خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / خواص هل را بشناسید و آن را همیشه در قفسه ادویه‌جات خود قراردهید!
آشنایی با خواص هل

خواص هل را بشناسید و آن را همیشه در قفسه ادویه‌جات خود قراردهید!

از خواص هل می‌توان به حفاظت از دستگاه گوارش، کنترل کلسترول و همچنین به عنوان درمانی برای ناتوانی جنسی اشاره کرد. هل یک ادویه رایج در غذاهای خاورمیانه و عربی بوده که در غرب نیز شهرت یافته‌است. با معرفی خواص هل در این مطلب از مجله فیدیلیو همراه باشید. مطمئنم بعد از این هل را از قفسه ادویه‌جات خود حذف نخواهیدکرد!

برخی از مهمترین خواص هل

  • چندین مطالعه بر روی حیوانات نشان‌داده که از این ادویه می‌توان برای جلوگیری، تأخیر و حتی ایجاد روند معکوس تشکیل سرطان استفاده کرد.
  • هل ادرارآور است؛ این خاصیت دیورتیک هل به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. و برای عفونت‌های دستگاه ادرار مانند سیستیت، نفریت و سوزاک مفید است.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که هل می‌تواند به افراد در مبارزه با افسردگی کمک کند. فقط کافی است چند دانه هل را پودر کرده و به همراه چای روزانه آن را دم کنید.

خواص هل ، درمان افسردگی

  • هل در مبارزه با علائم آسم مانند خس خس، سرفه، تنگی نفس و گرفتگی در سینه نقش دارد. این ادویه با افزایش گردش خون در ریه‌ها، تنفس را آسان‌تر می‌کند. همچنین با تسکین غشاهای مخاطی، با التهاب مربوطه مبارزه می‌کند.
  • هل غنی از منگنز است، ماده معدنی که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.
  • براساس ژورنال اروپایی دندانپزشکی عمومی، هل می‌تواند در برابر عوامل بیماری‌زا دهان از آن محافظت و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

خواص هل ، جلوگیری از پوسیدگی دندان

  • برخی از ترکیبات هل که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.
  • مشاهده شده که هل از التهاب قلب ناشی از عفونت ویروسی و یا حمله قلبی به دلیل مصرف بیش از حد دارو محافظت می‌کند. همچنین هل به طور موثری فشار خون را کاهش می‌دهد.
  • هل به طور سنتی در آیورودا برای درمان مشکلات گوارشی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. عصاره متانولیک از هل ماده‌ای است که در کنترل ناراحتی‌های دستگاه گوارش مانند اسیدیته، نفخ شکم، گرفتگی عضلات معده و درد شکم کمک می‌کند.

خواص هل برای مشکلات گوارشی

 

بیشتر بخوانید:

خواص جعفری شما را شگفت‌زده خواهدکرد!

فواید منیزیم و منابع غنی آن را بشناسم، همه چیز درباره منیزیم

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.