خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / توصیه‌هایی برای سفارش غذا بر اساس بودجه ماهانه

توصیه‌هایی برای سفارش غذا بر اساس بودجه ماهانه

 

بودجه ماهانه سفارش آنلاین غذا به عواملی مثل محل زندگی فرد، درآمد او، اشتهایش و محدودیت‌های غذایی‌اش بستگی دارد. گاهی اوقات همه‌چیز دست‌ به‌ دست هم می‌دهند و بخش زیادی از درآمد فرد ناخواسته صرف خرید اینترنتی غذا می‌شود، عادتی که دیر یا زود باید تغییر کند. در این مقاله می‌خواهیم راه‌و‌چاه تنظیم بودجه سفارش غذا را یادتان بدهیم. همراه ما باشید.

ماه گذشته چقدر برای غذا هزینه کردید؟

اولین قدم برای کم‌کردن بودجه غذا این است که مجموع مبالغ سفارش آنلاین غذا در ماه گذشته را حساب کنید. با بررسی حساب‌های کاربری‌تان در رستوران‌های آنلاین، خیلی راحت متوجه تعداد دفعات سفارش غذا در ۱ ماه اخیر می‌شوید. این اعداد را جمع کنید و با دقت به عدد نهایی نگاه کنید.

شاید موقع سفارش رقمی که می‌بینید خیلی زیاد به نظر نرسد. اگر این کار به عادت تبدیل شده باشد، فقط جمع‌کردن این مبالغ است که زنگ هشدار را می‌زند. اگر عدد نهایی از بودجه‌ای که صرف سایر تفریحات می‌کنید بیشتر است، بهتر است به‌ فکر چاره باشید.

تنظیم بودجه هفتگی برای سفارش غذای آنلاین

حالا که دقیقا می‌دانید در ماه چقدر برای سفارش آنلاین غذا خرج می‌کنید، وقتش است که با توجه به شرایط خودتان سقفی برای سفارش غذا در ماه مشخص کنید. واقع‌بین باشید و ناگهانی بودجه را نصف نکنید، چون کارساز نخواهد بود. بهترین روش این است که برای هر هفته بودجه‌ای جداگانه در نظر بگیرید و مناسب‌بودن یا نبودن آن‌ را بسنجید. مطمئن باشید در عرض ۳ یا ۴ هفته متوجه می‌شوید کم‌کردن این بودجه چقدر برای شما انجام‌شدنی است.

کنترل هزینه‌ها با اپلیکیشن‌های تنظیم دخل‌و‌خرج

تنظیم بودجه سخت نیست، بلکه پایبندی به آن سخت است. انواع برنامه‌های مدیریت هزینه کمک می‌کنند اشراف کاملی به مخارج و درآمدهای خود داشته باشید. هدف این است که همواره هزینه‌های خود را بررسی کنید و به‌چشم ببینید بخش زیادی از درآمدتان را چطور خرج می‌کنید. حتی اگر اعتقادی به این برنامه‌ها ندارید، از ابتدای ماه مبلغی را به‌عنوان بودجه غذا در یک پاکت بگذارید. این همه پولی است که می‌توانید برای وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها خرج کنید و وقتی تمام شود، دیگر تمام شده است! با این ترفند مدیریت بودجه برایتان راحت‌تر می‌شود

تغییر سبک زندگی برای کاهش بودجه ماهانه غذا

در ابتدای مقاله گفتیم که عوامل زیادی بر تعداد دفعات سفارش انلاین غذا در ماه تأثیر می‌گذارند؛ با توجه به این عوامل که برای هر فرد متفاوت‌اند، انتخاب عددی ثابت برای همه به‌عنوان بودجه سالم و پایبندی به آن دشوار است. اما هر فرد می‌تواند با تغییر سبک زندگی به عددی پذیرفتنی و متناسب با شرایط زندگی خودش برسد. سعی کنید رفتارهای زیر را به عادات خود تبدیل کنید.

