خانه / کافه و رستوران / ­آشپزخانه ویترین ، یک لقمه با طرحی نو در آشپزخانه سرآشپز
ویترین کیچن

­آشپزخانه ویترین ، یک لقمه با طرحی نو در آشپزخانه سرآشپز

فرق است بین کسی که کار در آشپزخانه را فقط بعنوان یک شغل می‌نگرد و کسی که آشپزی را به چشم یک هنر و آشپزخانه را همچون صحنه‌ای برای هنرنمایی خود می‌بیند. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را با رستورانی آشنا کنیم که نسل جدیدی از رستوران‌داری را درکنار طعم‌هایی آشنا و خاطره انگیز و در قالبی جدید ارائه می‌دهد.

از ایران تا ایتالیا، از گرافیک تا آشپزی

شف آرمین میلانی در درجه اول یک عشق غذاست. در ابتدا رشته گرافیک را برای تحصیل انتخاب می‌کند و برای ادامه تحصیلات به ایتالیا می‌رود. شروع به کار در آشپزخانه رستورانی در ایتالیا باعث می‌شود آرمین گمشده خود که همان آشپزی باشد را بیابد و با شرکت در کلاس‌های تخصصی آشپزی سعی کند تا این رشته را به صورت علمی یاد بگیرد. بازگشت به ایران، شروع به کار و تجربه سال‌ها فعالیت بعنوان سرآشپز و مدیر آشپزخانه در رستوران‌هایی همچون امپراطور، دیوان، تماشا و … بستری می‌شود برای شف آرمین میلانی تا هنر خود را به مشتریان ارائه دهد.

اما این تجربه که آرزوی هر آشپز جوانی است برای کسی که می‌خواهد تاثیر خود را بر آشپزی بگذارد کافی نیست، پس آرمین تصمیم می‌گیرد رستوران خود را تاسیس کند تا هر آنچه در ذهن دارد را تماما با سلیقه و ایده‌های شخصی خود اجرا کند.

این تصمیم شروعی می‌شود برای آغاز به کار یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌های تهران. رستورانی که مالک، موسس و سرآشپز آن یکی است.

در بین حرفه‌ای‌های این صنعت مثلی است که می‌گوید: «بهترین رستوران جایی است که مالک و سرآشپز آن یکی باشند» که به دلیل دردسر فراوان به ندرت شاهد همچین اتفاقی هستیم. اما شف آرمین تمام مشکلات را به جان خریده است تا به هدف خود که خلق مزه‌های جدید و رقم زدن حسی خوب با یک وعده غذایی برای مشتریان است، برسد.

آشپزخانه ویترین ، خودِ آشپزخانه

ویترین کیچن آشپزخانه ویترین جای بزرگی نیست اما این محدودیت در فضا باعث خلاقیت در استفاده از آن شده است. فضای داخلی شبیه آشپزخانه مدرن و مجهزی است که در فیلم‌های هالیودی دیده‌اید. به شدت ساده، زیبا و حرفه‌ای. آشپزخانه ویترین در واقع رستورانی است که به سبک آشپزخانه طراحی و چیدمان شده است. حتی کاشی‌های سفید و ساده دیوارها با قفسه‌هایی که در آن ظروف ادویه قرار دارد هم همین حس را به شما منتقل می‌کند. در کل انرژی مثبتی در آشپزخانه ویترین جریان دارد. میز و صندلی و قفسه‌ها، همه و همه توسط یک طراح حرفه‌ای و مخصوص آشپزخانه ویترین طراحی و ساخته شده‌است. اتفاقی که در هر رستورانی شاهد آن نیستیم.

تاکوی قلیه ماهی!

سبک کاری ویترین تلفیقی بوده و غذاها حول تاکو (نوعی لقمه مکزیکی) اما با رنگ و بوی که الهام گرفته از فرهنگ غنی غذایی ما ایرانیان است. همانند موسیقی تلفیقی، انگار با آلات موسیقی مکزیکی قطعات سنتی ایرانی را به زیبایی بنوازی، همان تجربه را با خوردن تاکوهای ایرانی ویترین خواهید داشت.

تاکوی کباب لقمه، قلیه ماهی و مرغ ترش با سس‌ها و سالساهایی که ذائقه شما را به چالش می‌کشد، با چیدمانی جدید، تنها نمونه‌ایی از منوی ویترین هستند. اینجا چیزی فراتر از طعم را می‌چشید.

ادویه‌ای که آرمین در تمام غذاهایش استفاده می‌کند «خاطره» است و این گونه است که راه به قلب مشتریان باز می‌کند.

شف آرمین بصورت روزانه و هفتگی مواد اولیه را خریداری می‌کند. در ویترین چیزی برای پنهان کردن از شما وجود ندارد و از ابتدا تا انتهایی فرآیند آماده‌سازی غذا جلویی چشم مشتری انجام می‌شود. در آشپزخانه ویترین حتی نان تاکو و تورتیا هم برای هر سفارش تازه و داغ تهیه می‌شود، نان‌هایی گرم، معطر و با طعمی دلچسب. در منوی آشپزخانه ویترین سالاد و سوپ و دیپ هم دیده می‌شود. سالادهای ویترین، همانند سالاد سزار، یونانی و تایلندی نیست که بتوانید در هر رستوران و کافه‌ای سفارش دهید.

مثلا سالاد مونس از سالادهای محبوب و ابداع سرآشپز ویترین است. مونس خانم، مادربزرگ این شف جوان بوده و آرمین میلانی بخش زیادی از علاقه خود به آشپزی را مدیون خاطرات کودکی خود است. خاطراتی که مادر و مادر بزرگ این سرآشپز با لقمه‌ها و غذاهای خوشمزه برای وی رقم زنده‌اند. آشپزخانه ویترین منوی بیرون بر ندارد و منویش را روی کاشی‌های آشپزخانه نوشته‌اند. این کار باعث شده تا آشپزخانه ویترین این فرصت را به خود بدهند که منو را بطور فصلی، ماهی و یا حتی روزانه تغییر دهد. این تغییر و تنوع هم می‌تواند مشتریان را با طعم‌ها و غذاهای جدید غافلگیر کند.

خاطره‌ای جدید در تجربه‌ای نو

غذا خوردن در ویترین، تجربه خاص و متفاوتی است. اگر تنها یا با دوستانتان آمده‌اید، می‌توانید با دیگر مشتریان که همراه شما سر یک میز نشسته‌اند معاشرت کنید. همچنین می‌توانید با سرآشپز و آشپز هنگام آماده‌سازی غذایتان گپ بزنید، غذایی لذیذ، خوشمزه، سالم و سبک که خاطرات جدیدی را برای شما می‌سازند. آشپزخانه ویترین شنبه‌ها تعطیل است و بقیه ایام هفته در دو شیفت پذیرای مشتریان خود خواهد بود. به ویترین بروید و از این یکنواختی در طعم و مزه و فضا برهایید.

اطلاعات بیشتر ویترین کیچن را از اینجا می توانید ببینید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.