خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / کیک ازدواج افراد مشهور دنیا

کیک ازدواج افراد مشهور دنیا

کیک ازدواج یکی از مهم ترین سنت های دیرینه این مراسم است که در همه جای دنیا رواج دارد. بی شک برای همه شما مراسم ازدواج سلبریتی‌های محبوبتان جالب و تماشایی خواهد بود. به خصوص اگر از نوع خوشمزه هم باشد. در این مطلب از مجله فیدیلیو در بخش دنیای غذا و نوشیدنی  کیک مراسم برخی از افراد مشهور را آماده کرده ایم که امیدوارم مورد پسندتان باشد.

کیک ازدواج ایوانکا ترامپ

کیک ازدواج ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر

در سال ۲۰۰۹ ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر در یک مهمانی با شکوه با یکدیگر پیمان ازدواج بستند. این جشن در کلوپ ملی گلف ترامپ در بدمینستر برگزار شد. کیک مراسم ازدواج آن‌ها توسط سیلویا وینستوک در ۱۳ لایه و ۱۷۷ سانت تهیه شد. هر لایه با گل‌های بسیار زیبا پوشیده شده بود. لیسینتوس، رز، پئونیس، لیلی و … از جمله انواع گل‌های مختلفی بودند که در تزئین این کیک به کار رفتند. این گل‌ها در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، کرم صورتی، و رنگ‌های شاد به جلوه کیک افزوده بودند. از آن جا که در این جشن از حدود ۵۰۰ مهمان مختلف این مراسم پذیرایی می‌شد سیلویا کیک را در طعم‌ها و مزه‌های مختلفی تهیه کرده بود تا مورد پسند همه مهمانان باشد. طعم‌های مختلف این کیک عبارت بودند از: شکلاتی، هویج، بادامی، و کیک زرد.

کیک ازدواج تام کروز

کیک ازدواج تام کروز و کیتی هولمز

جشن ازدواج تام کروز و کیتی هولمز که در سال ۲۰۰۶ و به سبک ایتالیایی برگزار شد، یکی از رویدادهای بزرگ سال بود. این جشن که در قلعه ای متعلق به قرن ۱۵ برگزار شد، کیک ازدواج خارق العاده ای نیز داشت. این کیک در ۵ طبقه از موس شکلاتی سفید تهیه شد و با گل‌های رز سفید و مروارید تزئین شده بود.

کیک ازدواج مایکل داگلاس

کیک ازدواج مایکل داگلاس و کاترین زتا جونز

مایکل داگلاس و کاترین زتا جونز در سال ۲۰۰۰ در هتل پلازا نیویورک با یک جشن ازدواج اعیانی پیوند ازدواج خود را رسمیت بخشیدند. آن‌ها برای تهیه کیک مراسم ازدواج خود از سیلویا وینستوک کمک گرفتند. کیک ازدواج این دو تقریبا ۱٫۸ متر ارتفاع داشت به گونه ای که برای حمل آن به داخل هتل مجبور شدند دو طبقه بالایی آن را بردارند. این کیک بسیار بلند ۱۰ طبقه از وانیل و کره خامه ای تهیه شده بود و با هزاران گل زیبا تزئین شده بود.

کیک ازدواج دونالد و ملانیا ترامپ

کیک ازدواج دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ

در سال ۲۰۰۵ دونالد ترامپ و ملانیا در یک جشن بسیار باشکوه و لوکس در پالم بیچ با یکدیگر پیمان ازدواج بستند. کیک ازدواج ۹۰ کیلویی آن‌ها توسط سدریک باربارت تهیه شد. این کیک ۷ طبقه توری با ۳۰۰۰ گل رز شکری تزئین شده بود. علاوه بر آن کیک‌های اسفنجی کوچکی نیز تدارک دیده شده بود که با ترایفل شکلاتی پر شده و با یک گل رز زیبا تزیین شده بودند. این کیک‌ها هدیه مهمانان در پایان جشن بودند.

کیک ازدواج جسیکا سیمپسون و نیک لاچی

در جشن ازدواج این زوج خوشبخت که در سال ۲۰۰۲ برگزار شد، سم گادفری از شیرینی فروشی پرفکت اندینگ مسئول تهیه کیک بود. کیک مراسم ازدواج این زوج در ۵ طبقه و از خامه سفید یخی و طعم‌هایی از جمله تمشک، هویج، و رد ولوت بود.

کیک ازدواج چلسی کلینتون

کیک ازدواج چلسی کلینتون و مارک مزوینسکی

در تابستان سال ۲۰۱۰ دختر بزرگ کلینتون چلسی کلینتون در یک جشن ازدواج باشکوه در نیویورک با مارک مزوینسکی پیوند ازدواج بستند. این زوج برای جشن ازدواج خود یک کیک بدون گلوتن سفارش دادند تا با عادات غذاخوری سالمشان هم خوانی داشته باشد و با مشکل بیماری سلیاک عروس نیز در تضاد نباشد.

این کیک که توسط کمپانی دسرهای لاتولیپ تهیه شده بود تا روز مراسم نمایان نشده بود. کیک ۹ طبقه مراسم باشکوه این زوج با وزن ۲۲۵ گرم و ارتفاع ۱۲۰ سانتی تقریبا ۱۱۰۰۰ دلار هزینه در برداشت و از وانیل و موس شکلات تلخ درست شده بود. هر طبقه از این کیک باشکوه که با وانیل پوشیده شده بود، با حدود ۱۰۰۰ گل شکری رنگ از جمله رز، ارکیده، و لیلی تزیین شده بود.

