خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / وافل های مورد علاقه جان اف کندی

وافل های مورد علاقه جان اف کندی

وافل های بانوی اول آمریکا ژاکلین کندی در بین مردم طرفداران بسیاری داشته است. وافل‌هایی که در کتاب‌های مختلف آشپزی به وی نسبت داده می‌شود نه تنها خوشمزه هستند بلکه به طرز عجیبی ترد و تازه نیز هستند. البته باید گفت این وافل‌ها بیشتر موفقیت خود را مدیون سفیده تخم مرغ و آرد استفاده شده هستند. ولی سوال اصلی اینجاست که آیا واقعا بانوی اول سابق آمریکا خودش وافل‌ها را آماده و طبخ می‌کرد؟

البته بعید به نظر می‌رسد که این موضوع اهمیت خاصی داشته باشد چرا که  او به اندازه کافی برای کشور و خانواده‌اش فداکاری کرده است. این بانوی سابق در حالی که پس از به قتل رسیدن همسرش مادری نمونه برای فرزندان خردسالش بود، در عین حال بسیار برازنده در بین عموم حضور پیدا می‌کرد. به علاوه ویرایشگر کتاب طرفدار هنر نیز بود و در سن و سال خودش بسیار خوش پوش و شیک بود.

وافل جکلین کندی

ریشه دستور تهیه وافل ها

با نظر کوتاهی بر کتابخانه و آرشیو موزه جان اف کندی به این نتیجه می‌رسیم که از خانواده کندی همیشه در رابطه با دستورهای غذایی آن‌ها به خصوص در عموم سوال پرسیده می‌شده است. البته همیشه به این نکته اشاره شده که این وافل های تخم مرغی مورد علاقه رییس جمهور بوده اما در این که دستور اصلی متعلق به چه کسی بوده هنوز ابهاماتی وجود دارد.

شاید هم بانوی اول سابق آمریکا از این وافل ها استفاده می‌کرد تا بتواند همسر پر مشغله اش را لحظاتی بیشتر بر سر میز صبحانه بنشاند. احتمالا آن ها جان پسر کوچولوی خود را بر روی صندلی غذاخوری بلندش در سر میز مینشاندند و در حالی که او را در حال پخش کردن وافل ها بر سر و صورت خود می‌دیدند لحظات خانوادگی شادی را از نظر می‌گذراندند. اما در ارتباط با ریشه پیدایش این دستور و این که آیا دستور تهیه این وافل های خوشمزه در اصل متعلق به بانوی اول آمریکا بوده اند یا خود رییس جمهور هنوز ابهاماتی وجود دارد.

دستور تهیه وافل مورد علاقه پرزیدنت کندی

مواد لازم:

کره: ½ فنجان

شکر ۱ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ ۲ عدد

شیر ۱ فنجان

نمک به مقدار لازم

آرد کیک پزی ۱ فنجلن به علاوه ا قاشق غذاخوری

سفیده تخم مرغ همزده و سفت شده ۲ عدد

بیکینگ پودر ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا کره و شکر را خوب هم بزنید تا بصورت خامه در بیاید. سپس شیر و آرد را کم کم به آن اضافه کنید. در مرحله بعد سفیده ها را خوب هم میزنیم و بیکینگ پودر را به آن ها اضافه می‌کنیم. توجه داشته باشید که سفیده های تخم مرغ را قبل از طبخ به مواد اضافه کنید. پس از آن مخلوط آماده شده را در ظروف مخصوص وافل می‌پزیم و با شیره افرا و کره آب شده سرو می‌کنیم.

 

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.