خانه / تاپ / تهران مرغ سوخاری قدیمی ترین سوخاری فروشی ایران

تهران مرغ سوخاری قدیمی ترین سوخاری فروشی ایران

داستان، داستان اولین‌هاست. اولین چلوکباب، اولین پیتزافروشی، اولین مرغ سوخاری، اولین پاستا و اولین‌هایی از این دست، بسیارند. اما میان این اولین‌ها، در یک مورد شکی نیست. اولین مرغ سوخاری در تهران، با نام TFC یا «تهران مرغ سوخاری»، که از سال ۱۳۵۲ در خیابان تخت جمشید تهران، جنب سینما «عصر جدید»، آغاز به کار کرد. همان روزها بود که مردم تهران یا دقیق‌تر اشاره کنیم، مردم ایران در یکی از خیابان‌های پرتردد پایتخت طعم جذاب و تردی لذت‌بخش مرغ سوخاری را تجربه کردند. در این گزارش آگهی مجله فیدیلیو، همراه باشید تا بیشتر با پدیده‌ی خوشمزه‌ی تهران دهه‌ی ۵۰ آشنا شوید.

عشق و اعتیاد به مرغ سوخاری یک سبک زندگی است. البته نه هر مرغ سوخاری و نه هر رستورانی. مرغ سوخاری یا مرغ کنتاکی که ما از آن صحبت می کنیم، یکی از پر‌حجم ترین مرغ سوخاری‌های تهران است با مقدار زیادی سیب‌زمینی ترد، برشته و خوشمزه. مرغ سوخاری‌ای که ۴۶ سال از فعالیتش می گذرد و اکنون سه شعبه همیشه شلوغ در تهران دارد

به قدیمی ترین مرغ سوخاری فروشی ایران خوش آمدید

کافیست یک روز ظهر یا حوالی شب گذرتان به یکی از شعب «تهران مرغ سوخاری» افتاده باشد تا انبوه مشتریان توجه شما را به خود جلب کند. کمی دقت کافیست تا متوجه شوید این‌جا همان مرغ سوخاری فروشی معروف و محبوب تهران است. همان مرغ سوخاری فروشی‌ای که قدیمی ترین و محبوب‌ترین سوخاری فروشی پایتخت است. فراموش نکنید، این لذت را می‌توانید در شعبه‌ی TFC بالاتر از میدان ولیعصر، همین‌طور شعبه‌ی مقابل پارک ساعی هم تجربه کنید.

لذت در سه تکه با کوهی از سیب زمینی

کاملا واضح و روشن است که این‌جا یک سوخاری فروشی است و با سوخاری‌هایش شهره‌ی خاص و عام هستند. یادتان باشد این سوخاری‌های ترد و برشته و جذاب می‌تواند از یک قارچ یا سیب زمینی سوخاری و سس کچاپ شروع شود و به مرغ‌های دو و سه تکه ران یا سینه برسد و در کنارش تجربه‌ی شیرین بال و پیاز سوخاری هم داشته باشید. البته اگر اهل غذای دریایی سوخاری هم باشید در «تهران مرغ سوخاری» ماهی و میگوی سوخاری خوشمزه و ترد هم سرو می شود.

از ویژگی‌های «تهران مرغ سوخاری» حجم زیاد غذاهای آن است، چیزی تقریبا برابر با ۷۰۰ گرم مرغ سوخاری و سیب زمینی فراوان که هر شخصی از پس خوردن آن بر نمی‌آید. «تهران مرغ سوخاری» بهشتی است برای عشاق انواع سوخاری ترد و پولکی با سس‌های جذاب و بهشتی است برای کسانی که صدای خرد شدن مرغ سوخاری ترد و سیب زمینی‌های برشته برایشان از جذاب‌ترین صداهاست.

پیشنهاد ما به شما تهران مرغ سوخاری

«تهران مرغ سوخاری» بیشتر از چهار دهه است که مزه واقعی سوخاری‌های داغ، ترد و برشته را به ما اهل دلان معرفی کرده است. این‌جا از معدود رستوران‌هایی است که کیفیت محصول‌های خود را فدای هیچ گرانی و شرایطی دیگری نمی‌کند. این‌جا طعم همان مزه‌های قدیم را می‌د‌هد. در «تهران مرغ سوخاری» مهم نیست کجای تهران هستید سفارشاتان را در هر نقطه‌ی تهران توسط «اسنپ فود» و «چیلیوری» دریافت می‌کنید. یادتان باشد نظر و رضایت شما برای «تهران مرغ سوخاری» بسیار مهم است و برای همین به پیشنهادی تبدیل می‌شود، که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی مرغ سوخاری تهران شعبه ساعی بر روی نام رستوران کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی مرغ سوخاری تهران شعبه تخت جمشید بر روی نام رستوران کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی مرغ سوخاری تهران شعبه آتلانتیک بر روی نام رستوران کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

یک نظر

  1. رستورانی که در این گزارش نام برده شده اولین رستوران سرو مرغ سوخاری در تهران است که دقیقا با نام ” کنتاکی فراید چیکنز” یا همان مرغ کنتاکی شروع به فعالیت کرد. در و دیوار آن قرمز رنگ بود و چراغها فقط روی میز را روشن میکرد با رومیزی های چهارخانه پارچه ای قهوه ای و علامت جناب کنتاکی با اون ریش معروفش انتهای مغازه بصورت بک لایت از آنطرف خیابان هم معلوم بود.
    با هر پرس مرغ کنتاکی – سیب زمینی فراوان یکنوع سس تند قرمز و مقداری سالاد کلم غوطه ور در سس سفید مخصوصش هم سرو میشد. برای نوشابه همیشه لیوان بلوری بلند با مقداری یخ همراه میاوردند و دستمال سفره و کارد وچنگال از ملزومات میز بود ویک شاخه گل میخک سفید.