خانه / تاپ / ایده های بازاریابی رستوران ،که باید در سال جدید امتحان کنید!
بازاریابی رستوران

ایده های بازاریابی رستوران ،که باید در سال جدید امتحان کنید!

 

تجارت رستوران ها با ظهور فناوری کاملا دگرگون شده است و در حال حاضر عموم مردم برای صرف غذا در بیرون از منزل گزینه های بسیاری پیش رو دارند که در بین این گزینه های انبوه اگر به دنبال بردن گوی رقابت از سایر رستوران ها هستید، باید با ایده های بازاریابی رستوران داری در دنیای مدرن آشنا باشید.

طبیعتا یکی از پارامتر های مهم در ارزیابی یک رستوران موفق، میزان فروش و سودآوری رستوران می باشد که تعیین کننده خواهد بود و در عصر دیجیتال، رستوران هایی موفق اند که از رسانه ها و فناوری موبایل در کسب و کار خود بهره ببرند.

سیستم یکپارچه به روز و آنلاین مدیریت رستوران، در سودآوری رستوران بسیار موثر خواهد بود و امروزه پیامک رسان، نرم افزار های نظرسنجی و سفارش غذا و … ایجاد شده اند که قطعا فرایند بازاریابی را تسهیل خواهد کرد و موجب موفقیت در امر رستوران داری می شود.

کسانی که مسئول بازاریابی رستوران در نسل جدید باشند با چالش های جالبی رو به رو می شوند و ایده های نابی به ذهنشان خواهد رسید که در فروش و سودآوری رستوران به شما کمک بسیاری خواهد کرد؛ در این مقاله شما را با ایده هایی جذاب از بازاریابی کارآمدی رستوران آشنا خواهیم کرد.

گام های اولیه در بازاریابی رستوران :

 

  • Google برای کسب‌وکار من: 

 

به روز نگه داشتن نمایه در گوگل از ساده ترین راه ها برای افزایش موفقیت در بازاریابی است که با سئو مطالب خود در گوگل می توانید رتبه محبوبیت مطالب خود را افزایش داده و از این طریق رستورانی در دسترس تر برای موتور های جستجوی گوگل باشید.

با داشتن سایتی جامع و کامل میتوانید پاسخگوی نیاز کاربران به رستورانی خوب باشید و رستوران خود را از طریق گوگل به بقیه بشناسانید.

 

 

بازاریابی رستوران

 

  • رسانه های اجتماعی:

 

ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود می تواند یکی از ایده های بسیار موفق در رستوران داری باشد که این برقراری ارتباط شامل تمام شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و … می باشد که با جذب فالوور می توانید روز به روز رستوران خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و به نتایجی عالی دست یابید.

در شبکه های اجتماعی شما باید تبلیغات خود را هدفمند انجام دهید و از مطالبی مرتبط استفاده کنید مثلا اگر هدف شما جذب مشتریان محلی است بهتر است از تکنیک تبلیغات مبتنی بر مکان استفاده کنید.

در سوشال مدیا شما می توانید با پرداخت هزینه ای اندک برای تبلیغات آن را به میزان زیادی گسترش داده و دنبال کننده هایی واقعی جذب کنید که از جمله استراتژی های بسیار موفق در بین ایده های بازاریابی رستوران می باشد.

 

بازاریابی رستوران

 

  • جشنواره ‌ها و تبلیغات غذا: 

 

اگر بخواهیم بهترین ایده های بازاریابی رستوران را به شما معرفی کنیم، جشنواره ها و تبلیغات غذا خواهد بود که روش هایی بسیار عالی و جوابگو برای معرفی نام رستوران شما خواهند بود.

حمایت مالی از باشگاه ها و ساپورت رویداد های محلی در مکان رستوران خود می تواند ایده ای بسیار خوب برای معرفی نام رستوران باشد و شما در ابتدای کسب و کار خود، با تامین کردن غذای بخش های مختلف همچون باشگاه و … در همان محدوده مکانی می توانید خود را اثبات کنید. 

