خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / چای مناسب گروه خونی شما کدام است؟ آن را بشناسید و بنوشید
چای مناسب گروه خونی خود را بشناسید

چای مناسب گروه خونی شما کدام است؟ آن را بشناسید و بنوشید

یافتن یک نوشیدنی مغذی و تسکین دهنده‌تر از چای که اینقدر محبوب باشد، کار ساده‌ای نیست. در حقیقت، این نوشیدنی پرطرفدار برای اهداف درمانی در سراسر جهان تجویز می‌شود.
اگرچه قطعا بعد از نوشیدن بیشتر چای‌ها احساس خوبی خواهیدداشت، اما انواع خاصی از آنها می‌توانند احساس شما را بهتر کنند و ممکن است ارتباطی با نوع گروه خونی شما داشته‌ باشد!

می‌دانم که شاید این سخن بی‌معنی به نظر برسد، اما برخی از متخصصان جامعه پزشکی سوگند می‌خورند که رژیم‌های غذایی خاصی مطابق با گروه‌های خونی وجود دارد.

یکی از پزشکان مشهور، روش درمانی موفقیت‌آمیز خود را براساس این تئوری پایه‌گذاری کرده‌است.
دکتر “پیتر جی. آدامو” به قدرت گیاهان، ورزش و رژیم غذایی برای داشتن سبک زندگی سالم باور دارد. او همچنین خالق رژیم غذایی The Blood Type Diet است.

چای مناسب گروه خونی خود را بشناسید

رژیم غذایی گروه خونی

در سال ۱۹۹۶ دکتر آدامو که یک پزشک متخصص طب سوزنی است کتابی را منتشر کرد که در آن شرح می‌دهدچگونه افراد می‌توانند سالم‌تر و زندگی طولانی‌تری داشته‌باشند. همچنین با مصرف موادغذایی متناسب با نوع گروه خونی خود به وزن ایده‌آل برسند.
انتخاب چاشنی‌ها، ادویه‌جات و حتی ورزش باید مطابق با گروه خونی باشد. این کتاب خیلی زود پرفروش شد و مردم در همه جا درحال یافتن گروه خونی خود بودند، در لیست غذایی خود تجدید نظر می‌کردند و نحوه غذا خوردن، ورزش و حفظ سلامتی خود را تغییر می‌دادند.

مطالعات دکتر آدامو نشان داده که شخص باید براساس گروه خونی خود رژیم غذایی تخصصی داشته‌باشد. این رژیم شامل نوشیدنی‌هایی مانند چای است.
از آنجایی که چای محبوب‌ترین نوشدنی در میان ما ایرانیان است، در اینجا برخی از توصیه‌ها در رابطه با چای مناسب گروه خونی آورده شده‌است. با این مطلب از مجله فیدیلیو همراه باشید تا نوشیدنی ایده‌آل هر گروه خونی را به شما بگوییم!

چای مناسب گروه خونی نوع O

اگر این گروه خونی همه کاره را دارید، ممکن است دچار مشکلات معده شوید. این معمولاً در به صورت ریفلاکس اسید ظاهر می‌شود. برای مقابله با این بیماری ناراحت کننده، به نوشیدنی‌ که کاملا برای معده سبک و ملایم باشد نیاز دارید.

مانند چای زنجفیل. همچنین نوشیدن چای سبز مانند سنچا (نوعی چای ژاپنی است که موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان و جلوگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود) نیز برای شما مفید خواهد‌بود.

چای مناسب گروه خونی نوع A

به گفته دکتر آدامو ، افرادی که این گروه خونی  را دارند، معمولا بیش از حد مضطرب می‌شوند. اگر در این دسته قراردارید، توصیه می‌‌شود یک چای تایوانی مانند یاس یا باروت سبز(چای سبز باروت متعلق به کشور چین بوده و نام “باروت” از شکل برگ‌های آن می‌آید) بنوشید.

همچنین در نظر داشته باشید که ترکیب‌های معطر مثل برگ گل همیشه بهار و برگ گیاه آویشن برای شما بسیار آرامش بخش است.

چای مناسب گروه خونی ، چای یاس یا باروت سبز

چای مناسب گروه خونی نوع B

گاهی اوقات از افراد دارای خون نوع B به عنوان “کند”، “تنبل” یا “بی‌حال” یاد می‌‌شوند. محققان می‌گویند انواع چای‌های سبز تازه برای این افراد بهترین هستند. چای رویبوس قرمز یا چای سبز ارگانیک را امتحان کنید.

چای رویبوس بسیار خوش طعم و رنگ، غنی از آنتی اکسیدان‌ها و بدون کافئین است. این چای را بعضاً با نام چای قرمز نیز می‌شناسند.
این چای همانند چای ترش به صورت سرد و گرم سرو می‌شود و برای بهبود مبتلایان به دیابت و برای درمان سردرد های مزمن، اگزما، بی‌خوابی، فشار خون بالا مفید است.

چای مناسب گروه خونی نوعAB

افراد با گروه خونی AB ظاهراً دهنده‌های سخت‌تر از همتایان خود هستند. نکته‌ای که می‌توان در مورد آنها گفت این است که افراد دارای گروه خونیAB باید از نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین سنگین هستند مانند قهوه و چای سیاه اجتناب کنند.
اگر این گروه خونی دارید، روی نوشیدن چای سبز و دمنوش‌ها تمرکز کنید.

چای مناسب گروه خونی ، چای چای سبز و انواع دمنوش‌ها

با وجود اینکه رژیم مبتنی بر گروه خونی دکتر آدامو موفقیت‌های زیادی برای وی در پی داشته‌است اما، سؤالاتی درباره آموزه‌های رژیم غذایی نسبتاً غیرمعمول وی مطرح است. در سال ۲۰۱۴ یک گزارشکر کانادایی مطلبی در محالفت با این رژیم غذایی منتشر کرد.

گرچه ایده رژیم غذایی مبتنی بر گروه خونی ممکن است بحث‌برانگیز باشد، اما بسیاری از پیروان دکتر آدامو به سادگی به آن سوگند می‌خورند.

ما می‌گوییم، پیش بروید و مشخصات گروه خونی خود را بشناسید. اگر برای شما مفید بود آن را حفظ کنید. استفاده از چای سالم قطعاً گامی در جهت سلامتی است. نظر شما در مورد رژیم‌غذایی گروه خونی چیست؟ آیا شما یک چای مورد علاقه دارید؟
برای ما کامنت بنویسید و نظرات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه برخی خوراکی‌ها به ترک سیگار کمک می‌کنند؟
موادغذایی که به پوست آسیب می‌رسانند
۱۰ ماده غذایی که باید بیشتر مصرف کنید

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.