خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / ۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند!
غذاهای بدون گوشت

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند!

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند! طرز تهیه غذاهای بدون گوشت تهیه شده مخصوص کسانی که رژیم غذای بدون گوشت دارند

غذایی کاملا شبیه به گوشت

فقط به این دلیل که نباید گوشت بخورید، به این معنا نیست که شما یک اشتیاق گاه به گاه برای مرغ اسپایسی یا یک ساندویچ همبرگر خوشمزه ندارید. مژده سلامت بهتر، تعداد زیادی از مردم را به سمت رژیم‌های گیاهی کشانده است. این بدین معنی‌ست که جایگزین‌های بیشتری برای گوشت وجود دارد که از آنها استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات مشکل است که آنها را به وعده‌های غذایی تبدیل کنیم که طعم خوبی داشته باشند. به همین دلیل در این بخش از مجله فیدیلیو قصد داریم شما را با جایگزین‌های خلاقانه گوشت که چرخش‌ ۱۸۰ درجه‌ای در برخی از ظرف‌های غذای کلاسیک ایجاد کرده‌اند،آشنا کنیم. اینها میل به غذا را زیاد می‌کنند، درحالی که گیاهی هستند.

 

۱/خوراک عدس و قارچ

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند!

این غذای بدون گوشت عالی ترکیبی از عدس، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و سس سویاست که همه چیز را در تهیه این خوراک گیاهی با مزه گوشت فراهم می‌کند. همچنین این کاسه‌ پر از پروتئین و فیبر است.

برای تهیه مواد اولیه خوراک عدس و قارچ کلیک کنید

۲/قارچ بیکن

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند

این غذا، طعم گوشت بیکن را به شما می‌دهد. چند تکه از آن را روی نان تست با گوجه فرنگی بریده شده و کاهو‌ی ترد بگذارید و به عنوان یک ساندویچ گیاهی میل کنید. همچنین می‌توانید برای صبحانه به همراه یک کاسه از بلغور جو دوسر آن را میل کرده و روز خود را با انرژی آغاز کنید.

برای تهیه مواد اولیه قارچ بیکن کلیک کنید

۳/آجیل با ترشی پیاز قرمز

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند

ظرف آجیل و گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب با عطر و طعم سنتی پودر تند فلفل قرمز و پودر پاپریکا، یک انتخاب عالی برای شام آخر هفته است. ترشی پیاز قرمز، پنیر گیاهی و تیکه‌های سیب زمینی را به ظرف خود اضافه کنید. این یک غذای بدون گوشت است که خانواده شما آن را دوست خواهند داشت!

برای تهیه آجیل اینجا کلیک کنید

۴/غذاهای دریایی گیاهی

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند

همه طعم‌ها در اینجا وجود دارد – لیمو، نمک، کرفس، فلفل سیاه و پاپریکا؛ اما هیچ ماهی در این غذا دیده نمی‌شود. در عوض، نخود‌ها به عنوان ماهی استفاده می‌شوند و طعم رضایت بخشی دارند.

برای تهیه غذاهای دریایی اینجا کلیک کنید

۵/سوپ لوبیا و سوسیس گیاهی

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند

این سوسیس‌های بدون گوشت واقعا طعم گوشت را می‌دهند و مقدار زیادی فیبر دارند. آنها را با آوکادو برشته و گوجه فرنگی تازه به عنوان یک غذای بدون گوشت برای صبحانه، میل کنید.

برای تهیه سوسیس گیاهی اینجا کلیک کنید

۶/سالاد تن ماهی گیاهی با تخمه آفتاب گردان 

۶ غذای بدون گوشت که باور نمی کنید تا این حد خوشمزه باشند

این غذای بدون گوشت یک سالاد گیاهی است که با استفاده از دانه‌های آفتابگردان خیس شده و به دو روش تهیه می‌شود: تن ماهی و  سس مایونز. اما اینجا با استفاده از لیمو ، سبزیجات تازه، کرفس و موسیر تهیه می‌شود. طعم این سالاد بسیار رضایت بخش است و به شما این اطمینان را می‌دهد که طعم ماهی را از دست نخواهید داد.

برای تهیه مواد اولیه سالاد تن ماهی گیاهی با تخمه آفتاب گردان کلیک کنید

 

 

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.

4 نظرها

  1. سیده موسوی

    باعرض سلام
    غذاهایی ک شما عکسشونو با توضیح مختصرشون که میزارین غذهای خوشمزه ای به نظر میان اما متاسفانه دستورپختشو ننوشتین تا ما بتونیم از اونا استفاده کنیم و این برای یک بازیدکننده از سایت شما ، خیلی بده و این کمبود خیلی به چشم میخوره چون خیلی ضروریه و لازمه که باشه . بعلاوه اسامی این غذاها رو وقتی توی گوگل سرچ میکنیم ، اصلا غذایی با چنین عنوانی پیدا نمیشه . پس خواهشا از شما درخواست داریم هم به حل این مشکل بپردازین و هم اینکه در شبکه های اجتماعی ، یک صفحه یا کانال مجازی ، در جهت مراجعه بهتر و بیشتر افراد ، نیز تهیه کنین . باارزوی موفقیت برای شماـ

    • زهرا بیدمشکی

      دوست عزیز سلام
      درمورد موضوع اول حتما به زودی طرز تهیه غذاهای بدون گوشت‌رو خواهیم داشت. موضوع دوم، اگر این غذاها در صفحه سرچ گوگل دیده نمی‌شن احتمالا به این دلیل هست که دستورپخت اونها تا به حال به فارسی ارائه نشده. و درنهایت اینکه می‌تونید مطالب مربوط به دنیای غذا و خوراکی‌ها رو در شبکه‌های اجتماعی فیدیلیو مثل اینستاگرام دنبال کنید.

  2. حداقل نحوه ی درست کردن غذا رو کامل می ذاشتید. این مقاله الان به هیچ دردی نمی خوره چون فقط مواد اولیه، اون هم ناقص نوشته شده.

    • زهرا بیدمشکی

      دوست عزیز سلام
      این مطلب جهت معرفی تعدادی ازغذاهایی‌ست که بدون گوشت تهیه می‌شوند و نشان می‌دهد که برای پخت یک غذای خوشمزه الزامی به استفاده از گوشت نیست. درمورد دستورالعمل پخت غذاهای بدون گوشت در بخش‌های آتی مجله فیدیلیو حتما مطلب خواهیم داشت.