۱. کمتر بیرون غذا بخورید

خوردن غذای رستوران سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است، اما زیاده‌روی و سفارش غذا برای هر وعده اصلا عاقلانه‌ نیست. هرازگاهی برای تنوع سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ثبت غذا را باز و درخواست اینترنتی غذا را امتحان کنید، اما فقط بخشی از بودجه غذایی خود را به این کار اختصاص دهید.

معرفی اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا (غذای گرم و سرد)

۲. یاد بگیرید غذاهای جدید درست کنید

اگر فقط چند غذا بلد باشید و قرار باشد هر روز هفته همان غذاهای تکراری را نوش جان کنید، مقاومت در برابر میل به سفارش آنلاین غذا برای شما سخت‌تر می‌شود. سعی کنید دستورپخت چند غذای جدید را یاد بگیرید و برای تنوع دورچین را آنلاین سفارش دهید. این‌طوری هم میلتان به خرید آنلاین غذا ارضا می‌شود و هم هزینه کمتری می‌پردازید.

۳. ناهارتان را از خانه به محل کار ببرید

گرسنگی در محل کار به ذهن فشار می‌آورد و بیشتر کارمندان برای رهایی از این فشار ذهنی، سفارش آنلاین غذا خود را ثبت می‌کنند. شما می‌توانید چند روز در هفته با بسته‌بندی غذای خانگی و‌ بردن آن‌ به محل کار، در هزینه سفارش انلاین غذا صرفه‌جویی کنید.

۴. تعداد سفارش‌ها را کم و حجم آنها را بیشتر کنید

هرچه بیشتر خرید کنید، بیشتر در معرض وسوسه خرید اضافه قرار می‌گیرید. سعی کنید در یک مرحله سفارش، چند پرس غذا با ماندگاری بیشتر بخرید.

صرفه‌جویی قبل از خرید حضوری یا سفارش آنلاین غذا

مهم‌ترین بخشی که برای صرفه‌جویی باید به آن توجه کنید، قبل از خرید و ثبت غذا است. در ادامه چند توصیه را مطرح کرده‌ایم.

۱. یخچال، فریزر و کمدهای خانه را بررسی کنید

قبل از سفارش آنلاین غذا نگاهی به یخچال و فریزر بیندازید. شاید مواد اولیه غذایی را که می‌خواهید بخرید در خانه داشته باشید. اگر مواد اولیه را دارید، دست‌به‌کار شوید و با هزینه خیلی کمتر همان غذا را خودتان تهیه کنید.

۲. وعده‌های غذا را از قبل برنامه‌ریزی کنید

قبل از آنکه دورتادورتان را با بسته‌های غذایی پر کنید که شاید تا هفته دیگر هم تمام نشوند، با برنامه‌ریزی برای تک‌تک وعده‌های یکی‌دو روز آینده اقدام به سفارش آنلاین غذا کنید.

۳. سراغ غذاهای ارزان‌تر بروید

موقع سفارش غذا به‌جای آنکه مستقیم سراغ غذای محبوبتان بروید، نگاهی به غذاهای دیگر بیندازید و انتخاب‌های بیشتری به خودتان بدهید. شاید رستوران غذاهای خوشمزه دیگری هم داشته باشد که تخفیف خورده‌ یا ارزان‌تر باشند.

۴. از کد تخفیف سفارش آنلاین غذا استفاده کنید

بعضی از رستوران‌های آنلاین یا اپلیکیشن‌های سفارش غذا به مناسبت‌های مختلف یا برای خرید دوم مشتریان کدهای تخفیف هیجان‌انگیز در نظر می‌گیرند که هزینه سفارش آنلاین غذا را کمتر می‌کند. همیشه قبل از خرید دنبال این کدها باشید.

