خانه / رستوران آگهی / کافه و رستوران بادیز فراتر از یک رستوران، سفر در زمان در مکانی اسرارآمیز!

کافه و رستوران بادیز فراتر از یک رستوران، سفر در زمان در مکانی اسرارآمیز!

کافه و رستوران بادیز یک مکان اسرارآمیزه و مبهمه… اینجا ماجرایی در جریانه که به راحتی نمی‌شه ازش سر درآورد! این موضوع به یک افسانه قدیمی درباره اکوادور، منطقه دل موندو، قورباغه‌های نگهبان ، کاج‌های پیر و قنات‌های اطراف گاندی‌_که از قدیم‌الایام صداهای عجیب و غریبی از اونجا شنیده می‌شده_ برمیگرده. و یک زیرزمین تاریک و ناشناخته که کسی از وجودش خبر نداره، اما خیلی از اتفاقات از اونجا نشات می‌گیره؛

از طرفی این ماجرا به خاطرات دو دوست (buddies) هم مربوط میشه که البته درمورد اونها هم کسی چیزی زیادی نمیدونه… در واقع باید بگم که همه چیز از یک دوست که در جمع رفقا اون رو buddy صدا می‌زدن، شروع شد و کم کم buddies (بادیز) شکل گرفت…

خلاصه این‌که بادیز یه کافه‌ی عجیب و غریبه که هر دفعه  بهش سر بزنید یک ماجرای هیجان‌انگیز و تازه براتون داره که شمارو بارها و بارها به این‌جا برمی‌گردونه تا در نهایت از رازش پرده بردارید! این‌جا درکنار صرف یک نوشیدنی گرم و دلچسب می‌تونید ماجراهای بادیز رو( که هر دو هفته یک بار منتشر می‌شه) ورق بزنید و لذت بودن در این مکان رویایی رو دوچندان کنید.

کافه و رستوران بادیز چند ماهی هست که درخیابان گاندی افتتاح شده. با اینکه مدت زیادی از بازگشایی اون نمی‌گذره با استقبال خوب کافه‌بازان مواجه شده. خب قطعا بعد از خرید و گشت و گذار در حوالی میدان ونک، صرف یک قهوه‌ اصیل و خوش‌طعم در سکوت و آرامش بسیار دلچسبه! پس برای آشنایی بیشتر با کافه و رستوران بادیز در این گزارش آگهی فیدیلیو همراه باشید.

بادیز یعنی شروع دوستی‌های تازه

کافه و رستوران بادیز فضایی پر از رنگ و پر طعم

دکوراسیون زیبا و منحصربه فرد بادیز توسط گروه خلاق و صاحبان خوش سلیقه‌ی همین محل انجام شده، طوری که برخی از تزئینات به کار رفته در فضای رستوران کاملا دست‌سازه. طراحی بادیز گرم، پر از رنگ و در عین حال مدرن هستش و استفاده از رنگ پر شور نارنجی در لوگو و سایر المان‌های رستوران دیده میشه.

رستوران بادیز دارای دو بخش سالن سرپوشیده و بالکنه. بالکن “تراس ساحلی” نام گرفته و طراحی آبی و سفید با کمی نارنجی اون جزیره زیبای “سانتورینی” در یونان رو در ذهن بیننده تداعی می‌کنه. تنه یک درخت تنومند در سالن اصلی وجود داره که به نظر میرسه ریشه اون در همون زیرزمین اسرارآمیز قرارداره؛ به دلیل وجود همین درخت، به این بخش “زیر سایه‌ی درخت جادویی” گفته می‌شه. این درخت جادویی درحال حاضر پاییزی شده و پر از برگ‌های زرد و نارنجیه و با آغاز بهار سبز میشه.

طراحی رنگارنگ و چشم نواز کافه و رستوران بادیز

هدف مدیران بادیز اینه که یک جامعه دوستی در اینجا شکل بگیره. بنابراین چیدمان میزهای رستوران به شکلی هست که دو سمت کافه میزهای سوشیال نسبتا بزرگ قرارگرفته و میزهای چهارنفره در مرکز بسیار به هم نزدیک هستنن تا مهمان‌های هر میز_در صورت تمایل_ بتونن با میز کناری ارتباط برقرار کنن. افرادی که اجتماعی هستن یا دوست دارن ارتباطات اجتماعیشون رو گسترش بدن می‌تونن میزهای سوشیال رو انتخاب کنن.

در یک کلام کافه و رستوران بادیز یک فضای دوستانه و رفیق مابانه داره که برای کافه‌گردی‌های عصرگاهی یا برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف یک انتخاب عالی به شمار میره.

بفرمایید برگر با نان مربعی!

 کافه و رستوران بادیز - همبرگر مربعی

آشپزخانه بادیز در وسط رستوران قرارگرفته و دیوارهای شیشه‌ای اون به شما اجازه میدن تا تمامی مراحل آماده‌سازی غذارو ببینید. همچنین سرآشپز اینجا تحصیل کرده مالزی هستند و کنترل کیفیت غذایی به صورت ماهانه انجام میشه تا کیفیت و طعم غذاها همیشه یکسان باشه.

