خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / آیا رستوران شما باید اینترنت رایگان Wi-Fi داشته باشد؟
اینترنت رایگان

آیا رستوران شما باید اینترنت رایگان Wi-Fi داشته باشد؟

ممکن است به تازگی رستوران تاسیس کرده باشید یا اینکه برای سال‌های طولانی در این زمینه فعالیت می‌کنید. اگر چنین کسب و کاری دارید حتما تاکنون این سوال برای‌تان مطرح شده است که آیا باید اینترنت رایگان Wi-Fi در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا خیر؟  اگر بخواهید پاسخ کوتاه در این زمینه دریافت کنید باید بگوییم که بهتر است به مشتریان خود اینترنت رایگان بدهید. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

چرا باید اینترنت رایگان ارایه کنیم؟

اینترنت رایگانچند نکته مهم و اساسی وجود دارد که پیش از ارایه خدمات اینترنتی در فضای رستوران باید به آنها توجه کنید. اگر پیش از این تصمیم گرفتید اینترنت رایگان Wi-Fi را در اختیار مشتریان خود قرار دهید هم دانستن این نکات، کاربردی به نظر می‌رسد.

نوجوانان و جوانانی که به رستوران شما می‌آیند به شبکه‌های اجتماعی اعتیاد دارند و بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند پیش از آنکه غذای خود را بخورند، یک عکس از آن را روی بخش استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.

برخی دوست دارند در فورسکوئر، حضور خود در رستوران شما را اعلام کنند. و برخی دیگر نیز تمایل دارند قبل از سفارش غذا با استفاده از نرم افزار تلفن همراه فیدیلیو از نظرات کاربران درباره رستوران شما آگاه شوند.

در بین این افراد دانشجویانی هستند که حین سفارش غذا ترجیح می‌دهند با دوستان خود پروژه‌های تحصیلی را بررسی کنند و کارمندان یا مدیرانی که حتی بین غذا خوردن هم به اینترنت نیاز دارند. همه این موارد باعث می‌شود تا ارایه خدمات رایگان Wi-Fi محبوبیت بیشتری نزد مشتریان کسب کنید و باعث شوید آنها مدت بیشتری در رستوران شما بمانند.

از طرف دیگر اگر رستوران شما در شبکه‌های اجتماعی دارای اکانت رسمی باشد، می‌توانید با قرار دادن هشتگ و یا اکانت خود، مشتریانتان را به عکاسی از غذا و فضای رستوران و یا گذاشتن نقد و بررسی در این شبکه‌های اجتماعی ترقیب کنید.

جدا کردن Wi-Fi کاری و Wi-Fi مهمان

اینترنت رایگاناگر به این نتیجه رسیدید که خدمات رایگان Wi-Fi را در اختیار مشتریان بگذارید، بهتر است سرویس مهمان از سرویس اینترنت کاری مجزا باشد. بزرگترین اشتباه این است که صاحب کسب و کار از همان خدمات اینترنتی استفاده کند که به صورت رایگان در اختیار مشتریان می‌گذارد. خدمات عمومی اینترنت نا امن است و هر لحظه این امکان وجود دارد تا سیستم شما هک شود. در عوض اگر دسترسی به اینترنت مورد نیاز خود را از اینترنت مشتریان مجزا کنید، امنیت سایبری بیشتری را برای خود لحاظ کرده‌اید. بخصوص اگر سیستم‌های رایانه‌ای داخل رستوران اعم از سیستم‌های حسابداری و ثبت سفارش شما به اینترنت متصل باشد.

تنظیمات حرفه‌ای و پهنای باند مورد نیاز

زمانی که صاحب کسب و کاری شبیه به رستوران هستید و هر روز با مشتریان زیادی سر و کار دارید، بهتر است پیش از آنکه خدمات اینترنت رایگان Wi-Fi را در اختیار افراد بگذارید یک شبکه مجهز و مناسب طراحی کنید. این شبکه باید به صورت حرفه‌ای راه‌اندازی شود و ایمنی آن در سطح بالایی باشد. مطمئن شوید در این شبکه همه چیز در جای خود قرار گرفته است و البته محل قرار گرفتن روتر اهمیت زیادی دارد تا سرعت دسترسی به اینترنت برای مشتریان مناسب باشد.

شما برحسب تعداد مشتریانی که دارید، باید برای پهنای باند مورد نیاز خود اقدام کنید. برای این کار می‌توانید شلوغ‌ترین زمان رستوران را در نظر بگیرید و پیش‌بینی کنید مشتریان در طول زمانی که در رستوران شما حضور دارند چه میزان فعالیت‌های اینترنتی با حجم بالا انجام می‌دهند. به عنوان مثال تا چه میزان تصاویر ویدیویی تماشا می‌کنند؟ ارایه اینترنت رایگان یک گزینه مناسب محسوب می‌شود، ولی توجه داشته باشید که نباید اینترنت کند را در اختیار مشتریان گذاشت تا آنها ناراضی شوند. اگرچه این مسئله به وسعت رستوران شما بستگی دارد، ولی گفته می‌شود که به طور میانگین پهنای باند 1.2 مگابیتی می‌تواند همه نیازهای یک رستوران را پاسخ دهد.

ایجاد رمز عبور مهمان

برای آنکه محافظت بیشتری از رستوران و مشتریان خود انجام دهید، بهتر است یک رمز عبور مهمان در نظر بگیرد تا مشتریان از این طریق وارد اینترنت شوند. رمز عبور را در یک نقطه از رستوران نصب کنید تا مشتریان بتوانند آن را مشاهده کنند یا اینکه در گوشه‌ای از منو بنویسید که در صورت تمایل رمز عبور را از خدمتکارن بپرسند. این کار باعث می‌شود جلوی بروز هرگونه اختلال امنیتی و مشکل سایبری گرفته شود.

با همه این توضیحات، اگر صاحب یک رستوران لوکس و بزرگ هستید بهتر است فضای امن و راحتی را برای مشتریان فراهم آورید. در چنین فضایی اینترنت می‌تواند اختلال ایجاد کند و شبکه Wi-Fi کارایی چندانی ندارد.

 

 

درباره میثم لطفی