خانه / دسته‌بندی نشده / ایده‌هایی برای افزایش فروش در رستوران‌های آنلاین

ایده‌هایی برای افزایش فروش در رستوران‌های آنلاین

اگر قبلا همه انتظار مشتری از رستوران، یک محل ثابت و سرو غذاهای باکیفیت بود، امروز شرایط فرق کرده است. بیشتر از نصف مصرف‌کنندگان، سفارش آنلاین غذای رستوران را به سفارش حضوری ترجیح می‌دهند. این یعنی موفقیت و درآمد رستوران کاملا به رشد فروش آنلاین آن گره خورده است. اما نگران نباشید. روش‌های زیادی برای ترغیب مشتریان به درخواست غذای انلاین وجود دارد.

۱. سفارش آنلاین غذای رستوران را راه‌اندازی کنید

اولین قدم طراحی وب‌سایتی با ظاهر و امکانات جذاب و اپلیکیشنی است که هر لحظه در دسترس باشد. این نقطه شروع افزایش سفارش آنلاین غذای رستوران است. هرقدر هم که در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید یا وب‌سایت‌های دیگر رستوران شما را تبلیغ کنند، برای ایجاد جریان درآمد آنلاین مطمئن به طراحی سایت و اپلیکیشن سفارش غذا احتیاج خواهید داشت.

۲. منوی رستوران را به‌روز کنید

زمانی که مشتری وارد رستوران آنلاین می‌شود، قبل از هرچیز دنبال منوی غذا می‌گردد: یک منوی به‌روز که راحت پیدا شود و تمام غذاهای روز رستوران را ارائه دهد. هرقدر این فهرست توصیفی‌تر، کامل‌تر و دسترسی به آن آسان‌تر باشد، مشتری زودتر به هدفش می‌رسد و سفارش غذا را ثبت می‌کند. فقط یادتان باشد منوی رستوران را همیشه به‌روز نگه دارید تا مشتری همان ابتدا گزینه‌های موجود را بداند. با این کار کل فرایند سفارش را کارآمد می‌کنید.

سفارش غذا آنلاین باشد یا حضوری، تنوع منو مسئله مهمی است. اگر سال‌هاست یک منوی تکراری را پیش روی مشتری می‌گذارید؛ حالا وقت تغییر است. برای فروش بیشتر می‌توانید چند عکس باکیفیت‌ هم به منو اضافه کنید. این‌طوری نگاه مشتری زودتر جذب می‌شود.

۳. بگذارید مشتری غذا را کمی تغییر دهد

همه غذای استاندارد را دوست ندارند. یکی می‌خواهد به ساندویچش پنیر بیشتری اضافه کند، یکی سس بیشتری می‌خواهد و دیگری غذای تندتری انتظار دارد. اجازه بدهید مشتری موقع ثبت سفارش آنلاین غذای رستوران تغییرات موردنظر خود را به گوش شما برساند. باور نمی‌کنید این احترام به سلیقه مشتریان چقدر برای آن‌ها لذت‌بخش و برای شما سودآور است.

۴. خدمات تحویل سفارش آنلاین غذای رستوران ارائه دهید

اگر از نظر مالی و منابع توانایی تحویل سفارش‌های مشتریان آنلاین را دارید، حتما این بخش را به رستوران اضافه کنید. تحویل سفارش غذا پرداخت درب منزل به مشتری نشان می‌دهد راحتی و رضایت او برای رستوران مهم و ارزشمند است. دست مشتری را برای انتخاب آدرس تحویل باز بگذارید و با تقویت خدمات این بخش، غذا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به دست او برسانید. مشتری می‌بیند درخواست غذای انلاین چقدر برای او راحت است و به سفارش مجدد ترغیب می‌شود.

https://snapp.ir/online-food-delivery/

۵. زمان تخمینی تحویل سفارش را اطلاع دهید

مشتریان می‌خواهند بدانند سفارش آن‌ها کی به دستشان می‌رسد. بنابراین بعد از خرید غذا، زمان تخمینی تحویل سفارش را به آن‌ها اطلاع دهید. این جزئیات را می‌توان بعد از ثبت سفارش غذا روی وب‌سایت به افراد نشان داد یا برای آن‌ها پیامک کرد. با این کار سفارش آنلاین غذای رستوران را برای مشتری راحت‌تر و او را خوشحال‌تر کرده‌اید.

