خانه / با سر آشپز / سالاد پاستا و لوبیا برای پیک نیک
سالاد پاستا

سالاد پاستا و لوبیا برای پیک نیک

سالاد پاستا و لوبیا یک ناهار ساده و خوشمزه است که به راحتی می‌توانید ظرف چند دقیقه آن را تهیه کنید و یک روز پیک نیکی خوشمزه به خانواده خود هدیه دهید. در تهیه این غذای سبک از یک شیوه ابتکاری روی سالاد پاستای کلاسیک استفاده شده که با مخلوط لوبیا و سبزیجات تازه تابستانی تهیه می‌شود.

در ادامه این مطلب از بشقاب سبز در مجله فیدیلیو همراه ما باشید تا با طرز تهیه این سالاد خوشمزه و مقوی آشنا شوید.

میز پیک نیک بدون این غذا خالی به نظر می‌رسد. می‌توانید روی آن انواع غذاهای خوشمزه را بچینید ولی بدون سالاد پاستا بی‌فایده است. حتی بچه‌ها عاشق مزه آن هستند. دستور تهیه این اسنک خوشمزه ترکیبی از پاستا، لوبیا و سبزیجات تازه است که با روغن زیتون و سرکه پوشانده می‌شود و به همین سبب بعد از گذشت چند ساعت همچنان تازه می‌ماند.

من دوست دارم از پاستاهای صدفی کوچک و تو خالی در آن استفاده کنم که کمی‌ زبر و کوتاه هستند و مقداری پیچ و تاب دارند چون وقتی آن را در ظرف مخلوط کنید، لوبیاها در دهانه آن‌ها گیر می‌کنند انگار که خودتان عمدا آن‌ها را در آن جاسازی کرده‌اید.

ولی شما می‌توانید از هر نوعی پاستا، پنه یا ماکارونی در این غذا  استفاده کنید.
آماده سازی این سالاد بسیار ساده است. فقط کافیست که پاستاها را بپزید و سس روغن زیتون و سرکه را آماده کنید. مقداری گیاهان تازه و معطر خرد کنید و یک کنسرو لوبیا را باز کنید. سپس همه مواد را با هم مخلوط کرده و سرو کنید. این غذا در کل  یک بسته ماکارونی و یک قوطی لوبیا خرج دارد در حالی که بی شک می‌تواند جمعیت زیادی را سیر کند. به علاوه با کمی‌ خوش شانسی ممکن است بتوانید مقداری از آن را برای ناهار فردا به خانه ببرید.

زمان آماده سازی : ۳۰ دقیقه

زمان طبخ: ۱۰ دقیقه

این سالاد برای ۸ تا ۱۲ نفر کافی است.

مواد لازم

نمک: ۳ قاشق چای خوری

پاستا ( هر نوعی)  نیم کیلو

روغن زیتون ۷ قاشق غذاخوری

کنسرو لوبیا ۲ عدد

لیمو ترش تازه ۱ عدد

سرکه سیب ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه  ¼ قاشق چای خوری

گوجه فرنگی خرد شده ۱ پیمانه

ساقه کرفس پاک شده و خرد شده ۲ عدد

پیاز قرمز خرد شده  نصفی

جعفری تازه خرد شده ¼ فنجان

طرز تهیه 

۱- ابتدا پاستاها را بپزید. ۱ قابلمه بزرگ آب را جوش بیاورید و ۲ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید. سپس پاستاها را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا بپزد. اکنون آن را در آب کش خالی کنید تا آب اضافه پاستاها خالی شود.

۲- سپس پاستاها را در کاسه بزرگی ریخته و با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.

حالا آب لیموی تازه را گرفته به همراه لوبیاها به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد به یک نسبت در سالاد پخش شود.

اکنون سالاد را رها کنید تا خنک شود.

۳- برای درست کردن سس ابتدا در یک کاسه سرکه سیب، فلفل و بقیه نمک را بریزید. سپس به آرامی‌ مابقی ۴ قاشق روغن زیتون را به آن اضافه کنید. سپس آن را بچشید و اگر نیاز به چاشنی بیشتری بود اضافه کنید.

۴- سس آماده شده را روی سالاد ریخته و هم بزنید. سپس گوجه، پیاز، کرفس و جعفری را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید مقداری لیموناد روی سالاد اضافه کنید.

سالاد شما آماده است. پیک نیک خوبی داشته باشید.

[et_bloom_inline optin_id=optin_4]

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.