در حال حاضر بلاگر فود هایی هستند که با معرفی جذاب غذاهای شما می توانند معرفی کننده رستوران شما به تعداد زیادی فالوور باشند و این کیفیت محصولات شما خواهد بود که فرصتی فوق العاده را از این معرفی ایجاد کند.

تبلیغات غذا در فضای مجازی به میزان زیادی موجب افزایش دنبال کننده های شما خواهد شد و یکی از روش های تبلیغات پربازده، پخش زنده از نحوه آشپزی، فضای رستوران و آشپزخانه می باشد که قطعا افراد زیادی را مشتاق خواهد کرد تا برای یکبار هم که شده از غذاهای لذیذ در تصویر بهره ببرند.

 

بازاریابی رستوران

 

 

 

  • مهندسی منو:

 

اگر شما منویی با سلیقه در اختیار مشتری تان قرار دهید، گوی رقابت را از سایر رستوران داران خواهید برد.

در ایجاد یک منوی باکیفیت و با سلیقه شما نیاز به دانش خاصی ندارید فقط باید ذائقه و سلیقه غذایی مردم منطقه خود را بشناسید و علاوه بر خدمت رسانی به تمام مشتریان، خدمات رسانی عالی به این مشتریان دائمی خود بدهید.

می توانید از یک پیشنهاد ویژه در منوی خود استفاده کنید که هم به نفع شما و هم به نفع مشتریان باشد که در مهندسی منو نه تنها چگونگی تأثیر محصولات تکی در منوی شما بررسی می شود، بلکه چگونگی بهینه سازی ترکیب محصول را برای افزایش سودآوری کلی نیز مورد بررسی قرار می دهد.

و زمانی که نمای دقیق و به ‌روزی از سهم و تاریخچه فروش هر آیتم منو داشته باشید، هزینه‌های موجودی شما نیز به مرور زمان کاهش می‌یابد.

 

  • موتور جستجو و وب سایت ها:

 

زمانی که مشتریان به دنبال یافتن رستورانی خوب هستند، متکی به موتور های جستجو می شوند و مطمئنا با وب سایت های بسیاری روبرو خواهند شد ولی وب سایتی مشتری را به خود جذب خواهد کرد که کاربردی باشد و به گونه ای طراحی شده باشد که پیمایش درون آن، آسان به نظر برسد.

اگر در نگاه اول مشتری پاسخ نیاز خود را درون آن وب سایت ببیند شما برنده اید، زیرا این واکنش به وب سایت خود موجب جذب مشتریان بیشتر از طریق موتورهای جستجو خواهد شد.

اگر مشتری به دنبال مواردی همچون ساعت کار، موقعیت مکانی، منوها و … باشد، باید بتواند به راحتی این مطالب را درون وب سایت بیابد و به یاد داشته باشد که موبایل ها از پرکاربرد ترین لوازم هوشمندی هستند که در محیط کار، منزل، درون ماشین و … مورد استفاده قرار می گیرد پس وب سایت شما باید با موبایل سازگار باشد.

 

6 نکته ویژه برای تبلیغ رستوران شما

شما قبلاً درک کرده اید که مشتریان شما پایه و اساس شرکت شما هستند و به همین دلیل است که بازاریابی رستوران بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند برای جذب مشتریان جدید، رشد مثبت جامعه رستورانی خود و تبدیل بازدیدکنندگان را به مشتریان دائمی .

 

بازاریابی رستوران

در این بخش 6 نکته ویژه برای تبلیغ رستوران شما را به طور خلاصه برای شما بیان خواهیم کرد:

  • بهینه سازی موتور جستجو برای رستوران
  • بازاریابی با اینفلوئنسرها
  • وفادار کردن مشتری
  • دنیای مجازی، یک حرکت جدید و رو به جلو است
  • لایو گرفتن از آشپزی و فضای رستوران
  • بسته بندی مواد غذایی به صورت کاملا بهداشتی و ضد عفونی شده

درباره safoora makhmalbaf