کیک ازدواج پرنس چارلز و دیانا

کیک ازدواج پرنس چارلز و پرنسس دایانا

پرنس چارلز و خانم دایانا اسپنسر در سال ۱۹۸۱ در مراسم بسیار باشکوهی که رویداد بزرگ قرن نامیده می‌شد با یکدیگر پیمان ازدواج بستند. این زوج برای مراسم با شکوه خود ۲۷ کیک ازدواج سفارش دادند که توسط سرآشپز معروف دیوید اوری از مدرسه آشپزی ناوال تهیه شد. این کیک رویایی به ارتفاع ۱٫۵ متر، با نمادهای خاندان سلطنتی و گل‌های رز، لیلی و ارکیده تزئین شده بود.

البته طبقه دوم کیک که از قبل کنار گذاشته شده بود بعدها برای مراسم غسل تعمید پرنس ویلیام استفاده شد. در سال ۲۰۰۸ تکه ای از این کیک در مزایده ای به قیمت ۱۸۳۰ دلار به فروش رسید که اگر خاطرتان باشد در یکی از مطالب قبلی مجله فیدیلیو به نام  به آن پرداخته بودیم. طبق گفته شاهدان عینی این کیک از تکه‌های سفید و لایه شکری از نشان خاندان سلطنتی به رنگ‌های طلایی، قرمز، آبی و نقره ای به اضافه یک نعل اسب نقره ای و چند گل برگ تشکیل شده بود.

گفته شده در سال ۱۹۸۹ اندکی پس از فوت پرنسس دیانا  تکه ای از این کیک با شکوه به قیمت ۲۶۰۰۰ دلار در یک مزایده به فروش رسیده است.

کیک ازدواج پرنس ویلیام و کیت میدلتون

کیک ازدواج پرنس ویلیام و کیت میدلتون

پرنس ویلیام و کیت میدلتون در تاریخ ۲۹ آپریل ۲۰۱۱ در مراسمی با شکوه که بزرگترین رویداد سال نامیده شد، با یکدیگر پیمان ازدواج بستند. برای این مراسم دو کیک ازدواج تهیه شده بود: یک کیک اصلی و یک کیک داماد( برگرفته از یک سنت آمریکایی).

کیک این مراسم با شکوه طبق تصمیماتی که اتخاذ شده بود توسط فیونا کرنز تهیه شد و شیرینی‌های مراسم نیز توسط کمپانی مک وایتز تدارک دیده شدند.

کرنز در مصاحبه ای که با شبکه خبری معروف بی بی سی داشت گفت: من از دوشس کمبریج چیزهای زیادی در رابطه با تزیین روی کیک یاد گرفتم. از جمله این که رزهای عروس نشانه ای از شادی است و یا شاخ و برگ‌ها و میوه بلوط نشانه شکیبایی است و … گویا لیست بلند بالایی توسط کیت به این سرآشپز معروف یاد داده شده بود.

طعم انتخاب شده برای این کیک ۸ طبقه کیک میوه ای سنتی انگلیسی بود که با هزاران گل سفید و شکری رنگ تزئین شده بود و تقریبا ۸۰ هزار دلار قیمت داشت.

کیک داماد از ۱۷۰۰ شیرینی کلاسیک مخصوص چای تهیه شده بود که تقریبا ۱۷ کیلوگرم شکلات در آن‌ها به کار رفته بود. البته خیلی هم عجیب نیست چون باید برای همه ۶۰۰ مهمان ویژه این مراسم سرو می‌شد.

کیک ازدواج کارداشیان

کیک ازدواج کیم کارداشیان و کریس هامفریس

اگرچه ازدواج این زوج زیاد به طول نیانجامید، اما در نوبه خود هر دوی آن‌ها در برگزاری جشن‌های اعیانی زبده بودند. کیک شکلاتی سیاه و سفید مراسم این زوج از شیرینی فروشی‌ هانسن در لس انجلس سفارش داده شده بود و ۱٫۸ متر ارتفاع داشت.

هر یک از ۸ طبقه این کیک بلند از طعم‌های مختلفی از جمله کیک ماربل و خامه شکلاتی با تکه‌های شکلات و کیک وانیلی با تکه‌های شکلات تهیه شده بود.کیک این مراسم حدود ۱۰ هزار دلار هزینه در برداشت و از کیک ازدواج خانواده سلطنتی که چندی پیش از آن برگزار شده بود، الهام گرفته شده بود.

کیک ازدواج رایان رینالد

کیک ازدواج بلیک لیولی و رایان رینالدز

رایان رینالد و بلیک لیولی در سپتامبر ۲۰۱۲ مراسم ازدواج خصوصی خود را در کارولینای جنوبی برگزار کردند. به گونه ای که در مجموع فقط ۳۵ نفر مهمان داشتند. کیک تحسین برانگیز این مراسم ساده توسط مگی آستین و از خامه ترش و کیک وانیلی تهیه شده بود که با تکه‌های هلو و زردآلو و شکلات شیری و خامه پوشیده شده بود. البته در کنار آن تارت‌های میوه ای و کیک‌های کوچک توت فرنگی هم سرو شد.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.