۶. بسته‌بندی خلاقانه طراحی کنید

بسته‌بندی به‌ویژه وقتی سفارش غذا آنلاین است، اهمیت بیشتر دارد. ایده‌پردازی برای بسته‌بندی‌های خلاقانه، تصویر رستوران را زنده نگه می‌دارد و هم‌زمان چشم‌انداز و ارزش‌های برند شرکت را به مشتری نشان می‌دهد. برای بسته‌بندی‌ سفارش‌ها از مواد قابل‌بازیافت استفاده کنید و بسته‌ها را طوری بسازید که بعد از صرف غذا، باز هم قابل استفاده باشند.

۷. حضور در رسانه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

امروز بیشتر مشتریان رستوران در رسانه‌های اجتماعی فعال هستند. این یعنی شما هم باید در این فضا حضور داشته باشید. اما فقط حضور کافی نیست! با وجود عناصر بازاریابی و تبلیغاتی متنوع، رقابت در این فضا فوق‌العاده سخت‌تر از دنیای واقعی است. بنابراین اگر هدف شما رشد فروش آنلاین رستوران است، باید بتوانید پیشنهادهای قانع‌کننده‌ای ارائه کنید. شبکه‌های اجتماعی فضای خوبی برای تبلیغ روزانه، به اشتراک‌گذاشتن تصاویر وسوسه‌آمیز غذاهای رستوران و ترغیب به خرید غذا هستند.

۸. سرعت عمل را چاشنی کار رستوران کنید

هرقدر تعداد سفارش آنلاین غذای رستوران بیشتر باشد، طبیعتا درآمد رستوران بیشتر خواهد بود. پس چرا زمینه لازم برای افزایش سرعت‌عمل کارکنان و کارایی خدمات را فراهم نکنید؟ سیستم پرداختی طراحی کنید که سفارش مشتری را به‌جای ارسال به یک ترمینال ثابت روی سرورهای دیگر، مستقیما به آشپزخانه رستوران ارسال کند.

۹. رشد سفارش آنلاین غذا از رستوران را شما رقم بزنید

برای آنکه سفارش آنلاین غذا از رستوران را بیشتر کنید، هنر فروش شما باید روی وب‌سایت یا اپلیکیشن رستوران مشهود باشد. «فروشنده بهتری باشید»، همین‌قدر ساده. اگر مشتری غذا سفارش داد، شما نوشیدنی را یادآوری کنید: «آب می‌خوای یا نوشابه؟» یا اگر سفارش او فقط یک وعده اصلی بود، نظرش را به گزینه‌های دورچین رستوران جلب کنید.

۱۰. یک کارگاه آموزشی راه‌اندازی کنید

اگر بارها تعریف پیتزای رستوران را از گوشه‌و‌کنار یا مستقیما از مشتری شنیده‌اید، دست به‌کار شوید و یک کارگاه آنلاین یا حضوری برگزار کنید. قرار است در این کارگاه اوج مهارت‌ها و هنرتان را به مشتری نشان دهید. نتیجه باورنکردنی است. حالا هم مشتریان جدید ترغیب می‌شوند آن غذا را امتحان کنند، هم مشتریان وفادار آن را با لذت بیشتری سفارش می‌دهند و هم هزینه ورودی کارگاه به درآمد رستوران کمک می‌کند. این یک راه فوق‌العاده برای افزایش سفارش آنلاین غذا از رستوران بدون تبلیغات است.

۱۱. برای افزایش فروش، محصولات رستوران را برندسازی کنید

اگر بخش کافی‌شاپ رستوران دانه‌های قهوه را برشته می‌کند، آن‌ها را بسته‌بندی کنید و به اسم رستوران خود، روی وب‌سایت یا اپلیکیشن بفروشید. یا اگر بعضی از غذاهای رستوران فروش زیادی دارند، از شهرت رستوران استفاده کنید و مواد اولیه آن غذاها را به اسم برند خود بفروشید. حتی اگر سرمایه‌گذاری زیادی روی طراحی و برند خود انجام داده‌اید، می‌توانید تی‌شرت‌ها و لیوان‌هایی با لوگوی رستوران طراحی کنید و با فروش آن‌ها به درآمد بیشتر رستوران کمک کنید. این‌طوری علاوه بر ایجاد یک جریان درآمد ثانویه، برند خود را در ذهن مشتریان رستوران ماندگارتر می‌کنید.

