خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / معرفی رستوران با امکان موسیقی زنده در تهران برای یک شب ویژه!
رستوران با امکان موسیقی زنده

معرفی رستوران با امکان موسیقی زنده در تهران برای یک شب ویژه!

در این مطلب از مجله فیدیلیو قصد داریم تا رستوران با امکان موسیقی زنده و چندی از بهترین‌های آنها در تهران را به شما معرفی کنیم. همچنین برخی از فواید موسیقی و پخش آن در رستوران را نیز بررسی خواهیم کرد. قبل از اینکه 10 برترین رستوران با امکان موسیقی زنده لیست ما را ببینید به این مزایا نگاهی بیندازید.

لیست بهترین رستوران و کافه های دارای موسیقی زنده در انتهای مطلب

امروزه اغلب رستوران‌ها پس زمینه موسیقی دارند. اگرچه ممکن است زمانی که شما وارید یک رستوران می‌شوید، حتی متوجه موزیک پس زمینه نشوید، اما در هرحال زمانی که شما از یک رستوران با موسیقی زنده بازدید می‌کنید، تجربه شما متفاوت است. در اینجا دلایل روانشاسی وجود دارد که در ادامه برای شما خواهم گفت.

درحال حاضر بسیاری از مدیران رستوران، مکان خود را با موسیقی زنده دلپذیرتر می‌کنند و این امکان را در همه روزهای هفته با دعوت از گروه‌های کوچک محلی دارند. درحالی که برخی فقط در مناسبت‌های خاص از گروه‌های شهور موسیقی دعوت می‌کنند و این ویژه بودن این مرناسبت‌ها را دو چندان می‌کند.

قدرت موسیقی

رستوران به امکان موسیقی زنده در تهران

“بیلی جول” نوازنده مشهور آمریکایی یک بار گفت” من فکر می‌کنم موسیقی در ذات شفا دهنده‌است”.  موسیقی تجلی از نبوغ بشر است. این چیزی‌ست که همه ما آن را لمس کردیم. مهم نیست که چه فرهنگی داریم، از هر جایی که باشیم همه ما عاشق موسیقی هستیم. اغلب ما از صمیم قلب با این گفته موافقیم و این پیوند جهانی با موسیقی‌ست که باعث شده محققان در سراسر جهان به بررسی پتانسیل درمانی آن بپردازند.

همه ما می‌توانیم حداقل به یک آهنگ فکر کنیم که وقتی آن را می‌شنویم احساسات ما را بر‌انگیزاند. این ممکن است ترانه اولین رقص در عروسی شما باشد و یا مثلا یا ترانه‌ای که یادآور از دست دادن یک عزیز برای شماست.

“باربارا السه” مشاور ارشد سیاست و پژوهش در انجمن موسیقی درمانی آمریکا می‌گوید: ما رابطه عمیقی با موسیقی داریم. زیرا این در ذهن و بدن ما نقش بسته است. عناصر موسیقی – ریتم ، ملودی ، و غیره – در فیزیولوژی ، عملکرد و وجود ما را تحت تاثیر قرارمی‌دهند.

موسیقی می‌تواند به نفع سلامت روان ما باشد

با توجه به ارتباط عمیق ما با موسیقی، شاید شگفت‌آور نباشد که مطالعات متعدد نشان داده‌اند که موسیقی می‌تواند به نفع سلامت روان ما باشد. مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه مک گیل کانادا در سال 2011 انجام شد، نشان داد که گوش دادن به موسیقی میزان دوپامین تولید شده در مغز را افزایش می‌دهد. (دوپامین یک ماده شیمیایی تقویت کننده خلق و خوی است که از آن در درمان افسردگی استفاده می‌شود.)

در اوایل سال جاری‌، مطالعات روانشناسی منتشر شده نشان داد که گوش دادن به موسیقی “هیپ هاپ” ممکن است به افراد دارای اختلالات سلامت روان کمک کند. اما محققان به طور فزاینده‌ای دریافته‌اند که تاثیرات موسیقی بر سلامتی ممکن است فراتر از سلامت روانی باشد. در نتیجه، برخی از متخصصان بهداشت خواستار استفاده از موسیقی درمانی به صورت گسترده‌تری در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی هستند.

رستوران با امکان موسیقی زنده همیشه یک انتخاب عالی است!

رستوران به امکان موسیقی زنده در تهران

موسیقی زنده فضای بهتری ارائه می‌دهد

محیطی بهتر از رستوران با امکان موسیقی زنده وجود ندارد! جایی که بتوانید تجربه‌ای راحت و صمیمی از نشستن در یک گوشه دنج و گوش دادن به موسیقی جاز، فلامینکو یا کلاسیک داشته باشید. و البته در کنار آن از نوشیدنی خود لذت ببرید. مهم نیست دکور چقدر زیباست، موسیقی زنده به  بهتر شدن لابی هتل، رستوران، یا کافه کمک می‌کند تا یک محیط رومانتیک و پر انرژی بسازد.

موسیقی زنده انرژی مثبت را در فضا پخش می‌کند

مردم می‌خواهند ریلکس شوند و استرس‌ها و تنش‌های مربوط به کار و روز طولانی خود را فراموش کنند. موسیقی زنده با ساختن یک فضای خوب به آنها کمک می‌کند تا ریلکس شوند. از این رو پخش موسیقی زنده فقط در کافه و رستوران محبوب نیست؛ تالارها، جشن‌های اداری، و دیگر دورهمی‌های اجتماعی اغلب با موسیقی زنده همراه است. . چراکه موسیقی موجب آزاد شدن هورمون‌های خوشحالی در بدن شده که به شما کمک می‌کند که خستگی‌های خود را از تن به‌در کنید.

موسیقی زنده یک موج اجتماعی ایجاد می‌کند

پخش موسیقی زنده می‌تواند فضایی شاد و خودمانی ایجاد کند. جایی که بتوانید با افراد جدید آشنا شده و با آنها صحبت کنید. در فضای آرامش بخش یک رستوران با امکان موسیقی زنده افراد با یکدیگر صحبت می‌کنند و احتمالاً دوستی خوبی شکل می‌گیرد.

موسیقی زنده مهمانان را به یک سفر می‌برد!

گوش دادن به موسیقی می‌تواند  شما را به یک سفر ببرد؛ جایی که همه چیز رومانتیک و در صلح است. همچنین این می‌تواند فضایی کامل از تفریح و لذت برای یک مهمانی بزرگ را بسازد. به همین دلیل یک رستوران با امکان موسیقی زنده به ویژه برای برگزاری مراسم‌های خاص مثل تولد، سالگرد ازدواج و غیره گزینه‌ فوق‌العاده‌ای به‌شمار می‌رود.

حتی گوش دادن به موسیقی زنده در کافه‌ها و رستوران‌ها برای یک بعدظهر ساده ایده‌آل است. بعد از یک روز طولانی، یک غذای خوشمزه و موسیقی زنده بهترین راه برای دور شدن از روزمره‌گی‌هاست.

 

برای مشاهده أدرس، منو و نظرات بر روی نام هر کدام از رستوران و کافه های زیر کلیک کنید

 

برای مشاهده کامل بر روی تصویر زیر کلیک کنید

 

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.