خانه / تاپ / رستوران جو یک دنیای متفاوت و خوش‌مزه با سس‌های هزار رنگ

رستوران جو یک دنیای متفاوت و خوش‌مزه با سس‌های هزار رنگ

رستوران جو نزدیک به یک دهه است که فعالیتش را با خلاقیت خاص خود آغاز کرده و در طول این سال‌ها دل بسیاری از رستوران‌بازهای حرفه‌ای پایتخت را برده‌است! اینجا یکی از رستوران‌های خوش آب و رنگ با طعم متفاوتی از غذاهای معمول و همچنین غذاهای ابداعی خود رستوران است. با فیدیلیو همراه باشید تا با رستوران جو بیشتر آشنا شویم.

هر خلاقیت و نوآوری دیر یا زود جای خود را در میان مردم باز می‌کند. خیلی‌ از افراد همیشه به دنبال تجربه‌های نو هستند؛ مکان‌های جدید، کتاب‌های جدید، دوستان تازه و صد البته تجربه طعم‌های نو و غذاهای متفاوت. این مطلب رستوران‌گردی فیدیلیو برای شماست، اگر به دنبال تجربه های تازه هستید!

رستوران جو در سال ۱۳۹۰ در شهرک غرب افتتاح شد و به دلیل منوی متفاوتی که داشت خیلی زود جای خود را میان رقبا پیدا کرد. ازطرفی تجربه موفق رستوران جو شهرک غرب باعث شد تا دو شعبه دیگر آن در زعفرانیه و بام لند یکی پس از دیگری راه‌اندازی شوند که هرکدام در طراحی فضا دارای ویژگی‌ و زیبایی‌های خاص خود هستند. جو رستورانی مناسب برای ساختن تجربه‌ای به یادماندنی _از هر نوع، دوستانه یا خانوادگی_ است.

تفکر، تخصص و هنر پشتوانه طراحی رستوران جو

صفر تا صد تاسیس رستوران، از دکوراسیون داخلی گرفته تا آیتم‌های غذایی با پشتوانه فکری قوی و به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی شده‌است. استفاده از المان‌های مشابه و مرتبط با نام و کانسپت رستوران در طراحی لوگو، دکوراسیون داخلی و منو آن قابل مشاهده‌است. جو نامی ساده، خودمانی و ایرانی‌ست. در دو طرف لوگو رستوران از خطوطی به عنوان نماد گندم (که از سنگ نوشته‌های قدیمی گرفته‌شده) دیده می‌شود.

وقتی قدم به رستوران جو می‌گذارید با یک نگاه متوجه طراحی خاص فضا که ترکیبی از مدرنیته و کلاسیک است، خواهیدشد و این اتفاق درمورد هر سه شعبه رستوران جو صادق است. هرچند که هر کدام از آنها دارای طراحی خاص خود هستند، اما از المان‌های جو در طراحی فضا و منوی همه آنها استفاده شده‌است.

رستوران جو محیطی گرم و گیرا

رستوران جو با رنگ سبز خاص و نوستالژیک قسمتی از دیوارها در کنار مبلمان چرمی قهوه‌ای با میزهای چوبی ساده، فضای کلاسیک کافه‌های غربی را تداعی می‌کند.

در کنار این مبلمان کلاسیک، صندلی‌های مرکب از چوب و حصیر و دیوارهای بتنی، میزها و صندلی‌های مدرنی در ردیف وسط رستوران قراردارد. همچنین رنگ سبز تیره پشخوان با دکور چوبی و استفاده از یک تلفن قدیمی، هدف طراح آن را به خوبی نشان می‌دهد. از طرفی دیدن جنب و جوش کارکنان در آشپزخانه جذابیت خاصی به فضا داده و همه اینها محیطی گرم و گیرا ایجاد کرده‌است.

همچنین لازم به ذکر است که رستوران دارای پارکینگ بوده و وجود رمپ در ورودی پارکینگ، رفت و آمد معلولین را ممکن می‎سازد.

واحد آماده‌سازی جو 

مجهز بودن رستوران جو به واحد تولید مواداولیه، باعث شده تا طعم تازگی و کیفیت را در تمامی غذاهای رستوران‌ حس کنید. گوشت برگر و استیک، از گوشت تازه و گرم در واحد تولید تهیه می‌شود. همچنین خمیر پیتزا  هر روز صبح در شعبات جو به صورت تازه و برای همان روز آماده می‌شود، که این لذت غذا را دوچندان می‌کند.

