خانه / تاپ / ۵ راهکار عالی برای ارتقا کیفیت پست‌های اینستاگرام رستوران شما
ارتقا کیفیت پست‌های اینستاگرام

۵ راهکار عالی برای ارتقا کیفیت پست‌های اینستاگرام رستوران شما

 امروزه نمایش تصاویر و ویدیوهای پر زرق و برق از غذا، قانون دنیای رستوران‎هاست. به همین دلیل بیش از ۶۹ درصد رستوران‌داران از اینستاگرام استفاده می‌کنند. درحال حاضر طیف وسیعی از صاحبان مشاغل از کاربران رسانه‌های اجتماعی هستند؛ این موضوع اهمیت پست‌های اینستاگرام رستوران شما را به خوبی نشان می‌دهد. استفاده از اینستاگرام کار سختی نیست. اکثر رستوران‌های بزرگ با اطمینان از اینستاگرام استفاده می‌کنند و می‌دانند که این اپلیکیشن برای آنها کارایی دارد. در حالی که آنها می‎توانستند کارهای بسیار زیادی انجام دهند تا تعداد مخاطبان خود را بالا ببرند. اجازه‌دهید ۵ روش برای ارتقا کیفیت پست‌های اینستاگرام رستوران شما را در دنیای رقابت‌های دیجیتالی بررسی کنیم. با فیدیلیو همراه باشید.

دفعه بعدی که می‌خواهید عملکرد خود را مورد ارزیابی قراردهید “راهنمای اداره صفحات اجتماعی برای رستوران” ما، که توسط کارشناسان متخصص در این حوزه بررسی شده‌است را به طور کامل مطالعه کنید؛ و به این‌ترتیب چگونگی تجهیز رستوران خود را با بهترین رسانه‌های اجتماعی بیاموزید.

حقایقی درمورد پستهای اینستاگرام رستوران

اقشار مختلف مردم از معلم تا ورزشکار، آرایشگر و … از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ اما شما به عنوان یک صاحب رستوران باید توجه بیشتری به مخاطبان جوان و نوجوانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، داشته‌باشید. طبق تحقیقات انجام شده اکثر جوانان قبل از خوردن غذای خود از آن عکس می‌گیرند و اغلب آن را با فالوئرها و دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. پس اجازه‌دهید میهمانان شما پست‌های اینستاگرام رستوران شما را تهیه کنند؛ این ساده و رایگان است.

ارتقا کیفیت پست‌های اینستاگرام

برای کاربرپسندتر شدن اینستاگرام رستوران خود (Instagram-friendly) نکاتی که در زیر ارائه شده‌است را یاداشت کنید:

  • تصاویری جذاب از غذاهای محبوب مثل پیتزا، برگر و سوشی را به نمایش بگذارید.
  • نور و روشنایی رستوران را همیشه در سطح مطلوب نگه‌دارید.
  • به جزئیات زیباشناسی درمورد ظروف و لیوان‌ها توجه کنید.

از این راهکارهای عالی پیروی کنید؛ خواهید دید که بسیاری از کارها به خوبی انجام می‌شوند!

پست‌های اینستاگرام رستوران خود را بسازید.

آیا می‌خواهید صفحه اینستاگرام خود را از خانه اداره کنید؟ این انتخاب خوبی است. درست است که نظرات طرفداران بسیار مهم است اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین حضور قدرتمند و موثر شما در صفحه اینستاگرام خودتان باشد. در اینجا ۵ استراتژی کلیدی برای ارتقا کیفیت و برجسته نمودن حساب اینستاگرام رستوران شما وجود دارد که توسط کارشناسان رسانه‌های اجتماعی توصیه می‌شوند. آنها را در برنامه‌ مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود قراردهید؛ شما قادر خواهید بود صفحه اینستاگرام‌تان  را به سطح بالاتر و کاملا جدیدی برسانید.

ارتقا کیفیت پست‌های اینستاگرام

۱) یک سالنامه تولید محتوا تهیه کنید.

برخلاف تویتر و فیس‌بوک، اینستاگرام پلتفرمی است که حقیقتا به طور خود به خودی باعث پیشرفت حرفه شما می‌شود. اینستاگرام همه آن چیزی است که برای ثبت لحظه‌های زیبا و صمیمی در رستوران خود به آن نیاز دارید. درعین حال اینستاگرام به شما کمک می‌کند که یک چارچوب اصلی برای پست‌هایتان -در ذهن خود- داشته‌باشید. پس شما می‌توانید پست‌های خود را با یک نظم مشخص ادامه دهید؛ این کلید افزایش جذب مخاطب است.

