خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / روش‌های جذب مشتری ثابت برای کافه یا رستوران
جذب مشتری تابت در رستوران

روش‌های جذب مشتری ثابت برای کافه یا رستوران

حتما تا به حال به روش‌های جذب مشتری تابت برای رستوران یا کافه خود فکر کرده‌اید. حتما شما هم دیده‌اید که در میان چندین رستوران همیشه یک رستوران بیشترین مشتری را دارد و بهترین سرویس را ارایه می‌دهد، در حالیکه رستوران‌­های مجاور نصف آن رستوران مشتری دارند. اما راز این موضوع چیست؟‌

مشتریان به دو دسته تقسیم می‌شوند. مشتریان ثابت و مشتری‌های جدید. ۶۰ درصد مشتریان رستوران­‌های معروف و موفق را مشتریان ثابت تشکیل می‌دهند. بنابراین لازم است که روش‌هایی برای جذب مشتری تابت برای رستوران‌تان به کار گیرید. با این روش‌ها که در بخش ورود ممنوع مجله فیدیلیو آمده است آشنا شوید و سعی کنید آن‌ها را بکار گیرید.

القاء حس عزت و  احترام به مشتری

انسانها فطرتا خواهان احترام و تجلیل هستند. این حس ذاتی است، بنابراین سعی کنید همیشه این حس را به مشتریان منتقل کنید. مهم ترین و مؤثرترین شیوه در القا حس احترام، بخاطر سپردن نام مشتری است. اگر نام مشتری را اشتباهی تلفظ کردید سعی کنید در اولین دیدار چندین بار نامش را تکرار کنید تا آن را به روش درست به خاطر بسپارید. از اینکه نام مشتری را درست و صحیح تلفظ کنید بسیار مسرور می‌شود. همچنین آسان­ترین شیوه ایجاد حس رضایت در مشتری لبخند است. لبخند حس خوشایند رضایت مندی و غرور را به مشتری می‌دهد و باعث جذب مشتری تابت برای شما می‌شود.

غذای مورد علاقه مشتری را فراموش نکنید

به یاد داشتن نام مشتری، نوع غذا و نوشیدنی مورد علاقه وی باعث می‌شود مشتریان قدیمی‌حس احترام و غرور بیشتری نسبت به مشتریان جدید داشته باشند و در نتیجه تمایل به مراجعه مجدد به رستوران شما پیدا کنند.

هنگام صحبت با مشتری سعی کنید از جزییات بیشتری در مورد وی باخبر شوید. اطلاعات را یادداشت و بخاطر بسپارید. با استفاده از اطلاعات پیشین مشتری، در دیدار مجدد وی را شگفت زده کرده تا به این شیوه مشتری هیچ وقت شما و رستورانتان را فراموش نکند و مطمئن باشید که وی را حتما  دوباره ملاقات خواهید کرد.

ارائه پیشنهاد رایگان و حدس زدن غذای مورد علاقه مشتری

گاهی اوقات به مشتریان در دیدار سوم یا چهارم غذا یا نوشیدنی مجانی بدهید تا به منزل ببرند با این کار احترام و اهمیت وی را بیشتر می‌کنید. شما و کارمندان رستوران عامل فریبنده هستید، بنابراین سعی کنید مشتری بیشتر جذب­تان شود. بعنوان مثال غذا یا نوشیدنی مورد علاقه مشتری را حدس زده و در عین تعریف از مشتری جلوی مشتریان دیگر آن­ را سفارش دهید. این هم یک روش دیگر برای جذب مشتری تابت رستوران است.

آموزش روابط صحیح کارمندان با مشتریان

به کارمندان خود بیاموزید؛ وفاداری، اتحاد و انرژی مثبت سبب موفقیت و عملکردی عالی است و در نهایت سبب بهبود روابط با مشتریان و افزایش تعداد آنها و ثبات­شان می‌شود.

ممکن است آشپزخانه غذای عالی نداشته باشد و یا نتواند رضایت خاطر مشتری را فراهم کند اینجاست که کارمند حرفه ای با روابط عمومی‌ بالا و عالی می‌تواند معجزه کند و مشتری را راضی نگه دارد.

به کارمندان خود بیاموزید مشتری دارای احترام است و احترام به مشتری از همه چیز مهم‌تر است. حتی می‌توانید برای ایجاد انگیزه در کارمندان از پاداش استفاده کنید. بدین ترتیب کارمندان می‌توانند نام و حتی جزییات زندگی مشتری را بهتر بخاطر بسپارند و با وی ارتباط بهتری برقرار کنند.

