خانه / تاپ / طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و تخم کدو با گل کلم غذایی سبک، سالم و مقوی
طرز تهیه سالاد کلم بروکلی برای 10 نفر

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و تخم کدو با گل کلم غذایی سبک، سالم و مقوی

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و تخم کدو با گل کلم برای رژیم های گیاهی، لاغری و رژیم های سلامتی بسیار مناسب است. کلم بروکلی یک گیاه سبز خوراکی در خانواده کلم است که گل و ساقه آن به عنوان یک سبزی خورده می‌شود. کلم بروکلی به عنوان یکی از سالم‌ترین سبزیجات شهرت دارد، چرا که دارای کالری کم با مواد مغذی بسیار است.

اگر سعی می‌کنید سالم‌تر غذا بخورید، سبزیجات صلیبی مانند کلم بروکلی باید در صدر فهرست موادغذایی شما قراربگیرند. اگر شما یا فرزندانتان از طرفداران بزرگ کلم بروکلی نیستید، حتماً روش‌ها و دستورالعمل‌های خوشمزه تهیه کلم بروکلی را بخوانید.

این طرز تهیه سالاد بروکلی و تخم کدو خانگی، تغییرات من بر روی سالاد سنتی کلم بروکلی است. تخم کدو به این سالاد مواد مغذی، تردی و طعم بیشتر اضافه می‌کند که باعث می‌شود این مخلوط سبزیجات دلچسب باشد. این غذای مورد علاقه من برای پیک نیک‌ها، میان وعده‌ها و یا یک غذای مختصر و سبک است. با طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و تخم کدو با گل کلم در این مطلب از مجله فیدیلیو همراه باشید.

کلم بروکلی:

مطالعات نشان می‌دهند که به دلیل وجود ماده‌ای به نام سولفورافان که، ترکیبی حاوی گوگردی است، خوردن مقادیر زیاد کلم بروکلی به ویژه از سرطان ریه و روده بزرگ جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص آن می‌توان کمک به بهبود سلامت استخوان‌ها به دلیل داشتن ویتامین K ، مبارزه با آسیب‌های پوستی ناشی از خورشید و آلودگی، کاهش چین و چروک‌ها و بهبود کلیت پوست به دلیل اکسیدان ویتامین C و بهبود هضم و سم زدایی طبیعی بدن اشاره کرد.

خوردن غذاهایی با فیبر طبیعی مانند کلم بروکلی می‌تواند از یبوست جلوگیری کرده، از دستگاه گوارش محافظت کرده و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌است که فیبر رژیم غذایی ممکن است در تنظیم سیستم ایمنی و  از بین بردن التهاب نقش داشته‌باشد. همچنین دریافت فیبر زیاد با کاهش قابل توجه خطر ایجاد بیماری‌های عروق کرونر قلب، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی از بیماری‌های دستگاه گوارش همراه است.

تخم کدو:

تخم کدو نیز منبع خوبی از روغن‌های سالم، منیزیم و سایر مواد مغذی است که باعث تقویت سلامت قلب، استخوان‌ها و دیگر ادندام‌های بدن می‌شود. بطور کلی تخم کدو منع عالی پتاسیم، منیزیم و کلسیم در نظر گرفته می‌شود. دانه‌های گیاهی همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFAs) و آنتی اکسیدان‌ها هستند.

گل کلم:

گل کلم یک منبع غنی از فیبر و انواع ویتامین‌هاست. ترکیبات آن ممکن است به تقویت استخوان‌ها، تقویت سیستم قلبی-عروقی و جلوگیری از سرطان کمک کند.

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و تخم کدو با گل کلم برای ۸ تا ۱۰ نفر

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و تخم کدو یک غذای مقوی و سبک

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه

زمان کل: ۱ ساعت

مواد لازم

۳ پیمانه کلم بروکلی خرد شده

۳ پیمانه گل کلم خرد شده

۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده

۲/۱ پیمانه پیاز خرد شده

۲/۱ پیمانه تخم کدو بوداده و بدون پوست

۲/۱ پیمانه مایونز کم چرب

۲/۱ پیمانه ماست یونانی کم چرب

۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای

۱ قاشق چایخوری سس خردل

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و تخم کدو

قدم اول:

کلم بروکلی، گل کلم، فلفل دلمه‎ای قرمز، پیاز و تخم کدو را در یک کاسه بزرگ باهم مخلوط کنید.

قدم دوم:

در یک کاسه جداگانه مایونز، ماست، شکر قهوه‌ای، سس خردل و نمک را با هم بزنید.

بعد سس به دست آمده را بر روی مخلوط کلم‌ها ریخته و به خوبی باهم مخلوط کنید تا سس تمام مواد را کاملا بپوشاند.

قدم سوم:

کاسه را توسط یک پلاستیک بپوشانید و برای ۱ الی ۲ ساعت قبل از سرو، درون یخچال بگذارید.

همچنین ارزش غذایی برای هر سرو شامل ۱۲۵ کالریف ۸٫۳ گرم چربی، کلسترول ۶ میلی گرم، ۲۵۱ میلی گرم سدیم، ۱۰٫۴ گرم کربوهیدرات و پروتئین ۳٫۹ گرم است.

نوش جان

یشتر بخوانید:

طرز تهیه سالاد نودل برای گیاهخوارانی که از غذای تکراری خسته‌شده‌اند!
طرز تهیه سالاد سیب زمینی با شوید پیش‌غذایی که با سه شماره آماده است!
طرز تهیه سالاد لوبیا خوشمزه و مناسب برای رژیم‌های گیاهی
۱۰ سالاد معروف با ۱۰ سرگذشت جالب که حتما باید آن‌ها را بدانید
بایدها و نبایدهای سالاد بار

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.