 کافه و رستوران بادیز - پنینی مرغ گریل با سس پستو

شاید بشه گفت که “ساندویچ مرغ کاتسو مرامی” هیجان‌انگیزترین غذای بادیزه. توی این ساندویچ یه فیله مرغ به صورت مرامی گذاشته شده! یعنی یه ساندویچ با دو تا فیله سوخاری، فلفل هالوپینو و نون چاپاتا. از دیگر غذاهای اشتهاانگیز بادیز میشه به انواع پنینی، پاستا، انواع غذاهای مکزیکی مثل تاکو، فاهیتا مرغ، فاهیتای سبزیجات و کاراملی اشاره کرد. در بادیز برگر برخلاف رسم معمول تهیه میشه! به این صورت که برگرها با نون مربعی و پیاز کاملی در کنار سیب‌زمینی طعم‌دار شده سرو می‌شن. و اینکه انواع ساندویچ‌های سرد مثل “کاپرسه” با سس پستو و چند نوع پنیر خوشمزه هم برای عاشقان پنیر موجوده.

قهوه جبل‌الطارق تعریف دیگری از قهوه…

 کافه و رستوران بادیز - قهوه جبل و الطارق

علاوه‌ بر قهوه‌های ترکیبی مرسوم، بادیز در تهیه و سرو قهوه‌های “تک خواستگاه”(یا Single Origin، قهوه‌هایی که از مزرعه‌ای خاص اومدن و طعم اونها منعکس‌کننده‌ی محل کشت قهوه و نیز تاثیرگرفته از ویژگی‌های جغرافیایی همون مزرعه و منطقه است) استاده! این نوع قهوه ،که مزه اون به ترشی میزنه طرفداران خاص اما همیشگی داره. اما در این میان “قهوه جبل‌الطارق” از محبوب‌ترین اونهاست که با نسبت مشخصی از قهوه تک خواستگاه و شیر کوهپناه (شیر ارگانیک، فاقد گلوتن و پالم) تهیه میشه.

 کافه و رستوران بادیز -پیشنهاد بادی سرد یا گرم

یکی از ویژگی‌های خوشمزه کافه بادیز “پیشنهاد بادی سرد یا بادی گرم” است که به شما این امکان رو میده تا نوشیدنی خودتون رو بسازید. به این صورت که اگه از توی منو نوشیدنی‌های سرد یا گرم انتخابی نداشتید، می‌تونید به ویترها بگین که چه جور نوشیدنی میل دارین؛ مثلا شیرین یا ترش، تهیه شده از شیر، قهوه یا آبمیوه و … . به این ترتیب اونها یک نوشیدی جدید باب سلیقه شما براتون آماده می‌کنن.

املت قهوه‌خانه‌ای سنتی قدیمی در کافه مدرن امروزی

 کافه و رستوران بادیز - صبحانه سنتی

منوی صبحانه کافه و رستوران بادیز در روزهای عادی هفته از ساعت 7:30 تا 11 و روزهای جمعه 7:30 تا 13 در اختیار دوستان و مخاطبین می باشد. گفتنی‌ست در کنار آیتم‌های متنوع اون، صبحانه سنتی ایرانی به شکل املت قهوه‌خانه‌ای قدیمی در دیس‌های کوچک، همراه با چای در لیوان کمر باریک، سنگک داغ، ریحان تازه و  ترشی سرو میشه. همچنین امکان صبحانه بیرون‌بر برای اداره و شرکت‌ها وجود داره.

گفتنی که یک اقدام زیبای کافه بادیز برای کمک به حفظ محیط زیست، استفاده از ظروف شیشه‌ای و کاغذی خوش آب و رنگ به جای پلاستیکه؛ به‌علاوه این یه یادگار میشه از بادیز توی خونه‌ شما!

شکلات با رسپی کافه و رستوران بادیز شاید خوشمزه‌تر از نوتلا باشه، امتحان کنید!

 کافه و رستوران بادیز - آبشار شکلات

کافه بادیز یک “آبشار شکلات” داره که شما در برابر اون توان مقاومت نخواهید داشت! با این آبشار شکلات یک عالمه خوراکی جذاب و خوشمزه مثل برگر شکلاتی و پاستای شکلاتی درست میشه که عاشقای شکلات رو به مهمونای همیشگی بادیز تبدیل می‌کنه. میگید نه، خودتون امتحان کنین!

همونطور که ذکر شد دلایل زیادی وجود داره که کافه و رستوران بادیز رو به مکانی فراتر از غذاخوری تبدیل می‌کنه. از جمله فعالیت‌های فرهنگی و ایونت‌های مختلفی که در اینجا برگزار میشه. مثلا بادیز حامی اولین “مسابقات اسکی هنرمندان” بوده. همچنین ایونت “طراحان داخلی” با همکاری “دی‌جی‌کالا” و “دی‌جی استایل” برای حمایت از برندهای ایرانی، هر دو هفته یک‌بار در اینجا برگزار میشه.

در پایان اینکه اگه شما هم از مشتریان پر و پاقرص بادیز شدید بهتون یک Buddies number تعلق می‌گیره که از طریق اون از تخفیف‌های  5 تا 20 درصدی برخوردار شده و در محدوده رستوران دلیوری رایگان خواهید داشت.

راستی اینو یادتون باشه که وقتی میاین اینجا، دارین میاین توی جمع رفقا یا همون buddies! پس اگه شما هم داستانی(خاطرات شخصی) دارین که فکر می‌کنین برای بقیه جذابه، می‌تونید با تیم نویسندگان کافه بادیز همکاری کنین. همچنین ماجراها و پادکست های بادیز رو هم می‌تونین در IGTV  اینستاگرام بادیز دنبال کنید.

 

برای مشاهده آدرس، منو و نظرات درباره‌ی کافه و رستوران بادیز بر روی نام رستوران کلیک کنید

 

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.