خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / جشن شکرگزاری اپرا وینفری
جشن شکرگزاری اپرا

جشن شکرگزاری اپرا وینفری

جشن شکرگزاری را احتمالا کسی به سخاوتمندی اپرا وینفری برگزار نکرده است. اپرا وینفری تهیه کننده و مجری شوی تلویزیونی مربوط به تناسب اندام روز پنجشنبه به مناسبت جشن شکرگزاری مهمانی باشکوهی برگزار کرد که با ۴ عدد بوقلمون ۱۰۰ کیلویی همراه بود. این بوقلمون‌ها که به مناسبت جشن شکرگزاری توسط اپرا تهیه شده بودند به شیوه‌های متفاوت طبخ شدند. دو عدد از بوقلمون‌ها دودی و بقیه ساده بودند. اما در هر صورت همه آن‌ها در ادویه‌های کجون CAJUN ، طعم دهنده‌های مرغ و برگ‌های خوش عطر خوابانده شده و با سبزیجات کبابی از جمله کرفس و شلغم سرو شدند.

در ادامه این مطلب در بخش دنیای غذا و نوشیدنی از مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا از جزئیات جشن شکرگزاری اپرا بیشتر مطلع شوید.

اپرا در اینستاگرام خود در رابطه با این سفره باشکوه گفته بود :

این مهمانی به مناسبت جشن شکرگزاری ما است. بنابراین باید تا جایی که می‌توانیم تمامی‌ نکات مربوط به برگزاری آن را رعایت کنیم.

جشن شکرگزاری

البته بوقلمون‌ها فقط برای مهمان‌های اپرا تهیه نشده بودند. او تصمیم داشت بخش بیشتر آن را برای مهمانان خود سرو کند ولی یکی از آن‌ها را مخصوص یکی از همسایگان خود تدارک دیده بود. اما این تمام ماجرا نبود. بد نیست بدانید سفره وینفری به همین جا ختم نمی‌شود.

سفره سخاوتمندانه- جشن شکرگزاری اپرا

در کنار این ماکیان خوشمزه او خوراکی‌های خوشمزه دیگری هم سرو کرد. گرچه حضور نان در سفره به طرز واضحی از قلم افتاده بود اما در عوض خوراکی‌های دیگری به سفره سخاوتمندانه او آب و رنگ می‌بخشیدند که عبارت بودند از :

  • سالاد گوجه فرنگی مخصوص اپرا با دستور خانوادگی سنتی خودش
  • نوعی نان ذرت با دستور تهیه سنتی که اپرا آن را از سرآشپز معروف آرت اسمیت یاد گرفته بود و با گفتن جمله آرت ممنون از دستور تهیه ۲۰ ساله ات، او را سپاس گفت و به آرت ادای احترام کرد.
  • لوبیا سبز و بادام
  • نوعی آبگوشت طبیعی به همراه گیاهان خوش عطر
  • ترایفل سیب زمینی با خرده‌های نان به همراه ترایفل سفید
  • خوراک ذرت شیرین

جشن شکرگزاری با اپرا

جشن شکرگزاری با تیم سرآشپزهای حرفه ای دنیا

اپرا بعد از آماده کردن هر یک از ظرف‌ها با هیجان می‌گفت بیایید جشن را زودتر شروع کنیم. او قبل از شروع جشن فالورهای خود را به مشاهده پشت صحنه آماده سازی غذاها در کنار تیم آشپزهای مشهوری از جمله کانتستنت، کنی گیلبرت و مرین مای دعوت کرده بود. او درحین آماده سازی غذاها با خنده می‌گوید جشن همین حالا هم برای من شروع شده است و ما در میانه آن هستیم.
جشن شکرگزاری اپرا

به محض ایبن که کار آماده سازی غذاها تمام شد اپرا برای تشکر از تیم حرفه ای آشپزها که به او در تهیه غذاهای این جشن کمک کرده بودند گفت:

من به کمک این افراد توانستم این جشن را تدارک ببینم. ما یک گروه هستیم. روزشکرگزاری بر همگان مبارک.

خب این هم از جشن شکرگزاری باشکوه وینفری. البته به هر رو از شخصی مانند اپرا کم تر از این هم انتظار نمی‌رفت. اما حالا که جشن شکرگزاری به خوبی و خوشی و با کلی خاطرات به یاد ماندنی  تمام شده است اپرا می‌تواند یک نفس راحتی بکشد. او از حالا تمام تمرکز خود را برای برگزاری تعطیلات مورد علاقه اش یعنی جشن کریسمس گذاشته است. پس پیش به سوی کریسمس و جشن بعدی اپرا.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.