خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / چگونه سیستم مالی رستوران را مدیریت کنیم؟
سیستم مالی رستوران

چگونه سیستم مالی رستوران را مدیریت کنیم؟

شما در رستوران خود بهترین غذا را سرو می‌کنید. خدمه ماهر و حرفه‌ای در اختیار گرفته‌اید. طراحی داخلی زیبا دارید و همه چیز طبق قواعد و قوانین موجود پیش‌بینی شده است. با این وجود ممکن است نتیجه فعالیت‌های شما چندان رضایت‌بخش نباشد. زیرا استراتژی کسب و کار،‌ سازماندهی و حسابداری دقیق از مهم‌ترین مواردی هستند که اگر به آنها توجه نکنید نتیجه خوبی به دست نخواهید آورد. برای آنکه بتوانید در این زمینه به خوبی عمل کنید با گزارش امروز مجله فیدیلیو همراه باشید.

از سرآشپز سوال کنید

از سرآشپز خود یا دیگر سرآشپزهایی که خارج از رستوران می‌شناسید سوال کنید تا مشخص شود که چطور به مواد اولیه خریداری شده توجه می‌کنند. در اختیار داشتن یک کارمند ویژه برای حسابداری می‌تواند دقت شما را در این زمینه افزایش دهد. یک مامور خرید خوب که بتواند بهترین مواد را با هزینه کمتر برای شما تهیه کند.

دقیق باشید

برای آنکه هیچ گونه مشکلی شما را غافلگیر نکند باید دقیق باشید. این دقت باید در زمینه حسابداری و پول‌هایی که در رستوران شما رد و بدل می‌شود مورد توجه قرار گیرد. ممکن است این مسئله ساده به نظر برسد، ولی برای همین کار باید متخصصان مالی و حسابداری در اختیار داشته باشید و به صورت دایم هزینه‌ها و درآمدهای خود را مورد بررسی قرار دهید.

پیگیر هزینه‌ها باشید

هزینه‌های شما موارد مختلف از جمله موجودی، نیروی کار، دور ریز غذا، بیمه، و دیگر هزینه‌های سازمانی را شامل می‌شود. باید به طور دقیق بدانید در طول یک هفته چقدر هزینه پرداخت می‌کنید و چه میزان درآمد باید کسب کنید تا این هزینه‌ها را بدون مشکل بپردازید.

پیگر درآمدها باشید

پیگیری درآمدهایی که به دست می‌آورید، می‌تواند موفقیت رستوران شما را تضمین کند. برای آنکه بتوانید درآمدها را به دقت پیگیری کنید باید تمام اسناد حسابرسی شده را به دقت مطالعه کنید و ورودی‌های مالی از جمله فروش غذا،‌ فروش کالا و … را مورد توجه قرار دهید. با به دست آوردن درآمدهای هفتگی می‌توانید برنامه‌ریزی درست برای کسب و کار خود داشته باشید.

سود و زیان را مشخص کنید

یک رستوران موفق میزان سود و زیان خود را در هر لحظه می‌داند و این اتفاق از طریق محاسبه دقیق درآمد، هزینه و … ایجاد می‌شود. محاسبه سود و زیان با اصطلاح P&L شناخته می‌شود و باید در طول فعالیت‌های خود همواره به این اصطلاح توجه داشته باشید.

از نرم‌افزارهای سیستم مالی رستوران استفاده کنید

این روزها برای رستوران‌ها نرم‌افزارهای تخصصی طراحی شده است تا علاوه بر آنکه صورت‌حساب و دیگر خدمات به صورت الکترونیکی ارایه شود، تمام ورودی‌ها و خروجی‌های مالی شما نیز به دست همین نرم افزارها سپرده شود. ممکن است خرید و نگهداری از این نرم‌افزارها هزینه‌بر باشد، ولی مطمئن باشید این هزینه بسیار ضروری می‌نماید و باید در یک رستوران موفق از این نرم‌افزارها استفاده شود.

 

درباره میثم لطفی