خانه / تاپ / رستوران بورانی با عطر و طعم قومیت­های مختلف
رستوران بورانی با عطر و طعم قومیت­های مختلف

رستوران بورانی با عطر و طعم قومیت­های مختلف

برای افرادی که به غذاهای خانگی علاقمندند و محل کار یا زندگیشان حوالی خیابان سهروردی تا مطهری است، رستوران بورانی یک نعمت بزرگ به حساب می­آید.

حتما با خود می­گویید که این روزها چیزی که زیاد است، رستوران­های سنتی یا ارائه دهنده غذاهای محلی مانند گیلکی، جنوبی و … است و چه چیزی ممکن است این رستوران کوچک و جمع و جور را خاص کرده باشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما در مجله فیدیلو همراه شوید.

غذاهای سنتی با طعم قومیت­های مختلف

آنچه رستوران بورانی را از سایر رستوران­ های سنتی متمایز کرده است، سرو غذاهای محلی ایران از ترکی و گیلکی گرفته تا اصفهانی و شیرازی و… است.در بورانی همه چیز طعم سنتی می­دهد. از غذاهای خانگی محلی که بگذریم حتی پیش غذا و نوشیدنی ها هم کاملا سنتی است.

در منوی این رستوران غذاهایی مانند کوفته تبریزی، کلم پلو شیرازی، حلیم بادمجان اصفهانی با گوشت تازه گوسفندی، شامی کباب بابلی و سایر غذاها توسط سرآشپزی حرفه­ای اماده می­شود و در کنار این غذاها سیر ترشی، زیتون پرورده، انواع ترشی، انواع بورانی و … سرو می­‌شود. به عنوان نوشیدنی هم می­توانید دوغ محلی میل کنید. البته نوشابه­های گازدار هم بنا به درخواست مشتریان بورانی در منوی این رستوران قرار گرفته است. البته آش و سوپ روز هم در منوی بورانی جایگاه ویژه ای دارد؛ آن هم با توجه به آغاز فص پاییز.

رستورانی کوچک اما دلباز

رستوران بورانی با عطر و طعم قومیت­های مختلف

اگر چه بورانی بیشتر به رستورانی بیرون بر معروف است؛ اما چند میز کوچک برای افرادی که قصد دارند از محیط زیبای آن لذت ببرند تدارک دیده است. میزهایی که با سفره­های قلمکار حال و هوای سنتی رستوران بورانی را دلنشین­تر کرده است.

علاوه بر این طراحی کلی ساختمان، از نمای بیرونی و در و پنجره­های مشبک با شیشه­های رنگارنگ گرفته تا تزئینات داخلی و بیرونی که شامل گلدان­های شمعدانی و تلویزیون ۱۴ اینچ قدیمی است، همه و همه عطر و بویی خاص به این رستوران بخشیده است.

در رستوران بورانی غذاها با قیمت­ مناسب و کیفیت بالا عرضه می­شود و همین موضوع یکی از عوامل محبوبیت آن است. اگر محل کار یا زندگیتان در منطقه سهروردی است یا گذرتان به این محدوده افتاد، غذاهای سنتی این رستوران را امتحان کنید.

برای مشاهده منو، آدرس و نظرات درباره رستوران بورانی اینجا را لمس کنید

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.