خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / رژیم غذایی خواننده معروف جهانی
رژیم غذایی ماریا کری

رژیم غذایی خواننده معروف جهانی

رژیم غذایی ماریا کری خواننده معروف جهانی که تاکنون ۵ جایزی گرمی را از آن خود ساخته است، این روزها نقل محافل شده است. همه ما دوست داریم اندامی‌ متناسب داشته باشیم. تناسب اندام موضوع مهمی است که علاوه بر این که نیازهای ظاهری ما را تامین می‌کند، سلامتی جسمانی را نیز با خود به ارمغان می‌آورد. خوشبختانه تناسب اندام و تغذیه سالم با پیشرفت علم و بالارفتن آگاهی عمومی‌ مردم دغدغه اصلی اکثر جامعه و حتی افراد مشهور در سراسر جهان شده است. در حال حاضر تبلیغات بسیاری در تلویزیون و شبکه‌های مختلف اجتماعی برای رسیدن به اندام متناسب می‌بینیم.

از جراحی‌های مختلف گرفته تا داروهایی که ادعا می‌شود در یک هفته چندین سایز از بدن شما می‌کاهد و لوازم ورزشی مختلف که با کار گذاشتن روی بدن خود بدون حرکت خاصی سایز کم می‌کنید و … اما آیا واقعا این تبلیغات تلویزیونی در پایین آوردن وزن و تناسب اندام موثرند یا خیر قضاوتش با خودتان. یکی از بهترین و سالم‌ترین روش‌های پیشنهادی ما به شما در دست‌یابی به این هدف داشتن برنامه ورزشی مستمر و رژیم غذایی مناسب است. ولی سوال اصلی اینجاست که آیا همه رژیم‌های غذایی مناسب هستند؟ برای یافتن جواب در ادامه این مطلب در مجله فیدیلیو بخش دنیای غذا و نوشیدنی به رژیم غذایی ماریا کری یکی از خوانندگان مطرح دنیا می‌پردازیم.

رژیم غذایی ماریا کری

رژیم غذایی ماریا کری

ماریا کری خواننده معروف جهانی، تنها راز جلوگیری از اضافه وزن خود را در رژیم ماهی سالمون دودی و کبر (نوعی گیاه بومی‌ نواحی دریای مدیترانه) می‌داند. این خواننده معروف در خصوص رژیم غذایی خود می‌گوید رعایت قوانین این رژیم بسیار سخت است به گونه‌ای که با داشتن این رژیم غذایی از آن متنفر خواهید شد. تمام چیزی که در طول روز می‌توانید مصرف کنید ماهی سالمون نروژی و کبر است.

البته گویا او فراموش کرده که بارها در حال خوردن پیتزا و ساندویچ و میوه عصرانه شکار دوربین خبرنگارها شده است. او در پاسخ به این سوال خبرنگاران در رابطه با ساندویچ‌های عصرانه خود با خنده گفته است:

فکر می‌کنید من واقعا هر روز تمام چیزی که می‌خورم ماهی دودی است؟ این طور نیست.

رژیم غذایی ماریا کری

بخشی از خاطرات ماریا کری از رژیم سالمون

ماریا کری در بخشی از خاطرات دوران رژیم خود می‌گوید اولین وعده غذایی ماهی سالمون خیلی هم بد نبود. چند اسلایس ماهی خوردم با مقداری قهوه ( قهوه در این رژیم آزاد است). سپس به محل کارم رفتم. به محض این که به دفترم رسیدم حوالی ساعت ۱۰ صبح و درست به فاصله اندکی پس از صرف صبحانه گرسنگی به سراغم آمد. به هر حال صرف چند اسلایس باریک ماهی سالمون نمی‌تواند شما را به مدت طولانی از گرسنگی حفظ کند. چند ساعت طاقت‌فرسای دیگر هم گذشت تا زمان ناهار فرا رسید و من با ولع فراوان ماهی سالمونی که با خودم برده بودم را بو می‌کشیدم.

زمان شام که رسید، از گرسنگی در حال هلاک شدن بودم. ماهی بسیار شور بود و بزاق دهانم خشک شده بود. تنها چیزی که اجازه داشتم مصرف کنم ماهی بود. به سمت یخچال رفتم و یک بسته کامل ماهی دودی خوردم. سپس برای این که از دستبردزدن به کابینت‌ها جلوگیری کنم خیلی زود به رختخواب رفتم. صبح روز بعد وقتی از خواب بیدار شدم دلم می‌خواست تمام آب‌های موجود روی کره زمین را بنوشم. بسیار گرسنه و تشنه بودم. به سرعت نصف بسته سالمون دودی را بلعیدم.

