خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / ۱۰ کافه بهاری حیاطی که حتما باید به آن‌ها سر زد

۱۰ کافه بهاری حیاطی که حتما باید به آن‌ها سر زد

مطلب کافه بهاری را باید از زستان شروع کنیم. بعد از یک زمستان خاکستری و نه چندان پاک، حالا نوبت به بهار رسیده است. بهاری که یک حس طراوت و تازگی به همراه خودش دارد. بهاری که باید آن را لمس کرد، نه در داخل خانه یا در قاب تلویزیون، بلکه باید آن را در طبیعت درک کرد و از آن لذت برد. در گذشته که حیاط بخش جدا نشدی  طراحی و معماری خانه‌های ایرانی بود، بهار فصلی بود که مردم اکثر وقتشان، یا بهتر بگوییم تمام اوقات فراغتشان را در آن می‌گذراندند. قطعا این حیاط حوضی باصفا و آبی رنگ هم داشته و معمولا هم تعدادی میوه برای خنک شدن داخل آن بوده است. خوردن میوه و تنقلات و چای و … هم بخشی از این لذت در حیاط بودن، بوده است.

حالا که خیلی از خانه‌ها حیاط ندارند و سبک دورهمی‌ها و معاشرت‌ها از داخل خانه به بیرون منتقل شده است چه کار می‌توان کرد؟ چگونه می‌شود از آن حیاط‌های زیبا و با صفا باز هم لذت برد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دار بهار و حال هوای باصفا در حیاط هستید با ما در مجله فیدیلو همراه باشید تا ۱۰ کافه حیاط دار  با حال و هوای بهاری را به شما معرفی کنیم.

۱- کافه بهاری حیاط شماره ۶۵

کافه بهاری

نمی‌شود از کافه‌های بهاری و کافه‌هایی با حیاط صحبت کنیم و اسمی از حیاط شماره ۶۵ نبریم. حیاط برای حیات اینجا به قدری مهم بوده که حتی در اسم کافه هم جایی برای آن در نظر گرفته‌اند. این کافه که در حوالی میدان فردوسی است یک حیاط فانتزی دارد با کلی المان که دائما خوشحالی به فضای کافه تزریق می‌کنند. حتما در بهار خودتان را به یک حال خوب در حیاط شماره ۶۵ میهمان کنید. گزارش از این کافه را می‌توانید از اینجا بخوانید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران حیاط شماره ۶۵ اینجا را کلیک یا لمس کنید

۲- بوتیک کافه کارفه

کافه بهاری کارفه

کافه کارفه یک کافه در یک محله دنج است که خیلی بی سرو صدا در حوالی پاییز ۹۶ افتتاح شد. کافه بوتیک کارفه در یک خانه نه چندان جدید فعالیت می‌کند که یک دست حسابی به سرو رویش کشیده شده است و یک حس خوبی در فضا و اتمسفر آن جریان دارد. کارفه هم یک حیاط نسبتا بزرگ و با صفا با باغچه و میز و صندلی رنگی و آینه و تاقچه و … دارد که حتی در فصل های دیگر هم بوی بهار را می‌دهد. همین حیاط زیبا باعث شد تا ما کافه کارفه را در لیست ۱۰ کافه بهاری حیاطی قرار دهیم. گزارش کاملی از کافه کارفه را می توانید از اینجا بخوانید.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه کارفه اینجا را کلیک یا لمس کنید

۳-کافه باغ کاریز

کافه بهرای کاریز

این کافه نه تنها حیاط دارد بلکه با کلی دارو درخت و حوض سنتی ایرانی در میان آن به یک کافه باغ تبدیل شده که جان می‌دهد برای یک دورهمی بهاری با دوستان و آشنایان. اصلا ساعت‌ها می‌توان در محوطه باز یا حیاط این کافه نشست و از صدای فواره و به هم خوردن شاخ و برگ‌ها با باد بهاری لذت برد. این کافه در باغ خانه شاعران در خیابان دولت است و علاوه بر حال و هوای بهاری بعنوان چاشنی حال و هوای شاعری هم دارد.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه کاریز اینجا را کلیک یا لمس کنید

 

۴-خانه فرهنگ رایزن

کافه بهاری

در کافه خانه فرهنگ رایزن شما علاوه بر این که لذت کامل بصری از طراحی چشم نواز و مدرن این مجموعه می‌برید بلکه غذای روح و خوراک فکری مناسبی هم می‌توانید تهیه کنید. یعنی علاوه بر خوردن نوشیدنی و میان وعده می‌توانید چند کتاب خوش خوان که با سلیقه و ذائقه فکری شما هم جور هست تهیه کنید و در این کافه، که بیش‌تر شبیه به یک گلخانه است، به ورق زدن و مطالعه آن بپردازید.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه کاریز اینجا را کلیک یا لمس کنید

