خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / خواص جعفری شما را شگفت‌زده خواهدکرد!
از جمله خواص جعفری محافظت در برابرسرطان، دیابت و ضعف استخوان

خواص جعفری شما را شگفت‌زده خواهدکرد!

خواص جعفری را تا به چشم نبینید باور نمی‌کنید! اگر جعفری یکی از سبزی‌های مورد علاقه شما است تبریک می‌گویم!با فیدیلیو همراه باشید تا با این گیاه مجبوب بیشتر آشنا شویم.

  • چند حقیقت جالب درباره خواص جعفری:

– جعفری از شما در برابر سرطان، دیابت و ضعف استخوان محافظت می‌کند.

– یک فنجان جعفری خرد شده ۱۲۳۰ درصد از نیاز روزانه فرد به ویتامین K را تامین می‌کند.

– اگر از قرص یا داروی رقیق کننده‌ خون استفاده می‌کنید جعفری نخورید. چرا که ویتامین K موجود در این سبزی مفید باعث لخته شدن خون می‌شود.

خواص جعفری شما را شگفت‌زده خواهد کرد

۱- جلوگیری از ابتلا به سرطان

خواص جعفری ف پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده‌اند جعفری و دیگر سبزیجات سبز ترکیباتی دارند که می‌توانند از ابتلای فرد به سرطان جلوگیری کنند. همچنین ترکیب خاصی در گیاه جعفری وجود دارد که با کاهش سایز غده سرطانی در سرطان سینه رابطه دارد. محققان امیدوارند که در آینده از این ترکیب، که آپی‌ژنین نام دارد، داروی ضد سرطان غیر سمی بسازند.

۲- جلوگیری از ابتلا به دیابت

خواص جعفری ، مناسب برای رژیم دیابت

از دیگر خواص جعفری می‌توان به قابلیت این سبزی مفید در جلوگیری از ابتلا به دیابت اشاره کرد. محققان دریافته‌اند ترکیبی به نام میریستین در جعفری وجود دارد که در درمان و جلوگیری از ابتلا به دیابت نقشی اساسی دارد. آزمایشات نشان داده میریستین می‌تواند قند خون را پایین آورد.

۳- کمک به سلامت استخوان‌ها

خواص جعفری ، کمک به سلامت استخوان ها

یکی دیگر از خواص جعفری این است که استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد. جعفری به خاطر ویتامین K زیادی که دارد از ضعف و شکستن استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. مصرف مقادیر بالای ویتامین K از طریق افزایش جذب کلسیم و جلوگیری از دفع آن به درون ادرار به محکم ماندن استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند. در تحقیقات اخیر ثابت شده پوکی و شکستن استخوان در افرادی که ویتامین K بیشتری مصرف کرده‌اند ۲۲ درصد کمتر از دیگر افراد است. مصرف ۱۰ شاخه جعفری در هر روز ویتامین K روزانه مورد نیاز هر فرد را تامین می‌کند و سلامت استخوان‌های شما را تضمین می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

هفت بشقاب سبزیجات خوشمزه
میان سالی و مصرف سبزیجات بیشتر
روش‌هایی برای خوشمزه کردن سبزیجات

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.