خانه / کافه و رستوران / قهوه نوشی در رنگ فروشی!

قهوه نوشی در رنگ فروشی!

در انبوه کافه‌های تهران از کوچک تا بزرگ، از لوکس تا اقتصادی و از خاص تا معمولی یک سری کافه‌ها هستند که با سادگیشان مخاطب را به سوی خود جذب می‌کنند. شاید تعریف کافه را باید از نو خواند، محلی برای آرامش و نوشیدن قهوه. اگر شما هم به دنبال کافه‌ای ساده اما با حال و هوای خاص و به دور از شلوغی و هیاهو هستید با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با کافه «دکان رنگ فروشی سابق» آشنا شوید.

دکان رنگ فروشی 50 ساله

 

دکان رنگ فروشی

یک سری از کافه‌ها سعی می‌کنند در فضای جدید محیطی قدیمی را باز سازی کنند و برخی دیگر سعی در استفاده از همان فضای کلاسیک و قدیمی و نوستالژیک دارند. گاه این فضای قدیمی از همان جنس کافه و رستوران است و گاه فرسنگ‌ها دورتر از فضای آن.

دکان رنگ فروشی سابق اسم جالب و با مسمایی است. صاجبان این کافه یا به اصطلاح بیسترو (Bistro) (یعنی جایی که یک غذای ساده و با قیمت معقول را در یک فضای مناسب سرو می‌کند) یک مغازه رنگ فروشی در خیابان جمالزاده را برای شروع کسب خود در نظر می‌گیرند. درهم اندیشی که تیم این کافه انجام می‌دهد، هر کسی ایده‌ و اسمی را مطرح می‌کند تا در نهایت اسم خاص «دکان رنگ فروشی سابق» خلق می‌شود. دکانی‌ها با حُسن سلیقه‌ای که در انتخاب نام کسب و کار خود داشته‌اند مشتریان بسیاری را مشتاق رفتن و سر زدن به خود کرده‌اند.

مغازه‌ای به نسبت بزرگ با رنگ و بوی قدیمی. لوگوی این کافه شبیه به ادیبان دوره قاجار است. کف پوش های قدیمی اینجا را که از سال 1340 نصب شده‌است هم به خوبی حفظ کرده‌اند.

در دکان سعی بر این بوده در طراحی داخلی تا جای ممکن از المان‌ها و وسایل کسب پیشین مغازه بهره گرفته شود. مثلا پیشخوان کافه دکان همان پیشخوان فلزی قدیمی رنگ فروشی است.

علاوه بر پیشخوان، تلفن‌های قدیمی، برخی از کاشی‌ها، لامپ‌ها حتی به جای وسایل تزئینی هم از قلمو، کارتک و قوطی‌های رنگ فروشی استفاده کرده‌اند. استفاده از مبل‌های قدیمی، تلویزون و دستگاه ضبط و پخش، این کافه حس 40 سال پیش را به شما می‌دهد.

دیوار دکان مکانی برای آثار هنرمندان و مشتریان

مزایای دکان در یک نگاه:

برخورد پرسنل و مدیریت بسیار گرم و صمیمی

وجود پازل  برای سرگرمی و مشارکت مشتریان در تکمیل آن

استفاده از طراحی ساده و مینیمال

ارائه فاکتورهای دستی خاص

زمانی که در دکان رنگ فروشی سابق نشسته‌اید و به اطراف خود نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که طراحی آن به گونه‌ای ساده و در عین حال زیبا انتخاب شده که هم از آن لذت خواهید برد و هم خسته کننده نخواهد بود. در واقع این کافه هیچ دکور اضافه‌ای ندارد و تقریبا هر چیزی همانجایی است که لازم است باشد.

برای سرگرم کردن مشتریان میزبانان این کافه از ایده جالبی استفاده کرده‌اند، ایده کامل کردن پازل. پازلی 1000 تکه. میزی در کنار شیشه جلوی مغازه وجود دارد که روی آن یک پازل بزرگ قرار داده‌اند.