پیش‌نویسی از برنامه‌های خود برای مناسبت‌های پیش‌رو و تبلیغات مورد نظر خود تهیه کنید. به این ترتیب شما می‌دانید که چه تعداد پست را باید از پیش آماده کنید. برای صرفه‌جویی در زمان، در ابتدای هفته برای موضوعاتی که درنظر دارید برای هر روز پوشش دهید، برنامه‌ریزی کنید. این کمک می‌کند تا محتوای مطالب شما متنوع باشد. به عنوان مثال، برای روز دوشنبه یک مطلب جالب در مورد قهوه بنویسید، سه‌شنبه چیزی از منوی صبحانه خود انتخاب کنید، برای روز چهارشنبه یک ناهار ویژه را معرفی کنید و موضوعاتی از این قبیل را به اشتراک بگذارید. این سالنامه تولید محتوا یک پلتفرم قدرتمند کسب و کار است و اگر به خوبی ساخته‌شود می‌تواند بسیار مفید باشد.

۲) مشتری‌ها را ترغیب کنید که برای شما محتوا ارسال کنند.

مشتری‌ها را تشویق کنید تا به عنوان نماینده‌های شما، از طرف شما تولید محتوا بکنند. این یک روش عالی برای تبلیغ و شناساندن رستوران شماست. درحال حاضر مردم از غذاهای خود عکس می‌گیرند، آنها را ترغیب کنید تا بیشتر اوقات این کا را انجام دهند! یک کمپین ساده راه‌بیاندازید: اگر آنها از غذای خود عکس بگیرند و از هشتگ خاصی استفاده کنند، می‌توانند از یک صبحانه رایگان (یا جایزه دیگری به انتخاب شما) بهره‌مند شوند.

ارتقا کیفیت پست‌های اینستاگرام

اطمینان حاصل کنید که هشتگ شما در سراسر فضای رستوران قابل مشاهده است، به طوری که دائما برای مشتریان یادآوری شود. داخل منو و بخش صندوقداری رستوران. هنگامی که مشتریان عکس‌های رستوران شما را به اشتراک می‌گذارند، آنها را در مرکز توجه قرار دهید. از برنامه‌ای به نام Repost برای اشتراک عکس‌ها در صفحه اینستاگرام استفاده کنید. به ‌این‌ترتیب به آنها می‌گویید که واقعا از مشارکتشان قدردان هستید. همچنین به مشتریان بالقوه جدید نشان می‌دهید که مردم رستوران شما را دوست دارند.

۳) با افراد پرنفوذ ارتباط برقرار کنید.

هیچکس منکر قدرت اینستاگرام ستاره‌ها نمی‌شود. به صفحه اینستاگرام افرادی مثل کیم کارداشیان نگاهی بیاندازید، منصفانه است اگر بگوییم که نیمی از شهرت آنها از حساب کابری اینستاگرام‌شان به دست آمده‌است؛ جایی که آنها میلیون‌ها طرفدار یا فالور دارند. نمی‌خواهیم به شما بگوییم که باید با یک هنرمند مشهور هالیوود تماس بگیرید و در مورد رستوران خود صحبت کنید. درعوض کاربران فعال و محبوب اینستاگرام در منطقه خود را پیدا کنید. به دنبال وبلاگ نویسان صنعت غذا که داری حضور فعال و قدرت نفوذ هستند، باشید. سپس شخصا از آنها بپرسید که آیا علاقه‌مند هستند تا صفحه اینستاگرام رستوران شما را به‌عهده بگیرند.

این کار Take-in Instagram نام دارد. به عهده گرفتن صفحه اینستاگرام درواقع به این معناست که یک فرد مشهور مدیریت حساب کاربری اینستاگرام شما را برای یک دوره کوتاه (مثلا هفت روز) به‌عهده می‌گیرد.در طول این زمان او می‌تواند هر پستی را که بخواهد آزادانه ارسال کند. تصویری از غذای رستوران شما، عکس از پشت صحنه با تیم شما و یا در حال صرف ناهار با دوستان خود در رستوران شما.

۴) برای انتخاب هشتگ خود تحقیق کنید.

