خانه / تاپ / زیرزمین مکانی برای گذراندن اوقاتی خوش
رستوران زیرزمین

زیرزمین مکانی برای گذراندن اوقاتی خوش

کریمخان از مناطقی است که در آن رستوران‌ها و کافه‌های خوبی یافت می‌شود. در این منطقه شما می‌توانید رستوران سنتی، گیلکی، ارمنی، سلف سرویس، خسته‌ترین کافه‌ها و قنادی‌ها و … را به عنوان گزینه‌های پیش روی خودتان داشته باشید. اما جای یه رستوران که غذای ایرانی و فرنگی داشته باشد و در آن غذای هندی خوبی هم سرو شود خالی بود. رستوران زیرزمین رستورانی است که این جای خالی را به خوب پر کرده است پس با مجله فیدیلیو همراه باشید تا باهم سری به زیرزمین بزنیم.

بعدی قبلی
بعدی قبلی

زیر زمین رستورانی به سبک کافه رستوران‌های کلاسیک

کمی از پل کریمخان که پایین‌تر بیاید، پس از گذشتن از کوچه خسرو چشمتان به رستورانی با نمایی آجری می‌افتد که تابلوی جالب و متفاوت آن که یک قاشق مسی بزرگ است، توجه شما را به خود جلب می‌کند. همانطور که از نام این اینجا می‌توان حدس زد این رستوران در زیرزمین قرار دارد. چند پله که از سطح خیابان قرنی پایین بیایید وارد رستوران شیکی می‌شوید که مالکین آن به فضایش حس و حال تازه‌ای داده‌اند.

سابقه رستوران بودن این ملک شاید به چهل تا پنجاه سال برسد اما مدیریت جدید آن سلیقه بسیاری به خرج داده‌اند تا هم سبک و سیاق و حال و هوای قدیمی این رستوران را حفظ کنند و هم چیدمان و طراحی آن را به روز نگهدارند. مثلا میز و صندلی و مبلمانی که در دو طرف سالن رستوران زیرزمین وجود دارد همان میز و صندلی‌های قدیمی است با همان طراحی دهه ۷۰ میلادی و به سبک عصر طلایی کافه رستوران‌های تهران و تنها تغییری که در آن به وجود آورده‌اند بازسازی آن‌ها بوده‌است.

نمای داخلی زیرزمین تماما آجری است و این باعث بالابودن حس نوستالژیک رستوران شده است. در زیرزمین عطر و بوی خاطره به مشام می‌رسد و شما هر لحظه فکر می‌کنید که یک گارسن شیک با پاپیونی مشکی و منوی چرمی سر میز شما می‌آید و به شما پیشنهاد شاتوبریان با لیموناد می‌کند و با بطری که در دست دارد داخل لیوان‌های روی میزتان را پر می‌کند.

بعدی قبلی
بعدی قبلی

سیزلر با جیلیزویلیز اضافه

سبک رستوران زیرزمین ایرانی فرنگی با عطر بوی هندی است. زیرزمین منوی متفاوتی نسبت به سایر رستوران‌هایی که تا به حال می‌شناختید دارد. نکته جالب زیرزمین این است که منوی ناهار و شام آن‌ها متفاوت است. غذاهایی که در ظهر سرو می‌شوند اکثرا همراه برنج هستند و در ظروف مسی سرو می‌شوند و قالب غذاها و خوراک‌های شبانگاهی در ظروف چدنی بوده و گریل یا کباب می‌شوند.

در منوی زیرزمین شاهد ماجراجویی‌هایی از جنس طعم و مزه هستیم. در بخش خوراک‌های ایرانی می‌توان به خورش خلال کرمانشاهی، خورش باقالی پلو با روغن کرمانشاهی و ته چین مرغ اشاره کرد. منوی فرنگی زیرزمین شامل غذاهای خوشمزه و لذیذی است مثل شاتوبریان، که یک نوع استیک است و با سس قارچ سرو می شود، شنیسل مرغ و ماهی و بشقاب سبزی جات.

اگه بخواهیم از غذاهای هندی این رستوران به شما بگوییم حتما باید این نکته را ذکر کنیم که تمام ادویه‌های هندی این خوراک‌ها مستقمیا از هند و برای رستوران زیرزمین فرستاده می‌شود تا در طبخ غذاهایی مثل جوجه و چلو تندوری، نان‌های مخصوص و معروف هندی، شاهی قورمه و دیگر گزینه‌های ویژه منوی هندی استفاده شوند.

منوی زیرزمین شامل ویژه‌های است که فقط در اینجا یافت می‌شود. سالاد مخصوص زیرزمین، رشمی رول و از همه ویژه‌تر سیزلر مخصوص این رستوران است. برای آن دسته که تا به حال اسم سیزلر به گوششان نخورده باید بگوییم که سیزلر یک خوراک شامل میکس انواع کباب و میگو است که در سینی چدنی به همراه سبزیجات سرو می‌شود که بسیار پر پیمان و لذیذ است.

بعدی قبلی
بعدی قبلی

دنیایی دیگر در رستوران زیرزمین

رستوران زیرزمین رستوران تازه تاسیسی است که هم فضای دنج و باحالی دارد و هم غذاهای متنوع، خوشمزه و با کیفیتی سرو می‌کند. زیرزمین در اصل یک کافه رستوران است و شما بعد از صرف غذا می‌توانید یک دم نوش یا یک قهوه به همراه یک تکه کیک خانگی خوشمزه بعنوان دسر میل کنید. البته که نباید از کافی شاپ زیرزمین غافل شد چرا که منوی کاملی دارد، که از موکتل‌های ترکیبی هوافضا، لاولی سور و جامائیکا تشکیل شده تا چای ماسالا و انواع نوشیدنی بر پایه قهوه مثل کافه لته و کاپوچینو.

این رستوران علاوه بر کافی شاپ، ویژه‌های دیگری هم برای میهمانانش دارد مثل اتفاقات و برنامه‌های ویژه برای مراسم و مناسبت‌های خاص مثل شب یلدا و روز عشاق و … که این مراسم‌ها همراه با موزیک زنده است تا یک شب خاطره انگیز را برای شما رقم بزنند.

زیرزمین از آن رستوران هایی هست که در لیست مکان‌هایی که حتما باید به آن بروید قرار می‌گیرد و بدون شک بعد از تجربه کردن این رستوران آن را به دیگران هم پیشنهاد خواهید داد.

برای اطلاع از آدرس و منو رستوران زیرزمین اینجا کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.