خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / چند راه حل ساده برای پاسخ به سوال کجا چی بخوریم!
انتخاب رستوران

چند راه حل ساده برای پاسخ به سوال کجا چی بخوریم!

تا قبل از اینکه این مطلب را برای شما ترجمه کنم فکر می کردم که این مشکل انتخاب رستوران در بین جمع دوستان، فقط مربوط به ما ایرانی هاست. اما حالا فهمیدم یک مشکل اساسی جهانی است با ابعادی وسیع تر. مشکل نداشتن یک تصمیم واحد در بین چند نفر برای انتخاب رستوران، فیلم و سینما، مقصد نهایی برای مسافرت و یا موارد مشابه دیگر.

شما پیشنهاد پیتزا را می‌دهید، ولی دوست دیگری شب قبل پیتزا خورده است. آن‌ها غذای چینی پیشنهاد می‌دهند و شما در نظر دارید همان روز و برای شام به همراه خانواده به یک رستوران چینی بروید. فشار زیاد می‌شود و خیلی زود این تصمیم گیری کوچک به مشکل ترین مساله حل نشده بین شما تبدیل خواهد شد. کجا چی بخوریم؟ حتما تا با حال با این مشکل روبرو شده اید. راه حل چیست؟ با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با ترفندهایی برای حل این مشکل آشنا شوید.

 راه حل اول: چه چیزی می خورید؟ چه چیزی نمی توانید بخورید؟

دکتر لیندا ساپادین متخصص روانشناسی می‌گوید: این بخش از مشکل به این دلیل است که همزمان همه گزینه‌ها خوب به نظر می‌رسند. تصمیم گیری ما را مجبور می‌کند تا در را به روی احتمالات دیگر ببندیم، احتمال‌های بزرگ و کوچک. شما نمی‌توانید همه گزینه‌های خوب یک منو را سفارش دهید. ذهن شما همه گزینه‌های خوشمزه را مرور می‌کند. مغز شما نگران است که مبادا شما گزینه نادرست را انتخاب کنید. متاسفانه شما نمی‌توانید از همه غذاها میل کنید، مگر اینکه به یک بوفه رفته باشید.

به نظر عاقلانه نمی‌آید، ولی بیایید کمی منطق به کارمان اضافه کنیم. یک سری راه است که شما می‌توانید انجام دهید تا این تصمیم گیری را محدودتر کنید. اول از همه تصمیم بگیرید که چه چیزی را نمی‌خواهید. در زیر راه کارهایی را به شما پیشنهاد داده‌ایم:

  • محدودیت غذایی یکدیگر را در نظر بگیرید. رژیم هستید؟ یکی از شما گیاه‌خوار است؟ به غذای خاصی آلرژی دارید؟ این‌ها سوالاتی هستند که می‌توانند گزینه‌های زیادی را حذف کنند.
  • قصد دارید حداکثر تا چه مسافتی بروید؟ کسی محدودیت زمانی دارد؟ وسیله ایاب ذهاب دارید؟ گزینه خوبی هست که بشود پیاده رفت؟
  • آینده نگری داشته باشید. اگر به آنجا بروید، بعد از صرف غذا حس خوبی خواهید داشت؟ آیا دوست ندارید هزینه زیادی را مثلا برای کباب آن رستوران هزینه کنید؟ تعارف را کنار بگذارید و «نه» گفتن را تمرین کنید.

 

هر بار یک نفر تصمیم بگیرد

به جای تلاش گروهی، هر بار قدرت انتخاب را به یک نفر بدهید. البته این موضوع زمانی کاربرد دارد که شما یک جمع همیشگی باشید. گاهی اوقات مردم فقط نیاز به یک رهبر دارند، در دیگر مواقع هم باید تسلیم سرنوشت خود باشند. در زیر روش‌هایی ارائه داده شده تا قدرت را جابجا کنید:

  • بصورت چرخشی رهبری را تغییر دهید
  • قرعه کشی کنید
  • شیر یا خط بیاندازید

دیپلماتیک رفتار کنید

اگر همراهان شما بیش از یک نفر هستند، تصمیم گیری برای انتخاب «محلی برای رفتن» بصورت تصاعدی سخت‌تر خواهد شد. در این جا، هم حذف گزینه جواب خواهد داد و هم راه‌کارهای زیر:

  • از نظر خود چشم پوشی کنید یا برای انتخاب جا ایده بدهید.
  • سه گزینه انتخاب و معرفی کنید و آن ها را به رای بگذارید.
  • سازش کنید و به نظر اکثریت احترام بگذارید.

یک جدول غذایی، نقشه و یا جدول مسابقات تهیه کنید

بیایید برای یک لحظه جدی باشیم. با هر فردی که باشید، بحث بر سر این که «کجا برویم» همیشه پیش می‌آید. این موضوع به قدری اتفاق می‌افتد که شما همیشه درگیر آن خواهید بود. پس بهتر است از قبل فکر آن را بکنید و راه‌حلی برای آن در نظر بگیرید.

می‌توانید یک مسابقه غذایی خلق کنید و با این روش مساله خود را حل کنید. یک تکه کاغذ بردارید و گزینه‌های احتمالی را دو کناره آن بنویسید و تورنمنت را آغاز کنید، گزینه برنده مقصد نهایی شما خواهد بود.

 

یک مکان جدید را امتحان کنید و یا آن را بخشی از یک برنامه کنید

شاید انتخاب برای شما سخت باشد و شما مبتلا به بیماری «همان جای همیشگی» شده باشید. به جای دعوا سر رفتن به جایی که شما دوست دارید، بهتر است مکان جدیدی را امتحان کنید. کسی چه می‌داند، شاید این مکان به مکان مورد علاقه شما تبدیل شود. فیدیلیو شما را در پیدا کردن مکان‌های جدید راهنمایی خواهد کرد.

شاید ندانید چه چیزی دوست دارید بخورید ولی می‌دانید که دوست دارید چه کاری را انجام دهید. شما ممکن است دوست داشته باشید به سینما، پارک و یا نمایشگاه بروید، پس سعی کنید یک رستوران خوب در آن حوالی بیابید و آن جا را امتحان کنید.

از اینجا می توانید با جدیدترین رستوران های تهران و یا پیشنهادهای داغ هفته آشنا شوید

زمانی که در شک و تردید هستید، تصمیم نگیرید

ممکن است نتوانید تصمیم بگیرید چون شما واقعا گرسنه نیستید و یا ناغافل حس بدی پیدا کرده‌اید. به هر حال اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید روی صندلی بنشینید و صبر کنید. اگر به نتیجه نرسیدید تعارف نداشته باشید، بهتر است جایی نروید تا برخلاف میلتان به جایی رفته و بعد از آن احساس پشیمانی داشته باشید.

این موارد تنها پیشنهاداتی بود برای رفع مشکل همیشگی انتخاب یک رستوران یا کافه‌ای برای رفتن. ممکن است شما هم ایده‌های جالب و خلاقانه‌ای برای انتخاب رستوران داشته باشید پس چه خوب است آن‌ها را با مجله فیدیلیو و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.