خانه / تاپ / ۱۵ وسیله آشپزی که آشپزخانه شما به آن احتیاج دارد (قسمت دوم)
لوازم آشپزخانه 2 شاخص

۱۵ وسیله آشپزی که آشپزخانه شما به آن احتیاج دارد (قسمت دوم)

در آشپزخانه داشتن ابزار مناسب برای هر کاری باعث می‌شود که راحت‌تر، ساده‌تر و هوشمندانه تر کار و آشپزی کنید. این ابزار و تجهیزات زندگی شما را ساده تر کرده و باعث می‌شوند که با راحتی تمام آشپزی کنید. لازم نیست که بصورت روزانه از همه تجهیزات مورد نیازتان باشد تا همه را یکجا بخرید بلکه به ترتیب اولویت‌هایتان و به مرور زمان می‌توانید این ابزار را به آشپزخانه اضافه کنید. با این ابزار شما می‌توانید در آشپزخانه و به راحتی هر غذایی را درست کنید و از تهیه و میل کردن آن لذت ببرید. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با هم به معرفی کارآمدترین لوازم آشپزخانه بپردازیم.

۱۶- گوشت کوب برقی

بزرگی و حجیمی مخلوط کن‌ها را فراموش کنید. دیگر به راحتی می‌توانید یک سوپ خوب را در داخل قابلمه مخلوط کنید و یا یک اسموتی را داخل لیوان آن تهیه کنید. در ضمن تیغه‌هایش هم به راحتی تمیز می‌شوند.

۱۷- کاسه در اندازه‌های مختلف

هر آشپزخانه به یک مجموعه از کاسه و پیاله در سایز‌های مختلف نیاز دارد تا مواد اولیه را داخل آن بریزد یا در آن چیزی تهیه کند.

۱۸-تخته کار (خرد کردن)

یک تخته خوب و خوش دست و ثابت از انگشتان شما هنگام آماده سازی میوه، سبزی و گوشت محافظت می‌کند. برای شست و شوی تخته پلاستیکی می‌توان از ماشین ظرف شویی نیز استفاده کرد.

۱۹-صافی یا الک

برای صاف کردن آرد و هم برای گیر انداختن سبزیجات و پاستا از داخل قابلمه و یا گیر انداختن یک فلافل در حال سرخ شدن، یک ابزار و این همه کارایی، بینظیر است.

۲۰- آبکش

هر آشپزخانه‌ای به یک آبکش بزرگ برای آبکشی پاستا، برنج و سیب زمینی آب پز نیاز دارد.

 

برای تهیه ابزار تخصصی آشپزخانه به مطلب فروشگاه اینترنتی kitline مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه KitLine

 

۲۱- پیمانه مدرج مایعات

بله شما هم می‌توانید برای اندازه گیری از این ظرف استفاده کنید و هم در آن انواع سس از سالاد گرفته تا سس شکلات را تهیه کنید.

۲۲- همزن دستی whisk

می‌خواهید سالادتان را با سرکه و روغن زیتون مزه دار کنید و چنگال برای ترکیب این دو ماده به کارتان نمی‌آید؟ اینجاست که همزن به کمکتان می‌آید.

۲۳- لیسک spatulas

یکی از بهترین ابزارهای تاریخ آشپزی، منعطف ترین در مجموعه لوازم آشپزخانه، عالی برای تمیز کردن ظروف از کوچکترین مقدار سس یا خمیر.

۲۴- گیره

گیره زمانی به کار می‌آید که بخواهید تکه‌ای را جابجا کنید بدون اینکه بخواهید تمام موادتان جابه جا شود. روی گریل روی تابه هنگام سرخ کردن و …

۲۵- پوست کن peeler

مطئمن شوید که پوست کن شما به اندازه کافی خوب و تیز است که بتوانید با آن راحت انواع میوه و سبزیجات را پوست بکنید و حتی پوسته روی پنیرها را جدا کنید. باور کنید یک پوست کن تیز کار شما را راحت تر خواهد کرد.

۲۶- رنده ریز (زستز)  

رنده کردن پوست لیمو یا زنجبیل؟ یا حتی مقدار کمی پنیر پارمیزان؟ بهترین ابزار برای این کار رنده ریز است.

۲۷- قاشق چوبی

این قاشق‌ها روی ابزار پخت و پز شما خط و خش نمی‌اندازند و ماندگاری بالایی دارند. فقط حواستان باشد این قاشق‌های چوبی را درون ماشین ظرف شویی نگذارید.

۲۸- درب باز کن کنسرو

یک درب باز خوب و تیز خیال شما را از بابت باز کردن درب هر کنسرو و قوطی‌ای راحت می‌کند.

۲۹- آب مرکبات گیری

این ابزار بسیار مفید برای گرفتن آب انواع مرکبات است. آب گیری راحت و اطمینان از اینکه هیچ تخم و دانه‌ای از این میوه‌ها به ترکیبات شما اضافه نخواهد شد.

 

همه چیز به اندازه

 

۳۰- قاشق اندازه گیری

معمولا در هر مجموعه لوازم آشپزخانه یافت می‌شود. برای استفاده از ادویه‌ها و اندازه گیری بیکینگ پودر و نمک و مواردی که باید به میزان کم استفاده شوند.

۳۱- پیمانه اندازه‌گیری

یک ظرف و پیمانه کارآمد برای انواع اندازه گیری‌ها از مایعات گرفته تا آرد و شکر، مفید برای آشپزی و شیرینی پزی.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.