۵. با شکم پر خرید کنید

تجربه ثابت کرده است اگر موقع سفارش غذا گرسنه باشیم، بیشتر خرید می‌کنیم. در عوض زمانی که سیر هستیم، می‌توانیم با چشم باز و به‌قدر نیاز غذا بخریم.

۶. بیشتر آنلاین خرید کنید تا حضوری

خاصیت سفارش آنلاین غذا این است که قبل از خرید دقیقا می‌دانید چه غذایی می‌خواهید و از روی هوس و وسوسه خرید نمی‌کنید. البته بعضی از سایت‌های خرید انلاین غذا با انتشار تصاویر جذاب مقاومت را برای مشتری سخت می‌کنند، پس حواستان به این ترفند فروش باشد.

۷. مواد اولیه را بخرید و خودتان آشپزی کنید

اگر فرصت کافی دارید، به‌جای اینکه غذای آماده سفارش دهید، مواد اولیه را با قیمت کمتر تهیه کنید و همان غذا را ارزان‌تر و سالم‌تر از غذاهای آماده طبخ کنید.

۸. موقع سفارش آنلاین غذا سراغ سبزیجات بروید

سبزیجات و سالاد اغلب ارزان‌تر از غذاهای گوشتی و خورشت‌ها هستند و مدت‌زمان بیشتری نگهداری می‌شوند.

برای سفارش نان اینجا را کلیک کنید

۹. کمتر فست‌فود بخرید

این غذاها در بهترین حالت همان روز اول لذیذ و خوشمزه هستند، پس احتمال آنکه پرخوری کنید و کل سفارش را در یک وعده نوش جان کنید بیشتر می‌شود.

تنظیم بودجه ماهانه با جلوگیری از هدررفت غذا

توصیه‌های تنظیم بودجه ماهانه غذا فقط مربوط به سفارش غذا نیستند. جلوگیری از هدررفت غذا هم راهکاری بسیار مهم است. هرچقدر کمتر غذا دور بریزید،‌ طبیعتا کمتر هم خرید می‌کنید. در ادامه، برای جلوگیری از هدررفت غذا توصیه‌هایی را مطرح کرده‌ایم.

۱. دمای یخچال و فریزر را بررسی کنید

 

قبل از آنکه باقی‌مانده غذای خود را در یخچال بگذارید، مطمئن شوید دمای یخچال و فریزر مناسب باشد تا مواد غذایی چندین روز سالم و تازه بمانند.

۲. غذاهای باقی‌مانده را به‌ترتیب زمان سفارش مصرف کنید

اگر سراغ یخچال رفتید و با باقی‌مانده چند غذا مواجه شدید که در روزهای مختلف سفارش داده‌اید، اول غذایی را نوش جان کنید که زودتر از بقیه خریده‌اید. این‌طوری هیچ غذایی در یخچال شما خراب نمی‌شود.

۳. بقایای غذا را دور نریزید

با کمی خلاقیت می‌توانید با غذاهای باقی‌مانده یک وعده خوشمزه دیگر تهیه کنید. این‌طوری هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید، هم اصراف نمی‌کنید و هم هنر و خلاقیت آشپزی خود را محک می‌زنید.‌

کلام آخر 

در این مقاله، با بهترین نکات و راهکارهای کاهش هزینه سفارش آنلاین غذا آشنا شدیم. در نهایت خود شما باید با امتحان‌کردن روش‌های مختلف، بهترین بودجه‌ را برای سفارش غذا انتخاب کنید. اگر احساس می‌کنید هرکدام از این نکات برای شما انجام‌شدنی نیستند، به‌جای اینکه به‌اجبار به آنها متعهد بمانید، روش‌های مختلف را امتحان کنید و بهترین روش مدیریت هزینه‌ را با توجه به شرایط خود پیدا کنید.

اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، مشتاقیم بدانیم که شما عزیزان چگونه خرید اینترنتی غذا را مدیریت می‌کنید. لطفا از دانسته‌های خود برای ما بگویید.

 

درباره ali khani