خانه / تاپ / گذر کافه‌گردی ما این بار در مرکز شهر به میدان فردوسی رسید

گذر کافه‌گردی ما این بار در مرکز شهر به میدان فردوسی رسید

بافت قدیمی این بخش از شهر  به‌خوبی نشان می‌دهد که خاطرات و تاریخ تلخ و شیرین زیادی در طی صد سال گذشته تاریخ معاصر ما بر آن گذشته است. از اتفاق تلخ بعد از سفر ترومن به ایران تا تظاهرات باشکوه هواداری از دکتر مصدق در تیر ۳۱ و ۳۰ سال قرار عاشقانه و نافرجام بانوی سرخ پوش بخشی از پررنگ‌ترین سطور تاریخ میدان فردوسی است.

 

 

در دل هر آجر از خانه‌های قدیمی اینجا داستان دلنشینی است که غباری صد ساله بر آن نشسته است و رفتن و ساعتی نشستن در هر کدام از این خانه‌ها ما را از هیاهو و شلوغی مرکز شهر و اندکی از خستگی روزمره را از تن و روح ما دور می‌کند.

سکوت و آرامش و شکوه محجوب تاریخی، راز دلنشینی این خانه‌های ماندگار از بیش از صد سال تاریخ پرحادثهٔ تهران است.

کوچه ضرابی در ضلع جنوبی میدان فردوسی در میان بافت تاریخی و قدیمی خود، خانه‌ای را به یادگار دارد که بعد از جنگ جهانی دوم کنسولگری هندوستان در ایران بود. خانه باغی که از حدود ۱۲۰ سال پیش متعلق به آقای قمشه‌ای بوده است.
این خانه بعدها به یک کارگاه تولیدی تبدیل می‌شود و می‌رفت که غبار فراموشی تاریخ این خانه را از یاد ببرد.

داستان این خانه اما در دل زیبایی مسحورکنندهٔ بافت تاریخی تهران، داستان زنده ماندن و از نو زیبا شدن بود و فصل تازهٔ آن در سال ۹۹ با انتخاب شدن به عنوان یک کسب و کار خانوادگی شروع شد.
دستی به سر و روی خانه کشیده شد. در و پنجره‌ها مرمت و بازسازی شدند و این زیبایی و قدمت تاریخی با جانی تازه به میزبانی رهگذران خود نشست.

نام این شکوه و زیبایی بازگشته به میدان فردوسی تهران، کافه آموره است. گوشه‌ای دنج برای قدری آسودگی از هیاهو و خستگی روز و کمی خلوت کردن با عزیزانی که دوستشان داریم و این همنشینی در آموره بسیار مغتنم است. اینکه بتوانیم در سالن‌های مجزا و دلخواه، ساعتی در خلسهٔ دود سیگار یا طعم قهوه، آرامش و آسودگی را تجربه کنیم یا حتی یک غذای دوست داشتنی مثل برگر یا پیتزا به سبک ناپولیتن را تجربه کنیم.

از دانشگاه تا ادارات و سازمان‌های مختلف اداری در حوالی میدان فردوسی گاه و بیگاه ناگزیرمان می‌کند که از آنجا رد شویم و اگر عشق کتاب و تهران‌گردی داشته باشیم که داستان متفاوت است و این رفت و آمد ما تکرار بیشتری دارد و بایستی پاتوقی که هم امکانات روز کافه‌ها را به ما ارائه دهد هم از دل سنت تاریخی شهری که دوستش داریم برآمده باشد، داشته باشیم.

حضور در آموره کمک می‌کند که یک فضای آرام و تاریخی با کیفیت و استانداردهای امروزی، میزبانِ تنهایی، جلسهٔ کاری، دورهمی دوستانه، میهمانی خانوادگی یا خلوت عاشقانهٔ ما باشد. برخورد صمیمانه و دوستانهٔ گردانندگان کافه آموره به این حضور ما حس خوب و دلگرم‌کننده‌ای می‌دهد که می‌توانیم در آن ساعتی آرام و بی‌دغدغه بنشینیم و گلویی تازه کنیم و غذایی بخوریم.

در  دل کافه آموره یک جمله به درستی جریان دارد: «اول حال خوب بعد غذای خوب»
این حال خوب با قدم اول به کافه کاملا منتقل می‌شود و غذای خوب آموره هم همین بس که برگرخورهای حرفه‌ای تهران عاشق برگرهایش هستند و اولین و بهترین پیتزای ناپولیتن در مرکز شهر هم در آموره سرو می‌شود. ضمن اینکه چوریتسو و پیتزا مارگاریتای آموره هم مثل همهٔ ویژگی‌های منحصربفرد آن، خاص و بی‌نظیر است.

ما وقتی در مورد بهترین پیتزای ناپولیتن در مرکز شهر حرف می‌زنیم از پنیر و مواد تازه و باکیفیتی صحبت می‌کنیم که با طعم و سس ویژهٔ آموره، جادوی تلفیق حس خوب محله‌ قدیمی میدان فردوسی با پیتزای ناپولی ایتالیا است.

صبحانه در کافه آموره:

در برنامه کاری کافه آموره نوشته شده است که هر روز از ساعت 9 صبح الی 11 شب پذیرای میهمانان است و در تمامی این ساعات امکان سفارش نوشیدنی و غذا وجود دارد و در سه وعده صبحانه، ناهار و شام هم غذاهای وسوسه‌انگیزی پیشنهاد می‌شود که در واقع انتخاب را سخت می‌کند.

یکی از پرطرفدارترین منوهای صبحانه کافه آموره و پیشنهاد فیدیلیو، صبحانه مخصوص آموره است که از ترکیب بیکن، چوریستو، قارچ، بروکلی، تخم‌مرغ، پوره سیب‌زمینی و چای تشکیل شده است.

 

همچنین صبحانه ایرانی یک صبحانه کامل و خوشمزه و پرطرفدار در کافه آموره است. شما می‌توانید در آموره انواع املت را با نان داغ ناپلی سفارش دهید.

 

سبک‌های پیتزا ناپولیتن در تمامی ساعات آموره
آموره جادوی ناپلی خود را در سبک‌های معروف مارگاریتا و مارینا در تمامی ساعت‌های کاری در فهرست پذیرایی ارائه می‌دهد که بطور کاملا اصولی با خمیر نازک و مواد تازه و باکیفیت، در دمای بالا پخته می‌شوند و نتیجه کار بهترین پیتزای ناپولیتن در محدودهٔ مرکز شهر است.

لذت تهران‌گردی در محله‌های تاریخی آن است و لذت محله‌های قدیمی، حضور در بافت تاریخی، آرامش و پذیرایی مناسب است. دنج و آرام با غذا و قهوه با طعم در یادماندنی و صدالبته قیمت مناسب.

کافه آموره خوش مسیر است: ضلع جنوبی میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک ۴ ، طبقه بالا
تلفن‌های ۶۶۷۴۹۵۷۴  و ۶۶۷۴۹۵۷۲ هم پاسخگوی پرسش و رزروهای میهمانان است و صفحه اینستاگرامی Amore_cafee  آرشیو تصویری و اطلاع‌رسانی کافه آموره را ارائه می‌دهد

درباره ali khani