خانه / تاپ / سفره خانه سنتی خیام هم نشینی در عمارت ۲۵۰ ساله بازار بزرگ تهران

سفره خانه سنتی خیام هم نشینی در عمارت ۲۵۰ ساله بازار بزرگ تهران

بازار تهران زمانی مرکز اکثر رستوران های تهران بوده است. رستوران هایی که تخصصی غذاهای تهرانی پسند سرو می کردند و از کاسب تا مردم عادی همه و همه مشتری این رستوران ها بودند. رستوران خوب در بازار تهران کم نیست اما رستورانی که بتوان در آرامش ساعتی را در آن گذراند یا میهمان خارجی و دوستان مهم را به آنجا برد کم است. در این گزارش آگهی از مجله فیدیلیو سری زدیم به رستوران یا سفره خانه سنتی خیام که یکی از قدیمی ترین و خاص ترین رستوران های محدوده بازار بزرگ تهران است.

خیام یکی از محبوب ترین و جهانی ترین رستوران های تهران

درست در قلب تهران و بازار بزرگ، یکی از خاص ترین سفره خانه های شهر قرار دارد. بنای سفره خانه سنتی خیام ۲۴۰ سال قدمت دارد و متعلق به همسر ناصرالدین شاه منیر السلطنه است. این ساختمان زیبا که زمانی قدیمی ترین مدرسه ایران بوده است از سال ۱۳۸۱ به سفره خانه سنتی خیام تبدیل شده و آوازه سرویس دهی این سفره خانه در دل بازار تهران جهانی شده است.

در سایت معتبر TripAdvisor و همچنین کتاب راهنمای جهانگردی Lonely Planet یکی از رستوران های منتخب تهران همین رستوران سنتی خیام است که پیشنهاد آن را به هر جهانگرد اهل دلی داده است.  این رستوران سنتی توانایی پذیرایی از ۸۰ میهمان را دارد و در کنار منوی غذایی لذیذ و خوشمزه خود سرویس چای و قلیان مقبولی نیز به میهمانان خود ارائه می دهد.

سفره ای رنگین در سفره خانه سنتی خیام

اگر از ما بپرسید یک وعده غذای ناب تهرانی، آن هم از نوع بازاری را کجا می شود میل کرد قطعا یکی از محبوب ترین مکان های پیشنهادی ما به شما سفره خانه سنتی خیام خواهد بود. انواع غذای ایرانی از دیزی سنگی ناب با نان سنگک تازه و ترشی و سبزی و دوغ محلی گرفته تا کباب تبریزی کاجی، کباب لقمه مشتی بازاری، ماهی کباب لذیذ و خوش پخت و خلاصه هر آنچه که از یک سفره خوشمزه ایرانی توقع دارید در این سفره خانه مهیا است.

کباب وزیری هم از خاص ترین کباب های تهرانی است که همه لذت های بازاری را یکجا دارد و از پیشنهادات ما به شما برای مزه کردن است. اگر برای پیش غذا اهل کشک بادنجان و میرزاقاسمی دودی و خوشمزه هستید باز هم خوب جایی را برای یک وعده غذای مبسوط انتخاب کرده اید.

خلاصه که در سفره خانه سنتی خیام اطعمه و اشربه در حد اعلایی یافت می شود. از چای تازه دم و نبات زعفرانی تا آب هندوانه خنک و گوارا و آب هویج بستنی. خلاصه که چه خودتان هوس یک وعده غذای مخصوص خوشمزه کردید یا علاقمند هستید میهمانان و دوستان خارجی خود را با  فرهنگ غذای ناب ایرانی آشنا کنید حتما باید سری به سفره خانه سنتی خیام بزنید.

رستوران سنتی خیام مقصد گردشگری غذایی تهران

چه در یک روز تابستانی برای خرید به بازار تهران رفته باشید چه در حال تهران گردی با دوستان باشید، چه قصد برپایی یک میهمانی در فضای سنتی دارید، چه می خواهید سنت غذایی ناب ایرانی را به رخ دوستان و میهمانان غیر ایرانی خود بکشید، ما در مجله فیدیلیو به شما سفره خانه سنتی خیام را پیشنهاد می دهیم. یک سفره خانه در مکانی به قدمت ۲۴۰ سال که نه تنها به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده است، بلکه یکی از محبوب ترین رستوران های تهران نزد توریست هایی است که قصد تجربه غذا و فضای ناب تهران را دارند.

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.