۱۲. استراتژی‌های بازاریابی جدید را امتحان کنید

شکی نیست که بازاریابی ایمیلی یک راه آزمایش‌شده و واقعی برای جذب مشتری بالقوه است؛ اما چرا بازاریابی پیامکی را امتحان نکنیم؟ آن‌هم وقتی نرخ بازشدن این پیام‌ها این‌قدر زیاد است. کافی است با یک پیشنهاد هیجان‌انگیز شماره تماس مشتریان را دریافت کنید. از ‌آن به بعد اینکه با چه پیشنهادهایی مشتری را ترغیب می‌کنید به سایت رستوران برگردد و سفارش غذا ثبت کند، به هنر شما بستگی دارد.

۱۳. برای رستوران خبرنامه بسازید

شاید فکر کنید کمتر کسی به این خبرنامه‌ها توجه می‌کند، اما حقیقتا بازگشت سرمایه خبرنامه‌ها خیلی زیاد است. آن‌چنان که یکی از موثرترین روش‌های رشد سفارش آنلاین غذای رستوران و درآمدزایی محسوب می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد اثربخشی خبرنامه‌ها حتی از رسانه‌های اجتماعی هم بیشتر است و برای کنترل مخاطبان هدف دست مجموعه را بازتر می‌گذارد.

۱۴. در رویدادهای مرتبط شرکت کنید

اگر تا الان در رویدادهای غذا و رستوران شهر خود شرکت نکرده‌اید، حالا برای افزایش فروش رستوران باید به فکرش باشید. مشتری با پای خودش وارد این رویدادها می‌شود تا رستوران‌های بیشتری بشناسد. این یک فرصت عالی برای شماست تا کسب‌و‌کار خود را به افراد بیشتر معرفی کنید. از غذاهای جدید خود رونمایی کنید، غذاهای پرفروش رستوران را معرفی کنید و پیشنهادهای ویژه رستوران را به گوش همه حاضران برسانید.

۱۵. مشتری را به سفارش آنلاین غذای رستوران وفادار کنید

اگر می‌خواهید مشتری از همان راهی که رفته بازگردد، باید او را به‌نحوی تشویق کنید. با توجه به بودجه رستوران و ترجیحات شخصی خودتان، یک دلیل برای بازگشت و درخواست غذای انلاین به مشتری بدهید. کوپن تخفیفی که برای سفارش‌های بعدی مشتری در نظر می‌گیرید یا خدمات بیشتری که ارائه می‌کنید، می‌تواند دلیل خوبی باشد.

اگر بتوانید دو الی سه بار دیگر مشتری را به سفارش آنلاین غذای رستوران ترغیب کنید، برای سفارش‌های بعدی خود او به سراغ شما می‌آید.

کلام آخر 

همه رستوران‌ها از اهمیت فروش آنلاین در دنیای مدرن باخبرند. همچنین می‌دانند راه‌اندازی وب‌سایت و طراحی اپلیکیشن سفارش غذا پایان کار نیست؛ مهم تصمیماتی است که برای ترغیب مشتری به سفارش آنلاین گرفته می‌شود. تصمیماتی که عمدتا حول سهولت سفارش غذا و راحتی مشتریان گرفته می‌شوند و به‌مرور آن‌ها را به سفارش درخواست اینترنتی غذا عادت می‌دهند. این عادت کلید موفقیت رستوران‌های آنلاین است؛ چرا که به‌مرور زمان زمینه افزایش فروش آنلاین و موفقیت مجموعه را فراهم خواهد کرد.

حالا شما برای ما بگویید. با وجود چه امکانات و ویژگی‌هایی به سفارش آنلاین غذا از رستوران ترغیب می‌شوید؟ چه خدماتی شما را به مشتری پروپاقرص یک رستوران آنلاین تبدیل می‌کند؟ منتظر شنیدن نظرات ارزشمندتان هستیم.

 

 

 

درباره ali khani