خانه / آشپزخانه من / ۲ طرز تهیه ذرت مکزیکی با سس مخصوص به روش خیابانی + نکات مهم آن

۲ طرز تهیه ذرت مکزیکی با سس مخصوص به روش خیابانی + نکات مهم آن

ذرت مکزیکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در ایران است. به نظر می‌رسد راز اصلی خوشمزه بودن ذرت مکزیکی بیرونی ترکیب قارچ و پنیر پیتزا با سس مخصوص ذرت مکزیکی است. شما ذرت مکزیکی را با بلال یا کنسرو ذرت در خانه به سادگی می‌توانید درست کنید. ترکیب مواد سس ذرت مکزیکی هم چیز پیچیده‌ای نیست. در این مقاله مجله فیدیلیو طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و بدون قارچ به روش خیابانی، ذرت مکزیکی با کالباس، نکات ذرت مکزیکی رژیمی، دستور سس ذرت مکزیکی و موارد مهم دیگر را به شما آموزش می‌دهیم. با ما باشید.

مواد لازم ذرت مکزیکی خانگی با قارچ به روش بازاری (برای ۵ الی ۶ نفر)

  • ذرت دانه شده: ۱ کیلوگرم
  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • نمک، پودر پیاز، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به مقدار دلخواه
  • پنیر پیتزا: ۴۰۰ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • سس مایونز: ۶ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
  • آویشن: ۱ قاشق مرباخوری یا بیشتر
  • آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر پیتزا به روش بیرونی

مرحله اول: قارچ‌ها را بشویید و خرد کنید

برای درست کردن ذرت مکزیکی با قارچ به روش بازاری ابتدا باید قارچ‌ها را بشویید و به‌صورت نازک و حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله دوم: قارچ‌ها را آب‌پز کنید

در یک قابلمه مناسب مقداری آب بریزید و بجوشانید. وقتی آب به دمای جوش رسید قارچ‌ها و آبلیمو را اضافه کنید که رنگ قارچ‌ها سیاه نشود. همین که قارچ‌ها یک جوش بخورند کافی است. قارچ‌ها را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: کره را آب کنید و ذرت‌ها را تفت دهید

در قابلمه‌ای که می‌خواهید ذرت مکزیکی را در آن آماده کنید کره را بریزید. کره را روی حرارت ملایم گاز آب کنید. کره که آب شد ذرت‌ها را اضافه کنید و کمی در کره تفت دهید. در این مرحله شعله گاز باید زیاد باشد تا ذرت‌ها کمی نرم شوند.

نکته: اگر از ذرت کنسرو برای درست کردن ذرت مکزیکی استفاده می‌کنید فقط باید ذرت‌ها را آبکش کرده و سپس به کره اضافه کنید. اما اگر از دانه بلال خام استفاده می‌کنید ابتدا باید دانه‌های ذرت به مدت ۴۵ دقیقه در آب جوش بپزید تا نرم شوند. سپس به کره اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله چهارم: قارچ را اضافه کنید

قارچ‌های آبکش شده در مرحله قبل را به ترکیب ذرت و کره اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم: ادویه‌های ذرت مکزیکی را اضافه کنید

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز، فلفل قرمز و آویشن را به سایر مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. چند دقیقه این ترکیب را روی شعله ملایم گاز هم بزنید تا طعم خامی ادویه‌ها گرفته شود.

مرحله ششم: سس مایونز و پنیر پیتزا را اضافه کنید

بعد از چند دقیقه که از جا افتادن قارچ و ذرت با ادویه‌ها گذشت نوبت به اضافه کردن سس مایونز است. سس مایونز را با سایر مواد مخلوط کنید و در نهایت پنیر پیتزا رنده شده را در چند مرحله اضافه کرده و مرتب مواد را هم بزنید. چند دقیقه درب قابلمه را بگذارید تا پنیر آب شود. پنیر که آب شد شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله آخر: ذرت مکزیکی پنیری را سرو کنید

ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر را داغ سرو کنید. می‌توانید برای سس ذرت مکزیکی از انواع سس دلخواه مثل سس سیب ترش، سس هزار جزیره یا سس فرانسوی می‌توانید استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید ذرت مکزیکی را با سس مخصوص میل کنید ما در ادامه روش تهیه سس ذرت مکزیکی را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه سس مخصوص ذرت مکزیکی

برای درست کردن سس مخصوص ذرت مکزیکی از انواع سس دلخواه می‌توانید استفاده کنید. ما در این دستور از سس مایونز که بیشتر در دسترس است استفاده کرده‌ایم.

برای تهیه سس ذرت مکزیکی برای این مقدار ذرت مکزیکی در رسپی بالا، حدود ۸ قاشق غذاخوری سس مایونز را با ۴ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱ قاشق مرباخوری پودر آویشن، به اندازه دلخواه نمک و فلفل سیاه و ۱ قاشق چای‌خوری پودر سیر و پودر پیاز را با هم مخلوط کنید. در صورت دلخواه کمی جعفری ساطوری خرد شده هم به مواد سس ذرت مکزیکی اضافه کنید و سس را برای هر نفر به مقدار دلخواه روی ذرت مکزیکی بریزید. از این سس برای بلال کبابی یا بلال آب‌پز و طرز تهیه بلال به روش‌های دیگر هم می‌توانید استفاده کنید.

روش تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ

برای درست کردن ذرت مکزیکی بدون قارچ تمام این مراحل را بدون اضافه کردن قارچ انجام دهید.

سوالات متداول

ادویه ذرت مکزیکی چیست؟

ادویه‌های اصلی ذرت مکزیکی فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن در صورت دلخواه پودر سیر و پودر پیاز هستند. در صورت تمایل می‌توانید به سس ذرت مکزیکی می‌توانید مقداری پودر خردل هم اضافه کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با کالباس چگونه است؟

برای تهیه ذرت مکزیکی با کالباس بعد از آماده شدن ذرت و قبل از اضافه کردن پنیر پیتزا، مقداری کالباس خرد کنید و به ذرت مکزیکی اضافه کنید. بعضی آدم‌های خوش خوراک هم به جای کالباس مقداری بیکن یا سوسیس سرخ کرده و خرد شده به ذرت مکزیکی اضافه می‌کنند.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال چگونه است؟

برای درست کردن ذرت مکزیکی با بلال، بلال را به هر روشی که دوست دارید (کبابی، گریل یا آب‌پز و …) درست کنید و از این سس ذرت مکزیکی برای طعم دادن به آن استفاده کنید.

جایگزین سس مایونز در سس ذرت مکزیکی چیست؟

به جای سس مایونز از مقداری خامه ترش برای درست کردن سس ذرت مکزیکی می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی رژیمی به چه صورت است؟

برای درست کردن ذرت مکزیکی رژیمی از روغن زیتون به جای کره یا روغن استفاده کنید. به جای سس مایونز معمولی از سس مایونز کم چرب استفاده کنید و پنیر پیتزا را هم حذف کنید.

درباره mona