خانه / تاپ / هدیه لاکچری میتواند ایده مناسبی برای بانوان باشد؟

هدیه لاکچری میتواند ایده مناسبی برای بانوان باشد؟

 

 

مدت زمان مطالعه این مقاله : ۸ دقیقه

هدیه دادن در جریان روابط عاطفی یکی از روش هایی است که میتواند به افزایش صمیمت و علاقه بین دونفر کمک شایانی نماید. اما نباید فراموش کرد که این کار همانند تمامی کارها، روال و اصول خاص خود را دارد. اصولا یکی از بهترین اتفاقاتی که ممکن است برای خانم‌ها پیش بیاید، گرفتن هدیه به‌خصوص هدیه تولد، روز ولنتاین یا سالگرد ازدواج از طرف نامزد یا همسرشان است. چراکه خانم‌ها عاشق جذب محبت از سوی مخاطبان خاص خود هستند و هدیه گرفتن را نشانه علاقه و قدردانی از خود می‌دانند. اخیرا بعضی از آقایان هنگام مراجعه به مشاور مطرح می‌کنند که چرا با وجود خرید هدیه‌های گران‌قیمت، حس ویژه‌ای از همسر خود دریافت نمی‌کنند؟ پس با ما در این مقاله همراه شوید تا با بررسی تحقیقات روز دنیا به این سوال مهم پاسخ دهیم.

 

هدیه لاکچری برای بانوان

 

 علم روانشناسی و هدیه های لاکچری

علم روانشناسی ثابت کرده است که پدیده‌ای به نام عادت کردن به لذت‌ها (hedonic adaptation) وجود دارد که مانع از خوشحال شدن مانند گذشته، در برابر خوشی‌ها می‌شود. در واقع ریشه اصلی این است که فرد در اثر توجه زیاد اطرافیان و مواجهه آسان و بدون تلاش با چیزهای ارزشمند اطراف خود، نسبت به آن‌ها بی‌حس می‌شود. 

بنابراین وقتی شما بیش‌ازحد نیاز، مدام هدیه‌های لاکچری و گران‌قیمت مثل ماشین، جواهرات، گوشی موبایل و غیره برای همسر خود تهیه می‌کنید، خودتان به‌نوعی باعث عدم قدردانی او می‌شوید. در واقع با این کار سطح توقعات او را خیلی بالا می‌برید. یادتان باشد که همیشه یک هدیه گران‌قیمت، بهترین هدیه نیست!

بطور خلاصه

 زمانی‌که آقا از روی بی‌تدبیری ، همسر خود را به مرحله عادی‌انگاری برساند و به‌جای ارائه عشق و علاقه معنوی خود سعی کند با هدایای گران‌قیمت توجه او را به سوی خود جلب کند، به راحتی با بی توجهی او در مقابل هدیه لاکچری خود مواجه میشود. حتی مادی‌ترین خانم‌ها نیز نیاز به ابراز علاقه مداوم از سوی نامزد یا همسر خود دارند و ترجیح می‌دهند به‌جای دریافت هدایای گران‌قیمت، عشق و حس آرامش را در کنار پارتنر خود تجربه کنند.

 

 

 

هدیه لاکچری برای بانوان

 

 

تحقیقات انجام شده در زمینه هدیه های لاکچری و نتایج جالبی آن:

    محققان معتقد هستند که شدت قدردانی زنان از هدایای آقایان به کیفیت و مدت رابطه نیز بستگی دارد. آنها  به بررسی گروهی از بانوان در مواجهه با هدیه های گرانقیمت برای رسیدن به این پاسخ پرداختند. بررسی ها نشان میدهد مهمترین دغدغه خانم ها در مورد قبول  هدیه های لاکچری این بود که  این هدایا تعادل قدرت در رابطه را ازبین خواهد برد. در واقع آنها باور داشتند که قبول این هدیه گرانقیمت باعث کاهش استقلال آنها در رابطه شده و باعث شکل گیری درخواست ها و توقعات غیر معقول در آقایان خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که این دغدغه در روابط جدید بسیار بیشتر از روابط قدیمی وجود داشت. علت آن هم کاملا منطقی و قابل پیش بینی است ، چرا که در روابط جدید معمولا حساب و کتاب در هدایای رد و بدل شده وجود دارد و تعادل در آن حفظ میگردد. اما در روابط قدیمی تر و ریشه دار این ابراز علاقه و هدایا بدون چشم داشت است. به همین خاطر اکثر بانوان ترجیح میدهند در ابتدای رابطه از پذیرفتن هدایای لاکچری و گرانقیمت خودداری نمایند.

 

هدیه لاکچری برای بانوان

این نگرانی در مورد عدم تعادل قدرت در رابطه زناشویی بر نگرش خانم‌ها نسبت به هدایای لوکس آقایان تأثیر منفی می‌گذارد. اگرچه بر اساس نظر آقای تورستن وبلن ،اقتصاددان و جامعه شناس آمریکایی ، نمایش آشکار هدایای لوکس و گران‌قیمت می‌تواند به آقایان کمک کند که ویژگی‌های مطلوبی مانند ظرفیت درآمدی بالا و موقعیت اجتماعی خود را به رخ بکشند، اما ممکن است این مسئله باعث احساس خطر در خانم‌ها شود و حس کنند نوعی عدم تعادل قدرت در روابط زناشویی آن‌ها در حال شکل‌گیری است.

 

هدیه لاکچری برای بانوان

 

تمام بانوان درباره گرفتن هدیه های لاکچری با هم موافق نیستند !

اما در این تحقیق تعدادی از بانوان هم با بیان موضوع جالب، محققین را با چالشی جدید روبرو کردند. آنها معتقد بودند هدیه لاکچری در ابتدای رابطه برایشان امری بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود. در این مرحله پژوهشگران باید به این سوال پاسخ دهند که چه ویژگی در این بانوان باعث میشود که تعدادی از بانوان علاقه مند به هدایای لاکچری در ابتدای رابطه هستند و تعدادی از قبول هدیه لاکچری اجتناب میکنند؟

 

هدیه لاکچری برای بانوان

از دید روانشناسی پاسخ این سوال به موضوع «تقسیم قدرت» در رابطه عاطفی برمیگردد. تحقیقات نشان میدهد بانوانی که حد و مرز مشخصی دارند و بر مساوات در قدرت و اختیار مرد و زن باور دارند، تمایلی به قبول هدیه لاکچری در ابتدای رابطه نخواهند داشت. در مقابل بانوانی که به موضوع تقسیم قدرت اهمیتی نمیدهند، ترجیج میدهند از ابتدای رابطه از همسر یا پارتنر خود هدایای لاکچری دریافت کنند.

سخن آخر

طبق اصول روانشناسی، خرید گاه‌به‌گاه هدایای گران‌قیمت ایرادی ندارد، اما بهتر است از سر ابراز عشق و علاقه و با در نظر گرفتن جوانب مختلف باشد. خانم‌ها موجودات پیچیده و هوشمندی هستند. پس باید  دقت بیشتری در انتخاب هدیه  داشت.

 

 

 

درباره safoora makhmalbaf