بسته به زمان و حوصله‌ای که دارید می‌توانید پشت میز بنشینید و پازل را در حد توان تکمیل کنید. این پازل‌ها هم به پاس زحمتی که شما کشیده‌اید و یادگاری‌ از شما برای این دکان، قاب و به یکی از دیوار‌های رنگی فروشی آویخته می‌شود.

در دکان رنگ فروشی سابق دیواری است به نام دیوار دکان، که این دیوار به نحوی نمایشگاه یا گالری دکان است و شما می‌توانید روی آن اثر یکی از هنرمندان که به تازگی در گالری‌ای بوده را مشاهده کنید.

منوی شماره یک، دو، سه و …

معایب دکان در یک نگاه:

مزه‌ها در برخی موارد منو ممکن است شما را راضی نکند.

کم بودن گزینه‌های منو

کم بودن پرسنل (شاید در حال حاضر )

منوی دکان هم همانند طراحی آن ساده است. منوی‌ای تقریبا استاندارد برای هر کافه. البته ویژه‌هایی هم به سبک دکان در منو وجود دارد. منوی دکان شامل قهوه‌ها، دمنوش، ساندویچ‌، سوپ و سالاد و دسر می‌شود.

منوی دکان رنگ فروشی سابق چند ویژگی دارد. اول وجود بورک در منو که از غذاها یا بهتر بگویم میان وعده‌های کشور ترکیه بوده که احتمالا انگشت شمار باشند کافه‌هایی که این گزینه را در منوی خود دارند.

دیگر ویژگی منوی دکان نام گذاری برخی از گزینه‌های آن است، مانند 4 نوع سالادی که برای مشتریان سرو می‌کنند. سالاد یک، دو، سه و چهار که نامگذاری جالبی است. البته نگران نباشید در منو درمورد محتویات مواردی با اسامی خواص توضیحات کافی داده شده است.

بخش کیک‌های دکان رنگ فروشی هم شامل کیک‌های محبوب این روزهاست. مانند کیک شکلاتی، هویج، برانی. شاید زمانی که شما به سری به دکان زده‌اید چند مورد از کیک‌ها وجود نداشته باشد و مجبور به تغییر انتخابتان شوید.

در کل کیفیت آیتم‌های ارائه شده قابل قبول است و هدف سالم و سلامت بودن آیتم‌هاست. ممکن در برخی از مواقع غذاها و نوشیدنی‌ها ایراداتی هم داشته باشند مثلا آنچنان که باید گرم نباشد و یا کیک‌ها خیلی حرفه‌ای نباشند و یا با سلیقه شما همخوانی نداشته باشند.

یک فنجان چای در دکان رنگ فروشی سابق

در دکان صورت حساب را سر میز شما نمی‌آوردند و شما باید برای پرداخت هزینه به پیشخوان آن مراجعه کنید. پیشخوانی فلزی که متعلق به رنگ فروشی پیشین بوده است. از همه جالب تر فاکتوری است که در صورت درخواست به شما می‌دهند.دکانی‌ها از همان فاکتورهای به جای مانده از رنگ فروشی برای نوشتن دستی فاکتور شما استفاده می‌کنند.

دکان رنگ فروشی سابق از آن کافه‌هایی است که می توانید حس خوبی ازش بگیرید، از جنس کافه‌هایی که می‌شود در آن خاطره ساخت. اگر کافه گرد هستید یا دوست دارید با دوستان خود به یک کافه در مرکز شهر با حس و حالی خوب بروید، دکان رنگ فروشی سابق را در لیست قرار دهید.

از اینجا می توانید به آدرس و منو این کافه دسترسی پیدا کنید

کانال تلگرام فیدیلیو با خوشمزه ترین مطالب میزبان شماست…

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

یک نظر

  1. محمد وزیری

    مرسی از مطلب عالی