خانه / دسته‌بندی نشده / استار باکس و کارآفرینی روستایی
استار باکس و کارآفرینی

استار باکس و کارآفرینی روستایی

استار باکس و کارآفرینی برنامه‌ای است که این شرکت جهت کمک به جوامع و از میان برداشتن بیکاری و فقر و همچنین در جهت کمک به تامین نیازهای ابتدایی خانواده‌های روستانشین با همکاری کمپانی SEND A COW انجام داده است.

به این ترتیب این طرح قرار است علاوه بر این که به روستاییان کمک شایانی در مخارج خانواده و تغذیه بهتر کند، گام بزرگی در جهت پرورش نیروی متخصص انسانی روستایی و کارآفرینی و پرورش قهوه‌های ارگانیک و سالم برداشته است.

این برند معروف با کمپانی بنام SEND A COW در کل اروپا، آفریقای شرقی و خاورمیانه و در کشورهایی که محصولات خود را ارائه می‌دهد با حمایت از دام پروری و تامین مهارت‌ها و لوازم مورد نیاز روستا نشینان اقدامات مهمی‌ در جهت بهبود اقتصاد خانواده‌ها انجام داده است.

“ما با افتخار از کشاورزان آفریقای شرقی که قهوه پرورش می‌دهند حمایت می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به فروشگاه‌های استار باکس در سراسر لندن مراجعه کنید و یا یکی از محصولات قهوه کلاسیک تند ما را از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید تا متوجه شوید که چگونه می‌توانید در این راه همراه ما باشید”

متن بالا در زیر یکی از عکس‌های اینستاگرام برند معروف استارباکس به چشم می‌خورد. با کمی ‌تحقیق و گشت‌زنی در صفحات سایت رسمی ‌استارباکس و شبکه‌های اجتماعی به نتایج جالبی در مورد برنامه استار باکس و کارآفرینی دست یافتم.

چرا دامپروری؟

برای مناطق روستایی آفریقای شرقی داشتن گاو در تامین نیازهای خانوار امری بسیار مهم و حیاتی‌ است. گاوها نه تنها منابع مهم تغذیه هستند بلکه فروش شیر مازاد آن‌ها نقش مهمی‌ در تامین مخارج خانواده‌ها ایفا می‌کند. علاوه  بر آن کود دامی‌ حاصل از پرورش دام می‌تواند برای مزارع کشت قهوه و محصولات دیگر سودمند باشد.

در همین راستا در برنامه استار باکس و کارآفرینی آمده است که این شرکت تصمیم دارد در سال ۲۰۱۷ تا سقف مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در شرکت SEND A COW صرف مناطق محروم و روستایی آفریقا، خاورمیانه و اروپا کند. همچنین بخشی از سود حاصل از فروش قهوه‌های خانگی استار باکس که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند شامل تمامی‌قهوه‌ها، اسپرسو و… از ۲۷ جولای ۲۰۱۷ تا ۶ سپتامبر ۲۰۱۷ به این کمپانی تعلق می‌گیرد.

به علاوه برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه مشارکت در برنامه استار باکس و کارآفرینی، طرفداران این برند معروف می‌توانند قهوه‌های کلاسیک تند استارباکس را از فروشگاه‌ها و یا سوپرمارکت‌های محل سکونت خود تهیه کرده و فعالیت‌های این شرکت را روی آن مشاهده کنند.

تصمیم‌های مهم برنامه استار باکس و کارآفرینی

کارخانه معروف استار باکس امروزه برای بیش از ۳۰هزار کشاورز در ۳۰ کشور مختلف در سطح جهان کارآفرینی کرده و در صدد است این رقم را تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۰۰ هزار نفر برساند. این شرکت تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار برای حمایت از این کشاورزان صرف کرده است.

کمک هزینه کشت قهوه استارباکس به کشاورزان روستایی ۵۰ میلیون دلار است که کشاورزان می‌توانند در کشاورزی بازیافت و نوسازی از آن استفاده کنند.

اگر شما نیز بین افراد علاقمند به مشارکت در این فعالیت‌های انسان دوستانه هستید می‌توانید با خرید محصولات این شرکت از فروشگاه‌های سراسر دنیا در این فعالیت بشردوستانه سهیم باشید.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.