خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / چه افرادی باید میوه های قرمز بخورند و بهترین آنها برای شما کدام است؟

چه افرادی باید میوه های قرمز بخورند و بهترین آنها برای شما کدام است؟

میوه های قرمز واقعا هیجان انگیزند! همه ما این را شنیده‌ایم که خوردن یک سیب به صورت روزانه باعث می‌شود دیگر به دکتر مراجعه نکنید. این مسئله نه تنها در مورد سیب، که در مورد بسیاری از میوه های قرمز درست است!

پزشکان و دانشمندان می‌گویند میوه‌‌ها و سبزیجات قرمز زیادی در دنیا وجود دارند که خواص درمانی متفاوتی دارند و شما می‌توانید بنابر ذائقه‌تان از بین آنها میوه‌های دلخواه خود را انتخاب کنید. خیلی از سبزیجات و میوه های قرمز در ترکیب‌شان دارای آنتی اکسیدان‌هایی هستند که با بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات، سکته، ضعف ماهیچه‌ها و دیگر بیماری‌های جدی مبارزه می‌کنند.

خیلی از این میوه های قرمز که به شما معرفی می‌کنیم در تمام طول سال موجود هستند؛ باتوجه به منظوری که دارید (نوع بیماری یا شرایط جسمی که می‌خواهید از آن پیشگیری کنید)، یک یا چند عدد از میوه های قرمز این لیست را انتخاب و میل کنید. فراموش نکنید که استفاده مداوم از این غذاها در رژیم غذایی در سلامتی شما تأثیر خواهد داشت و با یک بار استفاده نتیجه چندانی نخواهید گرفت.

اگر برای شناختن این میوه های قرمز کنجکاو شده‌اید و می‌خواهید بدانید هر کدام از آنها برای چه افرادی با چه بیماری‌هایی مناسب هستند، با “معرفی میوه های قرمز مناسب برای شما” در این مطلب از مجله فیدیلیو همراه باشید.

میوه قرمز شماره ۱: توت‌فرنگی، مناسب برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و خانم‌های باردار

معرفی میوه های قرمز ، توت فرنگی، محافظ قلب و تقویت کننده سیستم ایمنی

این میوه خوشمزه و محبوب سلامت قلبتان را تضمین می‌کند. حرقه‌ایی های تغذیه، خوردن توت‌فرنگی را در دوران بارداری توصیه می‌کنند چرا که دارای فولیک اسید است. توت فرنگی سرشار از ویتامین C هم هست که به تقویت عمومی سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

توت فرنگی را به صورت خام در ظرف میوه بگذارید، در فریز قرار دهید تا یخ بزند. سپس آن را در مخلوط کن بریزید و اسموتی درست کنید و یا در ماست مخلوط کرده و میل کنید.

میوه قرمز شماره ۲: آلبالو و گیلاس، مناسب برای افراد مبتلا به یبوست و فشار خون

میوه های قرمز ، آلبالو موثر در کاهش فشار خون

آلبالو و گیلاس علاوه بر مزه عالی که دارند منبعی خوب از فیبر هستند. این فیبر در پوست میوه قرار دارد. این میوه‌های قرمز رنگ تابستانی دارای ویتامین C و پتاسیم هم هستند که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

با آلبالو و گیلاس یخ زده هم می‌توان اسموتی درست کرد که بسیار هم خوشمزه می‌شود. یکی دیگر از راه‌های گنجاندن آلبالو در رژیم غذایی غذای خوشمزه آلبالو پلوست!

میوه قرمز شماره ۳: گوجه فرنگی، مناسب برای افرادی که می‌خواهند از بیماری‌های سرطان پروستات، سرطان سینه و بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند

میوه های قرمز ، گوجه فرنگی جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها

گوجه فرنگی ترکیباتی دارد که این میوه قرمز را برای مبارزه با سرطان پروستات و سرطان سینه مطلوب می‌کند. گوجه‌فرنگی دارای ویتامین C و پتاسیم هم هست که داشتن قلبی سالم را تضمین می‌کند. پس اگر فکر می‌کنید ریسک ابتلای شما به یکی از این سه بیماری بالا است، خوردن این میوه قرمز رنگ را هرگز فراموش نکنید.