به جای انتخاب تصادفی از اولین هشتگ‌هایی که به ذهنتان می‌رسد، درباره هشتگ مناسب به اندازه کافی تحقیق کنید. پس باید اطمینان حاصل کنید که هشتگ شما مخطبان درست را جذب می‌کند. از ترکیب هشتگ‌های محبوب و عمومی مثل #foodpoorn  یا #coffeelove و همچینین از هشتگ‌هایی که مشتریان هدف را به درستی به سمت رستوران شما هدایت می‌کنند، استفاده کنید. از یک ابزار رایگان به نام Iconosquare استفاده کنید. توجه داشته‌باشید که فقط هشتگی را بنویسید که می‌خواهید ابزار جستجو باشد؛ خیلی سریع خواهید دید که چگونه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند ( چقدر مناسب است)، چه کسانی از آن استفاده می‌کنند (آیا آنها مخاطبان مورد نظر شما  هستند) و چه هشتگ‌های مرتبطی را می‌توانید به پست‌های خود اضافه‌کنید تا میزان دسترسی مخاطبان را به صفحه خود افزایش دهید.

دنبال کننده‌های هشتگ‌ها سلایق متفاوتی در تعداد هشتگ‌ها دارند. با این حال، شش یا هفت هشتگ برای شروع خوب است. به یاد داشته باشید، تعادل را رعایت کنید. اگر از تعداد کمی هشتگ استفاده کنید طرفداران جدید را از دست خواهید داد و اگر بیش‌از حد از آنها استفاده کنید، بسیار مشتاق به نظر خواهید رسید. این پست از  “the Grounds of Alexandria ” استفاده متعادل از هشتگ‌های خاص و عمومی را به خوبی نشان میدهد:

۵) از نرم‌افزارهای مناسب برای ساخت پست‌های جذابتر، استفاده کنید.

در اینجا تعدادی از نرم‌افزارهایی را که می‌توانید با استفاده از آنها عکس‌ها و ویدیوهای خود را جذاب‌تر بسازید به شما معرفی می‌کنیم. این نرم‌افزارها نه تنها شما را از استخدام یک گرافیست حرفه‌ای منصرف می‌کنند، بلکه احتمال به اشتراک‌گذاری پست‌های شما را افزایش می‌دهند.

تعدای از بهترین‌های آنها اینجاست:

Over :به نوشته‌‌ تصاویر شما یک سبک ویژه می‌دهد. این یک نرم‌افزار مناسب برای تبلیغات و یا طراحی تصویری از یک مطلب جالب درمورد قهوه است.

 Photo Grid :به شما کمک می‌کند تا کلاژ عکس ایجاد کنید و بیش از ۳۰۰ قالب طرح بندی متنوع دارد.

Replay :این برنامه ویرایش فوق‌العاده به شما این امکان را می‌دهد تا فیلم‌ها را ببرید و فیلترها، طرح‌ها و موسیقی را به آنها اضافه کنید.

Latergramme :با این برنامه می‌توانید برای پست‌های خود از‌ پیش برنامه‌ریزی کنید. اگر شما بیش‌از حد مشغول مدیریت اینستاگرام خود در طول هفته هستید، این یک نرم‌افزار عالی و کارآمد برای شماست. همچنین این به شما اجازه می‌دهد تا چندین حساب اینستاگرام را از یک پلتفرم مدیریت کنید، بنابراین مجبور نیستید مرتبا وارد و خارج شوید تا از حساب کاربری شخصی و حساب تجاری خود استفاده کنید.

  Flipagram :این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا اسلاید‌های ویدئویی خود را به آهنگ‌های محبوبتان اضافه کنید.

مهمترین موضوع درمورد اینستاگرام این است: معتبر بودن و اصل بودن همه چیز.

در حالیکه تبلیغات در اینستاگرام امروزه یک قابلیت در دسترس است، کاربران آن هنوز به شکلی که به فیس‌بوک خو گرفته‌اند، به اینستاگرام عادت نکرده‌اند. آنها برندهایی با مشخصات فردی محکم‌تر را ترجیح می‌دهند. به عبارت دیگر، کاربران می‌خواهند هنگام بازدید از صفحه اینستاگرام رستوران شما احساس کنند که درحال صحبت با یک شخص هستند.

در هنگام آماده‌کردن پست‌های خود، این نکات را در نظر بگیرید. به زودی به یک موفقیت جدید در ایجاد فالوئرهای وفادار خواهید رسید.

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.