به مشتریان ثابت جایزه بدهید

زمانی­که یک مشتری در یک هفته سه‌ بار به رستوران شما می‌آید و تمامی‌ نکات مذکور را به کار برده‌اید، نشان می‌­دهد رضایت مشتری سرمایه شماست. در مقابل پرداخت هزینه یک پرس غذا، دو وعده غذای کامل به وی بدهید.

  • دعوت از مشتریان بسیار وفادار به جشن‌های خصوصی

میزبانی از مشتریان وفادار و ثابت ایده بسیار خوبی در جذب و تداوم مشتریان است. مردم عاشق جشن­‌های باشکوه و خصوصی‌اند چرا که تعهدی نخواهند داشت و همه چیز رایگان و عالی است. این جشن‌ها باعث حس صمیمیت بیشتر با مشتریان می‌شود.

  • پیشنهادات خاص به مشتریان بانفوذ و پر قدرت

رستوران­‌ها محل بسیار مناسبی برای جلسات و کارهای گروهی هستند. برای مثال در یک جلسه که تعداد مشخصی دعوت هستند شما به راحتی می‌توانید از تعداد قابل انتظار مهمانان باخبر شده و به آنان سرویس عالی و بهتری ارائه دهید و در عین حال با مشتریان رابطه برقرار کرده و حتی تخفیف بدهید. در نهایت با بکارگیری مهارت می‌توانید مشتریان را جذب کرده و جزو مشتریان ثابت خود کنید.

  • توصیف سیستم پاداش برای مشتریان ثابت

همانطور که به هنگام مراجعه به کارواش با برگه‌های تبلیغاتی این مضمون: بعد ….. بار مراجعه ماشین شما رایگان شسته می‌شود، روبرو می‌شوید شما نیز می‌توانید تبلیغی مشابه این نمونه پیشنهاد دهید.

  • مزایای ویژه

یکی از مزایای ویژه ارائه تخفیف‌های عالی و نصف قیمت است. چرا روزها یا شب‌هایی را برای تخفیف شگفت انگیز نوشیدنی، خوراک یا کل منو تخصیص نمی‌دهید. این تخفیف‌ها سبب بازگشت چند باره مشتریان به رستوران می‌شود.

ارائه خدمات بی عیب و نقص برای جذب مشتری تابت

اکثر رستوران­‌ها مدعی هستند که رستوران بی‌نقصی دارند و سرویس دهی شان عالی است. اما آیا واقعا مطمئن هستید مشتریان از شما راضی هستند؟ آیا می‌دانید زمان انتظار دریافت سفارش مشتری چقدر است؟ کارمندان شما چه رفتاری با آنها دارند؟ پیشنهاد می­‌کنیم از دوست­تان تقاضا کنید سری به رستوران شما بزند و سفارش غذا بدهد و شیوه عملکرد کارمندان­تان را بسنجد. حضور یک نفر با دید شخص ثالث می‌تواند کمک بزرگی در ارئه خدمات بهتر داشته باشد.

  • برنامه‌های شبانگاهی خاص

شب‌هایی را برای برنامه‌های خاص و جذاب در نظر بگیرید. مثلا پخش موسیقی فرانسوی با پوشیدن کلاه‌های مخملی و تی شرت‌های راه راه بر تن کارمندان رستوران. این نمونه بسیار بارز و جذاب برای داشتن شبی رویایی است.

  • برآورده کردن انتظارات مشتری

چنانچه ضمن خدمت رسانی به مشتری نهایت رضایت را دارید و به نظرتان هیچ عیبی در کارتان دیده نمی‌شود بدان معنی نیست که همه چیز عالی است و مشتری ناراضی نیست. همیشه سعی کنید به مشتری خدمات مافوق تصورش را ارائه دهید تا جذب رستوران و فضای آرامش بخش آن شود و ساعاتی را به دور از دغدغه روزانه سپری کند.

  • ارائه غذای با کیفیت

اگر دکور رستوران و خدمات رسانی به مشتری در حد اعلا باشد ولی غذا باکیفیت نباشد از جذابیت رستوران کم می‌کند. غذا همانند موضوعی مقدس است و جایگاه ویژه‌ای در بین خانواده‌ها دارد، بنابراین سعی کنید غذای با کیفیت و خوش طعم در اختیار مشتری قرار دهید. فراموش نکنید که بدون غذای خوب نمی‌توانید در رستوران داری موفق شوید.

[et_bloom_inline optin_id=optin_3]

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.