۵-کافه دمن

خیابان ویلا (استاد نجات اللهی) و حوالی آن پر است از خانه‌های با اصالت قدیمی، خانه‌هایی با نمای آجری و طراحی ایرانی و البته حیاط و در میان آن هم یک حوض و فواره که خوراک یک کافه بهرای است. کافه دمن هم از کافه‌های تازه تاسیس در خیابان ویلا است که هم در ساختمان قدیمی قرار دارد و هم یک حوض و حیاط دنج دارد. حیاطی که البته میان بلندی‌ ساختمان‌های دیگر محصور شده است. این اتفاق و بساز و بندازها اطراف باعث شده حیاط‌هایی این چنین همچون گنجی کمیاب در تهران باشند. پس لذت یک نوشیدنی بهاری را در کنار حوض کافه دمن از دست ندهید.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه دمن اینجا را کلیک یا لمس کنید

۶-کافه روحی

کافه بهاری

کافه روحی یک کافه باغ است اما از حوض و دار و درختی که در باغ نگارستان است نمی‌شود بی تفاوت گذشت. این حجم از زیبایی  بهاری در یک نقطه حوالی میدان بهارستان تا حدودی دور از ذهن است. کافه روحی یک کافه با سبک ایرونی یا بهترو بگوییم تهرونی است. چای و انواع کریم باستانی‌ها (بستنی)، شربت های متنوع و خوشمزه بهاری کافه روحی را به یک کافه بهاری خوب تبدیل کرده است. یک گزارش از شروع فعالیت کافه روحی که یک کافه بهاری است را در اینجا بخوانید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه روحی اینجا را کلیک یا لمس کنید

۷-کافه تهرون ویلا

کافه بهاری

از کافه تهرون ویلا زیاد گفته و شنیده ایم. این کافه بهاری نمادی از یک خانه نوستاژیک ایرانی با دکوری منحصر به فرد و ناب است. این کافه یک تکه از بهار در میان ساختمان‌های بلند و بی روح تهران است. یک حوض و فواره در حیاط این کافه است . این حوض هرچند کوچک است اما به خوبی توانسته حال و هوای خوب را در فضای کافه پخش کند. محبوب بودن و شلوغ بودن این کافه خود نشان دهنده موفقیت مالکین آن در جذب مخاطب زیبایی دوست بوده است. گزارش کاملی از شروع به کار کافه تهرون ویلا را می‌توانید از اینجا بخوانید.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه تهرون ویلا اینجا را کلیک یا لمس کنید

۸-کافه سفال آنسو

کافه سفال آنسو هم از دیگر کافه‌هایی است که در حوالی خیابان ویلا و در یک خانه با حال و هوای قدیم راه اندازی شده است. این کافه علاوه بر حیاط، حوض، ایوان و دیگر المان های نوستالژیک امکانات فرهنگی هنری زیادی هم دارد. از کلاس های سفالگری تا آموزش و فروش انواع صنایع دستی. یک بشقاب میوه تازه در حیاط بهاری کافه آنسو یعنی اکسیر حیات.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه آنسو اینجا را کلیک یا لمس کنید

 

۹-کافه کتاب مکتب تهران

این کافه هم یک حیاط باحال با کلی میز و صندلی چوبی و گلدان های رنگی دارد. کافه کتاب مکتب تهران همانجور که از اسمش مشخص است یک مجومع فرهنگی است و علاوه بر خوردنی‌های مرسوم کافه‌ای محصولات فرهنگی خوبی هم به شما ارائه می دهد. کافه کتاب مکتب تهران یک کافه بهاری خوب برای یک دورهمی گرم صمیمی است.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه کتاب مکتب تهران اینجا را کلیک یا لمس کنید

۱۰-کافه دیاموند

کافه دیاموند هم از کافه‌هایی است که در یک ساختمان قدیمی که پیش‌تر یک عکاسخانه بوده است فعالیت می‌کند. برخلاف ظاهر قدیمی کافه دیاموند سعی شده تا در طراحی داخلی این کافه از المان‌های جدید استفاده شود. براستی که وجود حیاط برای اکثر کافه‌های تهران یک امر حیاتی است چرا که  یافتن یک جای دنج بهاری که بشود با دوستان گپ و گفتی داشت و از نوشیدنی و خوراکی خود لذت برد کار آسانی نیست. گزارش کاملی از کافه بهاری دیاموند را می‌توانید از اینجا بخوانید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات رستوران کافه دیاموند اینجا را کلیک یا لمس کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.