تلاش مجموعه جو این است که با ارائه غذایی باکیفیت و محیطی زیبا و دلنشین، رستورانی مشابه رستوران‌های لاکچری اما با میانگین قیمتی متوسط ایجاد کنند. با اینکه حفظ کیفیت خوب و یکسان برای هر ۳ شعبه سخت‌ترین قسمت کار برای مدیران و پرسنل رستوران به‌شمار می‌رود، اما عشق به جو ادامه مسیر را هموار می‌کند.

در یک کلام آشپزی یعنی سس!

همه چیز از علاقه زیاد به آشپزی، به خصوص ساخت سس‌های جدید و پخت انواع غذا با سبزیجات شروع شد. ویژگی منحصر به‌فرد رستوران جو همین دارا بودن ۲۰ تا ۳۰ سس متنوع است که همگی ابداع مدیران آنجاست. جالب است بدانید که پخت تمامی غذاها از خانه شروع شد و در ۸ سال به این مرحله از پیشرفت رسیده است.

 

جو یک رستوران متفاوت برای همه سلیقه‌هاست. گوشت، مرغ، ماهی و سبزیحات به روش‌های مختلف پخت یا گریل می‌شوند. به واسطه تنوع سس‌ها، اینجا پر از مزه‌ و رنگ‌های گوناگون است. به‌طور کلی می‌توان گفت در رستوران جو بیشتر از اینکه با متریال بازی شود، این سس‌ها هستند که تفاوت‌ را ایجاد می‌کنند. مثلا یک پیتزا می‌تواند با انواع سس‌ها از سس تند تا پستو سرو شود.

انتخاب ساده نخواهد بود…

از محبوب‌ترین غذاهای رستوران می‌توان از “مرغ بالزامیک گریل‌شده” نام برد که یک سس ویژه با مزه ترش و شیرین و حالتی کاراملی و غلیظ دارد. “استیک پستو” و “پیتزا مرغ آلفردو” نیز جزو غذاهایی‌ست که نمی‌توان از آنها گذشت. همچنین اگر اهل غذاهای دریایی باشید به محض دیدن “ماهی سالمون گریل‌شده” با سس سالساورده و پوره نخود فرنگی هوش از سر شما خواهدرفت!

برای برگرپرستان هم اینجا خالی از لطف نیست. در جو برگرها با “خیار شیرین” سرو می‌شوند. پیشنهاد ما “گرین برگر” است که همراه با چند سس از جمله سس ریحان و سس سبز (میکس شده با قارج) سرو شده و طعمی نو و لذیذ دارد.

از میان سالادهای متنوع آن هم می‌توان به سالاد مرغ و گردو و سالاد مرغ سبز اشاره کرد. هر دو آنها با سس‌های خاص و هیجان‌انگیز جو سرو می‌شوند. سالاد آسیایی با سس کره بادام‌زمینی و … نیز یک انتخاب عالی برای گیاه‌خوران و وگان‌هاست. همچنین پاستا پنه وجترین، پیتزا بادمجان و پیتزا اسفناج که بسیار پرطرفدار و خوشمزه است، گزینه‌های مناسبی برای این افراد هستند.

درحال حاضر فقط شعبه زعفرانیه دارای منو صبحانه است و بارزترین ویژگی آن باز بودن منو تا ساعت ۱۲ ظهر است. انواع قهوه‌، چای و کیک‌های مختلف با طعمی خانگی پیش‌روی شماست.

 پاستا و پیتزای خود را بسازید

آیتم‌های منو رستوران جو به سه شکل تهیه می‌شوند: اورجینال (طبق دستورپخت متعارف آن) سیگنچر (ابداعی جو) و شاید جذاب‌ترین آن درست کردن غذا به شکل دلخواه شما؛ به‌این صورت که نوع پنیر، سس، پروتئین و سبزیجات مورداستفاده در پیتزا و پاستا را شما انتخاب می‌کنید. درمورد خمیر پیتزا هم ۲ گزینه وجوددارد: خمیر جو و خمیر گندم (سفید). “منو انتخابی” برای گیاهخوارن هم بسیار ایده‌آل است.

جمله‌ای که در توصیف جو از مشتریان همیشگی آن شنیده می‌شود این است که “کیفیت جو در ۸ سال گذشته تغییر نکرده و در مواردی هم بهتر شده‌است.” بنابراین هدف مدیران رستوران جو، شنیدن این جمله در ادامه فالیت رستوران است. پرسنل جو سال‌هاست که با آن همراه هستند. و صداقت، برخورد حرفه‌ای و توجه به مشتری در همه حال را سرلوحه کار خود قرارداده‌اند.

 

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی رستوران جو شعبه شهرک غرب بر روی نام رستوران کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی رستوران جو شعبه زعفرانیه بر روی نام رستوران کلیک کنید

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره‌ی رستوران جو شعبه بام لند بر روی نام رستوران کلیک کنید

 

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.