البته ناگفته نماند این رژیم غذایی بسیار گران است یک بسته ماهی دودی با سایز متوسط حداقل ۷ دلار هزینه بر می‌دارد. زمان ناهار که رسید به معنای واقعی بی‌تاب بودم. همه در حال خوردن ناهار یونانی بودند که برای آن روز آماده کرده بودیم. بی‌تاب شده بودم به گونه‌ای که با دستیارم بسیار بد رفتار کردم. البته کمی‌ بعد از او معذرت خواهی کردم و گفتم این من نبودم که با شما صحبت می‌کردم بلکه فشار خونم بود که خیلی پایین آمده بود. در آن لحظه تنها چیزی که می‌توانستم به آن فکر کنم گاززدن به یک ساندویچ کباب‌ترکی با گوجه اضافه و باگت فرانسوی بود.

دیدن شکل ماهی دودی من را به مرز جنون رسانده بود. احساس می‌کردم همه بدنم ورم کرده است. به زور و با اضافه کردن کمی‌ کبر دوباره ماهی را فرو دادم. آن روز بیش از این طاقت نیاوردم و عهدم را با رژیم سالمون نقض کردم. فورا به سمت رستوران جیمی‌جان رفتم و یک ساندویچ خوشمزه سفارش دادم . این ساندویچ بهترین وعده غذایی بود که تا آن زمان خورده بودم.

بررسی رژیم غذایی ماریا کری

ماریا کری به احتمال زیاد از رژیم سالمون بیزار شده بود. امکان ندارد بتوانید در طول روز فقط ماهی بخورید. حتی تحمل یک روز از این رژیم غیر قابل باور است. یکی از متخصصان حرفه‌ای تغذیه در ارتباط با رژیم غذایی ماریا کری می‌گوید هر نوع رژیمی‌ که فقط حاوی یک گروه از نیازهای طبیعی بدن باشد مضر است. بدن انسان برای کارکرد صحیح خود به هر سه گروه مواد غذایی اصلی یعنی کربوهیدرات، چربی و پروتئین نیاز دارد. با وجودی که سالمون منبع غنی ویتامین D و B12 است اما از نظر محتوای فیبر تقریبا صفر است و درصد منابع ضروری دیگر آن نیز بسیار کم است.

رژیمی‌ که در آن فقط ماهی سالمون و کبر باشد در منابع مغذی دیگر ناکافی است و مانند سم در بدن انسان واکنش نشان می‌دهد. اگر حتی در روز دو کیلوگرم ماهی دودی مصرف کنید، با وجود این که ۲۰۰۰  کالری انرژی به بدن خود می‌رسانید ولی منابع اصلی غذایی بدن خود مانند کلسیم، منیزیوم، آهن، پتاسیوم، ویتامین C، ویتامین B و ویتامین K را تامین نکرده اید. تنها چیزی که به بدن خود رسانده اید چهار گرم فیبر است که در قیاس با نیاز روزانه فیبر در بدن (۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر روزانه) بسیار ناچیز است و منجر به اختلال در سیستم گوارش خواهد شد.

عوارض رژیم غذایی ماریا کری

رژیم غذایی ماریا کری اگر به مدت طولانی دنبال شود، منجر به دریافت اسید نیکوتینیک فراوان در بدن خواهد شد که خود سبب بروز بیماری‌هایی از جمله سردرد، ناراحتی‌های قلبی، تهوع و نقرس خواهد شد. اگر هنوز هم اصرار به پیروی از رژیم ماهی سالمون دارید باید بدانید بدترین جنبه این رژیم هنوز گفته نشده است. حجم بالای ویتامین D که به بدن شما وارد می‌شود یک فاجعه است. ازدیاد ویتامین D در بدن باعث انباشته شدن کلسیم و آهکی شدن بیش از حد بدن، اختلال در عملکرد کلیه‌ها و حتی در مواردی منجر به مرگ می‌شود.

با این تفاسیر بد نیست قبل از شروع رژیم غذایی خود، تحقیقات لازم را به عمل آورده و  از سلامت آن مطمئن شوید تا از تامین مواد غذایی مورد نیاز خود در کنار رژیم غذایی بی‌بهره نمانید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.