خانه / تاپ / کافه بیستروپاپ؛ لحظات ناب نوستالژی را با ما تجربه کنید

کافه بیستروپاپ؛ لحظات ناب نوستالژی را با ما تجربه کنید

حوالی خیابان طالقانی، در کوچه‌ پس ‌کوچه‌ های سمیه، عمارتی قدیمی به سبک فرانسوی قرار دارد که با ورود به کوچه، جلوه نمایی کرده و شما را به تهران 50 سال پیش، پرتاب می کند.

به نظر شما راز این ساختمان قدیمی چیست؟؟

چه کسانی در این عمارت زیبا، مننظر ورود شما هستند؟؟

اگر هوس کردید که در یک آخر هفته زیبای اسفندی از خانه بیرون بزنید و یک وعده غذای دلچسب و لذیذ را در یک محیط دنج پر از نوستالژی و متناسب با سلیقه تان نوش جان کنید، بعید می دانم دلتان نخواهد که در این عمارت منحصر به فرد از شما پذیرائی شود. کافه بیستروپاپ، پاتوق نام آشنای مرکز شهر تهران هست که با شناخت بیشتر آن، قطعا مشتری دائمی این عمارت فرانسوی خواهید شد.

پس با ما به یک سفر رویایی بیایید و در این مقاله، برای آشتایی با کافه رستوران بیستروپاپ همراه فیدیلیو باشید.

 

با کافه رستوران بیستروپاپ  بیشتر آشنا شوید

کافه بیسترو پاپ (لبیسترو پاپ) از  آن دسته کافه های قدیمی تهران به شمار می رود که قدمت آن چیزی حدود 50 سال رو شامل می شود. این کافه قبل از زمان انقلاب به سبک و سیاق کافه های فرانسوی و اتفاقا به دست معماران فرانسوی ساخته و طراحی شد. ابتدای دهه 40 بود که با توسعه شهر تهران، فیشرآباد دستخوش تحولات زیادی شد که محدوده خیابان ویلا (نجات اللهی)، ثریا (سمیه) و تخت جمشید (طالقانی) هم مشمول این تحول می شدند.

در همین زمان معماران بزرگی چون وارطان آثار ماندگاری در این محدوده برجا گذاشتند، از جمله کافه بیستروپاپ که در ١٣۴٠ ابتدا با کاربری مسکونی بنا شد و درسال ١٣۴۶ به پیشنهاد رئیس تشریفات دربار با ایده ساخت یک کلاب فرانسوی توسط کاترفرانسه خریداری گردید و توسط خانم منیژه طُرفه (ژان)، دکوراتور دربار، به شکل بار و رستوران های فرانسوی درآمد و تبدیل به پاتوق دیپلمات ‌ها و تجار خارجی، هنرمندان، بازیگران، خواننده‌ ها، مشاهیر هنری و سیاسی و شخصیت های قبل انقلاب و دربار شد.

فعالیت این کافه پس از انقلاب تعطیل شد و فراز و نشیب های زیادی را به خود دید. از آن زمان تبدیل به محلی برای فعالیت های هنری و فرهنگی شد. تا اینکه در سال ١٣٧٠ برای لوکیشن فیلم سینمایی آدم برفی، یکی از ماندگارترین و متفاوت ترین آثار اکبر عبدی، انتخاب و بخش های زیادی از صحنه های مربوط به ترکیه در بیستروپاپ فیلمبرداری گردید.

از تابستان ١٣٩٧ بعد از یکسال عملیات بازسازی، بیستروپاپ  با حفظ اصالت تاریخی خود مجددا احیا و برای عموم قابل استفاده شد. اکنون این کافه محلی برای گردهمایی اهالی هنر محسوب می شود و بسیاری از فیلم ها و سریال ها در همین مدت کوتاه در اینجا فیلمبرداری گردیده است.

فضای داخلی بیستروپاپ چگونه است؟

کافه رستوران بیستروپاپ  از دو بخش روباز و سرپوشیده با تهویه مطبوع تشکیل شده است که فضای داخلی آن شامل 2 نیم طبقه است. با وجود بازسازی هیچ تغییری در دکوراسیون ایجاد نشده و هنوز هم مبلمان، چراغ ها و نقاشی ها همان هایی هستند که در دهه 50 در این کافه به چشم می خوردند. فضای حیاط حوض ندارد، اما آنقدر دل ‌باز و راحت است که عاشقش می شوید و نشستن میان درختان این محوطه، شب شما را خواهد ساخت. استعمال سیگار در فضای بیرونی آزاد است. بیستروپاپ در فصل گرما با مه پاش و پنکه و در فصل سرما با هیترها و پتو به استقبال ‌تان می ‌آید. با این امکانات می‌توانید در تمام سال از صرف یک وعده غذایی در فضای آزاد نهایت لذت را ببرید.