گوجه‌فرنگی را می‌توانید در انواع بی‌شماری از غذاها استفاده کنید و رژیم غذایی‌ خود را پر از گوجه کنید. می‌توانید پاستای سبزیجات درست کنید، سوپ گوجه میل کنید و یا حتی اسموتی گوجه درست کنید!

میوه قرمز شماره ۴: هندوانه، برای پیشگیری از حمله قلبی، سرطان‌ها (به خصوص سرطان پروستات)، ضعف ماهیچه‌ها و کلسترول بالا

میوه های قرمز ، هندوانه بهبود گردش خون و کاهش ریسک سکته

محققان می‌گویند ترکیبات موجود در هندوانه با کاهش کلسترول خون، ریسک حمله قلبی را پایین می‌آورند. این میوه قرمز گردش خون را بهبود می‌بخشد و ریسک بروز سکته را کاهش می‌دهد.

یکی از بهترین‌ راه‌های خوردن هندوانه این است که آن را در مخلوط کن بیندازید و آب هندوانه درست کنید! به همین سادگی؛ اگر قبل از این کار هندوانه را در فریزر قرار دهید که یخ بزند اسموتی خواهید داشت.

میوه قرمز شماره ۵: گریپ‌فروت قرمز، مناسب برای افراد مبتلا به سرماخوردگی و کلسترول بالا

میوه های قرمز ، گریپ فروت ، کاهش کلسترول خون

در هنگام خرید گریپ‌فروت بهتر است رنگ قرمز آن را انتخاب کنید چرا که دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری، مانند ویتامینC، است. این میوه خوشمزه دارای پکتین هم هست که کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

بهترین زمان برای خوردن مرکبات اول صبح است. قبل از اینکه صبحانه بخورید نصف لیوان آب گریپ‌فروت قرمز بنوشید تا سرماخوردگی‌ شما بهتر شود و میزان کلسترول خون شما هم کاهش یابد. علاوه بر آب گریپ‌فروت می‌توانید این میوه را تکه‌تکه کنید و آن را در سالاد سرو کنید.

میوه قرمز شماره ۶: فلفل قرمز، برای سلامت پوست، دندان‌ها و استخوان‌ها و پیشگیری از سرماخوردگی

میوه های قرمز ، فلفل قرمز منبع غنی ویتامین c

فلفل قرمز در تمام طول سال موجود است و منبعی عالی از ویتامین A است که به سلامت دندان‌ها، پوست و استخوان‌ها کمک می‌کند. بسیاری از افراد نمی‌دانند که فلفل قرمز درست به اندازه پرتغال ویتامین C دارد!

پس برای سلامت بیشتر فلفل قرمز را در خورشت‌‌ها و سالادهای خود بگنجانید. اسلایس‌های فلفل قرمز را به عنوان تزئین کنار غذا استفاده کنید.

میوه قرمز شماره ۷: لبو(چغندر قرمز)، برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند

میوه های قرمز ، لبو سرشار از اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی

آنتی‌اکسیدان‌ها نه تنها در میوه‌های قرمز که در میوه‌های آبی هم به وفور یافت می‌شوند، خب ترکیب آبی و قرمز هم می‌شود بنفش که همان رنگ لبو است! پس این ریشه مقوی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به تقوست سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند.

لبو را در سالاد، سوپ و به عنوان تزئین کنار غذا میل کنید. لبوی پخته شده هم که یکی از تنقلات محبوب زمستانی است، آن را هم درست کرده و میل کنید.

 

بیشتر بخوانید:

فواید منیزیم و منابع غنی آن را بشناسم، همه چیز درباره منیزیم
۱۰ خوراکی برتر برای کاهش استرس
با این مواد غذایی به جنگ آنفولانزا بروید
۱۰ نکته برای درست کردن آب میوه‌ خانگی مغذی‎‌تر

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.