 تا 25 نفر را دارد، اما اکثر روزها و به ویژه آخر هفته‌ها در حدی شلوغ است که کباب و دل و جگر خورها مقابل آن به صف می‌ایستند.

طعم و بوی خوب انواع کباب و جوجه کباب ذغالی و البته مغزپخت شده، دل و جگرهای درشت و به قولی بدون رگ و زائده و قارچ سوخاری و… این مکان را به پاتوقی دوست‌داشتنی برای مشتریانش تبدیل کرده است.

البته در شب‌های تهران کتف و بال و سایر خوردنی‌های محبوب و معقول جگر دوست‌ها سرو می‌شود.
مشتریان این مکان را گروه‌های مختلف از دانشجو و کارمند تا کسبه اطراف و حتی مشتریانی از دورترها تشکیل می‌دهند. حقیقتش را بخواهید صاحب خوشرو و پرسنل مودب هم مزید بر علت شده تا شما از صرف غذا در این محل لذت بیشتری ببرید.
زمان آماده سازی سفارش هم چندان طولانی نیست. همراه کباب و دل و جگرها تا دلتان بخواهد نان داغ تنوری و ریحان تازه و مخلفات سرو می‌شود که البته این خدمات 2 تا 3 هزار تومان هزینه دارد. هنگام صرف غذا هم موسیقی سنتی و یا ترانه‌هایی از خوانندگان قدیمی پخش می‌شود که در کنار صاحب لوتی و مشتی این کبابی حسابی شما را به زمان‌های دور پیوند می‌زند.

دیزاین ساده اما قابل اعتماد شب‌های تهران

در مورد طراحی و دیزاین باید بگوییم که هیچ فکر خاصی پشت طراحی نبوده است و با یک کبابی به روال و سبک و سیاق همان قدیمی‌ها مواجه هستیم.

همان لامپ‌های مهتابیهای رنگی و پشه‌کش سقفی با یخچال‌های سرتاسری بزرگ که علاوه بر نگهداری مواد غذایی وظیفه نمایش آنها را نیز دارند و تنوری که در بدو ورود توجه همه را به خود جلب می‌کند، تمام طراحی داخلی کبابی شب‌های تهران است.
نکته قابل توجه در مورد شب های تهران این است که هیچ چیز از چشمان مشتری پنهان نیست و از جایی که می‌نشینید می‌توانید تا حدودی آشپزخانه و روند آماده سازی غذا را مشاهده کنید.
پس اگر زیاد به ظاهر جایی که می‌خواهید غذا بخورید اهمیت نمی‌دهید و بیشتر کیفیت و تمیزی محل مورد نظر برایتان مهم است، ظهرها از ساعت 11 تا 14 و بعد از ظهرها از ساعت 18 تا  23سری به نان داغ، کباب داغ شب‌های تهران بزنید.

برای دیدی منو و آدرس شب های تهران اینجا کلیک کنید

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.