چرا کافه بیستروپاپ را انتخاب کنم؟

انتخاب این کافه برای قرارهای دونفره و عاشقانه تان، جشن های تولد و قرارهای کاری گزینه خوبی به نظر می رسد؛ چرا که با داشتن فضای آرام شما را از تهران شلوغ جدا کرده و به گوشه ای دنج در دل کافه های پاریس می برد. بیستروپاپ با داشتن گنجایش 140 نفره امکان برگزاری برنامه‌ های جذاب هنری، سرگرمی و ورزشی و پخش فیلم های سینمایی را دارد. کنار همه این مزیت‌ها، این رستوران موسیقی زنده هم دارد که باعث می شود حین صرف غذا، حال و هوای شما عوض شود. البته اگر می خواهید از این برنامه ها لذت ببرید قبل از مراجعه حتما از طریق شماره تلفن 88917683 اطلاع کسب کنید.

جشن تولد های جذاب در کافه بیستروپاپ

از آنجایی که این روزها سورپرایز تولد در کافه ها باب شده است، افراد با هدف خوردن یک وعده غذایی سبک یا نوشیدنی به کافه مراجعه می ‌کنند و با دیدن میز تزیین شده و هدایای روی آن به شدت سورپرایز می‌ شوند. کافه بیستروپاپ انتخاب خوبی برای برگزاری این جور جشن هاست، چون از آن کافه هایی هست که با هرجور سلیقه ای جور در میاد. امکاناتی که در کافی شاپ فراهم است، می ‌تواند شبی رویایی و زیبا برایتان بسازد.‌‌ رزرو رایگان هست ولی برای تولد به ازای هر شخص ورودی تعلق میگیرد.  فقط پیش از برنامه ‌ریزی حتما جهت هماهنگی تماس بگیرید

منوی کافه بیستروپاپ برای همه ی سلیقه ها

با اینکه سبک بیستروپاپ هم ایرانی و هم فرنگی است اما منو تنها به سبک فرنگی نوشته شده است. سرویس کامل صبحانه، سرویس کامل نوشیدنی های گرم و سرد، سرویس کامل پیش غذا، غذا و دسر، منوی ویژه وجترین و وگن در این کافه قابل دسترس هستند. اگر اهل خوردن صبحانه ‌های هیجان‌انگیز هستید، صبحانه از ساعت ٩ تا ١٢.٣٠ و غذا از ساعت

١٣ تا ٢٣.٣٠  سرو می شود.  برخورد پرسنل و سرویس دهی آنقدر خوب است که حتما پیشنهاد می کنیم یکبار آن را امتحان کنید، بخصوص آن دسته از کسانی که عاشق کافه رفتن هستند و کافه های قدیمی ترجیحشان است. عمارت بیستروپاپ این روزها زنده کننده خاطرات خوش نچندان دور تهران است و بوی قدیم ها رو می دهد. برای مشاهده ی کامل منو واطلاع از قیمت ها روی منوی کافه کلیک کنید. باید به این موضوع اشاره کرد که سطح قیمت در بیستروپاپ متوسط است.

بیستروپاپ کجای تهران واقع شده است؟

کافه لبیسترو پاپ در محله ولیعصر تهران و خیابان افشار واقع شده است که آدرس دقیق آن را در ادامه این مقاله می توانید ببینید. همچنین با ورود به صفحه این کافه رستوران در سایت فیدیلیو، اطلاعات مفید دیگری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

چگونه خودم را به کافه بیستروپاپ برسانم؟

اگر که با وسیله شخصی خود مراجعه می کنید، جای پارک به راحتی پیدا می شود. اگر هم قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو را دارید، با توجه به نزدیکی این کافه به ایستگاه مترو فردوسی، باید در این ایستگاه از قطار پیاده شوید و به صورت تقریبی 10 دقیقه  تا کافه پیاده روی کنید.

*آدرس دقیق کافه بیستروپاپ: خیابان سمیه، بعد از سپهبد قرنی، نرسیده به نجات الهی، داخل کوچه افشار، جنب تالار شب طلایی، پلاک2

*شماره تماس: 88917683

*ساعت کاری: 9 صبح الی 24

*قیمت های منوی کافه بیستروپاپ: نسبتا به صرفه و اقتصادی

*وعده های غذایی قابل ارائه: صبحانه، ناهار، عصرانه، شام

 

راستی….. یادتان باشد که کافه بیستروپاپ در روزهای شنبه تعطیل هست و نمی تواند پذیرای حضور گرم شما باشد.

 

درباره یلدا نوروزی