خانه / آشپزخانه من / طراحی کابینت‌های آشپزخانه
طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت‌های آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی منازل است. طراحان برتر دنیا امروزه با استفاده از انواع ویترین‌های شیشه‌ای و قفسه های مختلف به طراحی‌ها رنگ و بوی تازه‌ای بخشیده‌اند. ویترین‌های شیشه‌ای که این روزها حسابی فراگیر شده‌اند، با وجود فواید بسیاری که دارند هنوز مورد انتقاد بسیاری از افراد در سراسر دنیا هستند. بسیاری از افراد با دیده شدن لوازم آشپزخانه در این ویترین‌های شیشه‌ای مخالف هستند. اما با وجود همه این مخالفت‌ها باید اعتراف کنم این ویترین‌ها فواید و ویژگی‌های مفید خود را نیز دارند.

به عنوان مثال استفاده از ویترین شیشه‌ای به خصوص در کابینت‌های بالایی آشپزخانه به بزرگ‌تر و پرنورتر دیده شدن فضا کمک شایانی می‌کند. به علاوه فضای مناسب و کافی برای ایجاد آثار هنری و دکورهای تزئینی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این ویترین‌های شیشه‌ای به راحتی می‌توانید هر دو نوع طراحی باز و بسته را در آشپزخانه خود داشته باشید. برخی از طراحان کابینت در طراحی‌های جدید سعی در حذف کابینت‌های بالایی و در عوض ایجاد ویترین‌های سراسری در یک دیوار دارند.

در حالی که بسیاری دیگر از طراحان طرفدار حفظ تعادل بین سیستم باز و بسته کابینت‌ها و ایجاد وسعت بیشتر هستند. در ادامه این مطلب در بخش آشپزخانه من در مجله فیدیلیو به بررسی طراحی‌های مختلف کابینت‌های آشپزخانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی کابینت آشپزخانه

 

 

سفید و سیاه پرشور در طراحی کابینت آشپزخانه

همان گونه که مشاهده می‌فرمایید این آشپزخانه سیاه و سفید در سمت سینک به کل فاقد کابینت‌های بالایی است. فضای این قسمت از آشپزخانه به یک پنجره سرتاسری در بالای سینک اختصاص داده شده است که نور کافی را به داخل آشپزخانه هدایت می‌کند. به علاوه فضای کافی برای کار در آشپزخانه در اختیار افراد قرار داده است. در عوض قسمت مقابل سینک یک جفت کابینت سبک چینی طراحی شده است که فضای بسیار خوبی برای قرارگیری ظروف در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه

آشپزخانه جادار و روشن

در این آشپزخانه نیز مانند مورد قبلی فضای سمت راست بدون کابینت‌های بالایی و فضای مقابل آن برای انبار ظروف طراحی شده است. فقط با این تفاوت که در این آشپزخانه از کابینت‌های دیواری هم استفاده شده است. دیوار آزاد اطراف سینک هم با یک پنجره فرو رفته بزرگ پوشیده شده است که منظره خوبی را در حین آشپزی در اختیارتان قرار می‌دهد.

طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه

 

آشپزخانه کوچک و کارآمد

این آشپزخانه سبک سوئدی ظاهر کوچک و دل‌نشینی دارد. به علاوه با وجود کابینت‌های دیوار روبه رویی حاوی فضاهای بسیاری برای انبارکردن ظروف است. کابینت‌هایی هم که به صورت شناور بالای کف و همچنین در قسمت تقاطع دو دیوار قرار گرفته‌اند با جزئیات جالبی طراحی شده‌اند. اگرچه شاید دسترسی به کابینت‌های گوشه کمی‌ دشوار به نظر برسد اما در کل از طراحی نسبتا خوبی برخوردار است.

طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه

چوبی و سنتی

طراحی کابینت آشپزخانه دراین مورد هم مانند موارد قبلی است با این تفاوت که از طراحی سنتی بیشتری برخوردار است. در قسمت کناری پنجره یک کابینت جداگانه سراسری با سبک چینی و ویترین نیمه باز قرار داده شده است که به سنتی بودن طراحی کمک شایانی کرده است. دیوار باز بالای اجاق گاز و کابینت‌های اطراف ظاهر وسیع و روشنی به فضای آشپزخانه بخشیده است. به علاوه فضای خوبی برای قرار دادن قابلمه‌ها و لوازم آویزان کردنی پر مصرف آشپزخانه به وجود آورده است که به راحتی در دسترس قرار دارند.

طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه

صنعتی و پربازده

این آشپزخانه به طور کلی فاقد کابینت‌های بالایی است. در نتیجه دیوار وسیعی در معرض دید دارد که به خلوت دیده شدن فضا و ایجاد سبک مدرن کمک بسیاری می‌کند. در عوض یکی از دیوارهای جانبی به صورت کامل در اختیار کابینت‌های سراسری قرار داده شده است که یخچال و انبار ظروف را هم در خود جای داده است.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.