خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / دسرهای معروف دیزنی لند برای هالووین ۲۰۱۷
هالوین در پارک دیزنی لند

دسرهای معروف دیزنی لند برای هالووین ۲۰۱۷

هالووین در پارک دیزنی لند امسال نیز به رسم هر ساله سوپرایزهای خاص خود را دارد. هالووین یک جشن مسیحی غربی و سنتی است که در ۳۱ اکتبر(نهم آبان) برگزار می‌شود و مراسم آن عموما سه شبانه روز ادامه دارد. در این جشن عموم مردم با چهره‌های نقاشی شده و لباس‌های عجیب و غریب ظاهر می‌شوند و کودکان برای جمع‌آوری شکلات و آب نبات‌های خوشمزه به در خانه همسایگان می‌روند. این جشن توسط مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم به آمریکا وارد شده است.

شگفتی‌های هالووین در دیزنی لند

هالووین در واقع خط مرزی بین پاییز و زمستان و روشنایی و تاریکی و در واقع مرگ و زندگی است. منشا آن به جشن‌های سنتی سلتی بر می‌گردد. یعنی زمان‌های قدیم که مردم برای راندن ارواح خبیث آتش روشن می‌کردند و لباس‌های عجیب می‌پوشیدند. یکی از نمادهای مشهور این جشن سنتی کدوتنبل  است. بر اساس سنت‌های قدیمی مردم در این شب درون کدوها را خالی می‌کنند و روی آن صورت‌های ترسناک می‌تراشند. سپس با روشن کردن شمع درون آن این صورت‌ها را وحشتناک تر جلوه می‌دهند و در حیاط خانه‌ها و خیابان‌ها قرار می‌دهند.

شب هالووین معمولا صحنه حضور مراسم بسیاری است. امروزه به همین مناسبت پیشنهادهای ویژه ای نیز از طرف اکثر رستوران‌ها و کافی شاپ‌های معروف برای مشتریان در نظر گرفته می‌شود. این پیشنهاد‌های ویژه که اغلب با اولین روز پاییز شروع می‌شوند امسال نیز توسط برندهای معروف به حیطه تبلیغات وارد شده اند. از جمله این برندهای معروف پارک دیزنی لند است که امسال هم با سوپرایزهای ویژه زود هنگام، طرفداران خود را شگفت زده کرده است.

پارک دیزنی لند امسال ۷ اسنک مخصوص هالووین را معرفی کرده که چهره‌های پاییزی اما مزه جادویی دارند. در ادامه این مطلب از مجله فیدیلیو در دنیای غذا و نوشیدنی با ما همراه باشید تا با این دسرهای ترسناک خوشمزه آشنا شوید.

چیز کیک کدویی هالووین

چیز کیک کدویی

چه چیزی بهتر از یک چیز کیک کدویی خوشمزه جوابگوی هالووین شما خواهد بود؟ چیز کیک کدویی میکی ماوس یکی از پیشنهادهای پرطرفدار دیزنی ورلد است که امسال برای طرفداران خود در نظر گرفته است. این چیز کیک خوشمزه را می‌توانید در خیابان اصلی یا رستوران گاستون دیزنی ورلد تهیه کنید. البته ترجیح من به شخصه گاستون است.

نان دارچینی دیزنی- هالووین

نان دارچینی غول آسای هالووین

در نانوایی واقع در خیابان اصلی در قلمرو پادشاهی جادویی دیزنی لند بازدید کنندگان می‌توانند این پای خوشمزه را که با تارهای عنکبوت شکلاتی تزیین شده امتحان کنند. تارهای خامه ای آن هم کاملا با تم هالووین جور در می‌آید.

کیک روح زده هالووین

کیک روح زده

ابله‌های میرا به دسرهای خوشمزه و ترسناک وارد می‌شوند. این کمبوها با پنج طعم مختلف که عبارتند از :غاز شکلاتی و اورئوی کلبه گاوچران، کمپوت تمشک و موش شکلاتی شیری، غاز شکلاتی با کره بادام زمینی خامه ای و لیموی لهیده، و کمپوت توت فرنگی با موش توت فرنگی از پیشنهادات دیگر دیزنی ورلد برای‌ هالووین هستند. این تارت‌های خوشمزه دیزنی لند که هر کدام با یکی از عکس‌های کاخ شبح زده متروکه پوشانده می‌شوند، بهترین خوراکی برای ارواح سرگردانی هستند که در شب هالووین به سراغتان می‌آیند.

کرم های کثیف هالووین

کرم‌های کثیف

هالووین یعنی برآورده کردن خواسته‌های کودک دورن شما.  این دسر شکلاتی چهار منظوره ( سنگ قبر، کیک، موش و تارت شکری) با خرده نان‌های اورئو و شیره صمغی به تنهایی برای زیباتر ساختن شب‌هالووین شما کافیست. فقط یادتان باشد قبل از خواب دندان‌هایتان را مسواک بزنید. این دسر بامزه و خوشمزه را می‌توانید در کافی شاپ بلند تاکوبیل دیزنی ورلد تهیه کنید.

وافل و بستنی هالووین

وافل و بستنی هالوینی

بستنی‌های محاصره شده با وافل‌های میکی ماوسی. این دسر جادویی دیزنی لند با طعم کدویی خود تمام آرزوهای پاییزی طرفداران میکی ماوس را برآورده می‌کند.

کیک اسکلت هالووین

کیک اسکلتی جک

قبل از این که سر جک را گاز بزنید صدای فریادش را نمی‌شنوید. این کیک‌ هالووین خوشمزه را می‌توانید در میدان آزادی هالوی خواب آلود در دیزنی لند پیدا کنید. این کیک شامل کلبه گاوچرون وانیلی، کیک شکلاتی، کره خامه ای وانیلی، و شکلات تلخ و شیری با هلوهای کریسپی است که روی آن با تکه‌های شکلات و سر گنده اسکلت جک تزیین شده است. فقط مواظب باشید با کندن سر جک صدای جیغ آن تا مسافت‌ها شنیده می‌شود.

برنج شرخ شده با شکلات- هالووین

 برنج سوخاری شکلاتی

این دسرهای شبحی حس بازگشت دوباره پاییز را به شما می‌دهند. این دسر برنجی ترد که با تکه‌های شکلات کریسپی تزیین شده است به راحتی می‌تواند شب هالووین را برایتان خاطره ساز کند.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.