خانه / کافه و رستوران / کافه محبوب من / میهمانی رنگ‌ها در حیاط شماره 65

میهمانی رنگ‌ها در حیاط شماره 65

وقتی یک کافه جدید در سطح شهر متولد می‌شود هر چقدر هم که غذا و نوشیدنی خوبی سرو کند یا هر قدر که فضای مدرن و طراحی خاصی داشته باشد ممکن است نتواند به پاتوق جوانان و کافه بازها و کافه گردها تبدیل شود!

پس چه عاملی باعث می‌شود برخی از کافه‌ها یک شبه ره صد ساله را طی کنند تا تبدیل به کافه‌های معروف شهر شوند؟ با مجله فیدیلیو همراه باشید تا جواب این سوال را به شما بدهیم.

پاسخ بسیار ساده است، ارائه حس خوب به مشتریان، چیزی که به وفور در حیاط شماره 65 یافت می‌شود. پس بهتر است این کافه را اینگونه معرفی کنیم حیاط شماره 65 کافه ای با یک حیاط پر از حس خووووب.

یکی از خاص‌ترین موارد حیاط شماره 65 وجود سرآشپز مشهوری با نام مستعار “فیل سرآشپز” است که در فضای مجازی اسم و رسمی برای خود دارد. خلاق و خوش ذوق است مخصوصا در تهیه و طبخ غذاهایی که سبک‌ کار کافه هم می‌خورد.

علی مروی نام این شِف یا سرآشپز بوده که رسپی یا دستور تهیه خوراک‌ها و غذا‌های این کافه مطعلق به وی است.

حیاط شماره 65 چگونه حیات پیدا کرد

وقتی یک سری دوست و رفیق هنردان و هنردوست و با ذوق(شقایق جهانبانی آرین خاچاطوریان و نگین نصیری) دور هم جمع می‌شوند و برای راه اندازی کسب و کاری همسو با علاقمندی‌هایشان صحبت می‌کنند نتیجه می شود پیدایش ایده برای آفرینش کاری جدید.

حال این کافه جدید نیاز به مکانی برای حیات و نامی در خور دارد. بعد از یافتن مکانی مناسب برای اجرای ایده‌های خلاقانه و زیبای نوبت به انتخاب نامی مناسب می‌رسد. انتخاب نام خاصِ “حیاط شماره 65” بدون شک دلایل زیادی داشته است که یکی از آن‌ها هم این بوده که پلاک قدیم این ساختمان شماره “65” بوده است.

حالتان مهم است

می‌پسندم

برخود خوب پرسنل

ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه

محیطی زیبا، دنج و با صفا

منوی کافه حیاط شماره 65 تنوع خوب و قابل قبولی برای یک کافه یا بیستر (کافه رستورانی که بیشتر یک کافه است تا رستوران) دارد. از انواع چای و دمنوش گرفته تا قهوه‌های مختلف، یکی از موارد خاص منوی حیاط شماره 65 وجود قهوه ترک است که برخلاف اکثر کافه‌های شهر آن را به روشی سنتی و آن هم روی شن داغ دم می‌آورند.

از دیگر نوشیدنی های هیجان انگیز این کافه می‌توان به نوشیدنی‌های خنک مثل گریپ فروت و رزماری تا اسموتی و فراپه هم اشاره کرد.

حیاط شماره 65 منوی خوبی هم برای صبحانه، برانچ (یا میان وعده) و همچنین ناهار دارد (البته که گزینه‌های این بخش به سبب کافه بودن این مکان محدود است.)

در انتهای منو دو جمله زیبا نوشته شده است:

1- لطفا حساسیت های غذایتان را به ما بگویید. این جمله حاکی از آن است که شما به عنوان مشتری یا میهمان برای پرسنل این کافه چقدر حائز اهمیت هستید.

2- لطفا از ما سوال بپرسید پیشنهادهای خوشمزه‌ای برای شما داریم.

حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی اوقات که یک منوی بلند بالا به شما می‌دهند و شما عاجز می‌مانید که اصلا چی میل دارید یا دوست دارید چه چیزی سفارش دهید و تنها کسی که می‌تواند بیشترین کمک را به شما بکند همان خدمه کافه هستند. پرسنل حیاط شماره 65 هم بخوبی این وظیفه خطیر را انجام می‌دهند و شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری خواهند رساند.

حیاط همیشه زیبا

حیاط شماره 65

نمی‌پسندم

ای کاش از آبمیوه پاکتی استفاده نمی‌شد

در زمان شلوغی سرویس دهی تاخیر دارد

همین که از پله‌های ساختمان بالا بروید و وارد حیاط شماره 65 شوید می‌توانید حس خوب را از آن بگیرید. بخش زیادی از این حس خوب مدیون طراحی داخلی زیبا، انتخاب مناسب دکور، میز صندلی، تجهیزات و چیدمان خوب آن‌ها است. حتی در زمان شلوغی که کافه پر است هم این زیبایی به چشم می‌آید.

اصلا یکی از کلیدی‌ترین عوامل محبوبیت و معروفیت حیاط شماره 65 همین حس خوبی است که از فضای داخلی و مخصوصا از حیاط آن می‌شود گرفت.

وجود صندلی‌هایی با روکش‌های متنوع و شاد، مبل و راحتی، قفسه‌هایی پر از کتاب (هم برای فروش و هم برای مطالعه) و تابلوهایی که بسیار به محیط این کافه می‌آید باعث شده تا شما حس بودن در یک خانه زیبا و با صفا را داشته باشید.

در حیاط شماره 65 فقط غذا برای سیر شدن سرو نمی‌شود بلکه خوراک فکری هم برای شما تدارک دیده‌اند. چقدر زیباست که سر هر میزی به جای زیر سیگاری چند کتاب کوچک برای مطالعه گذاشته شده است.

معمولا در کافه‌های معروف و محبوب در زمان اوج کاری مثلا تعطیلات و آخر هفته و عصرها به راحتی جایی برای نشستن پیدا نمی‌شود که حیاط شماره 65 هم از این قاعده مستثنی نیست. راه حل این مشکل را می توان به دو طریق حل کرد یا با رزرو کردن میز از قبل یا ایستادن در صف انتظار.

در کل کافه حیاط شماره 65 با وجود منو، فضای زیبا و محیط نشاط آورش قطعا ارزش تجربه کردن را دارد و شما می‌توانید در هوای زیبای بهاری و یا هر وقت و فصل دیگری از سال با دوستان خود به آن جا بروید و از معاشرت با آن‌ها در محیطی که حس خوبی به شما می‌دهد لذت ببرید.

برای اطلاع از آدرس و منو اینجا کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

2 نظرها

  1. آدرس کجاست؟؟