خانه / تاپ / راز داستان کیک عروسی

راز داستان کیک عروسی

زمانی که از کیک عروسی پرنس هری و مگان مرکل پرده برداری شد، بدیهی بود که ما انتظار داشته‌باشیم با یک شیرینی بزرگ و مدرن شبیه به کیک سلطنتی رسمی و حرفه‌ای که برای عروسی پدر و مادر هری، پرنسس دیانا و و پرنس چارلز ساخته شده‌بود، رو به رو شویم. کیک دیانا و چارلز یک کیک میوه‌ای با ارتفاع بیش از یک متر و ۵۰ سانتی‌متر بود که دور تا دور آن با نشان خاندان سلطنتی چارلز و نشان خانوادگی دیانا و بالای آن با شاخه‌ گل‌های زیبا تزئین شده بود.

راز داستان کیک عروسی

ما می‌توانیم از ملکه ویکتوریا، مادربزرگ عالی پرنس هری برای ظهور کیک‌های عروسی مدرن و عجیب و غریب تشکر کنیم. کیک طبقاتی با ترکیبی به نام آیسینگ سفید (white icing: ترکیبی متشکل از تخم‌مرغ، شکر، شیر و کره که معمولا در بالای کیک‌های عروسی استفاده می‌شود.) برای عروسی او با پرنس آلبرت در سال ۱۸۴۰ با ارتفاع بیش از ۲ متر و وزن ۱۳۶ کیلوگرم ساخته‌شد. اما تاریخچه کیک عروسی فراتر از خانواده سلطنتی است. با این مطلب از مجله فیدیلیو همراه باشید تا راز داستان کیک عروسی را با شما درمیان بگذاریم.

خواستگاه کیک عروسی

راز داستان کیک عروسی

منشاء کیک عروسی به رم باستان برمی‌گردد زمانی که عروسی با شکستن یک قرص نان جو توسط داماد بالای سر عروس به پایان می‌رسید؛ اینکار نماد باروری بود. مهمانان نیز خرده‌های نان را جمع می‌کردند و به عنوان تکه‌ نان‌های خوش یمن با خود به خانه می‌بردند.

راز داستان کیک عروسی

در انگلستان قرون وسطی نوع خاصی از شیرینی‌های کوچک و پف کرده را روی هم می‌چیدند و یک ساختار عمودی شکل می‌ساختند که عروس و داماد باید در بالای این ساختار میله‌ای شکل یکدیگر را می‌بوسیدند. آنها معتقد بودند که اگر بتوانند بدون انداختن این برج یکدیگر را ببوسند، می‌توانند از یک زندگی سراسر رفاه لذت ببرند.

پای عروسی و خرافاتی در مورد دسر

راز داستان کیک عروسی

یک حقیقت جذاب: این شیرینی پای بود نه کیکی که به طور معمول در عروسی‌ها سرو می‌شود. اولین دستورپخت اختصاصی ثبت شده برای ساخت کیک عروسی، “پای عروس” نام دارد و جزئیات آن در نسخه ۱۶۸۵ کتاب “The Accomplisht Cook” آورده شده‌است؛ که یک پای بزرگ، حرفه‌ای، تزئین شده و پر از تکه‌های گوشت خوش طعم با انواع ادویه‌جات را توصیف می‌کند. گاهی اوقات حلقه‌ها را در این شیرینی‌های پای عروسی پنهان می‌کردند و هر زنی که موفق به پیدا کردن آنها می‌شد، نفر بعدی بود که ازدواج می‌کرد.

راز داستان کیک عروسی

سایر خرافات شیرینی عروسی عبارتند از:

اعتقاد براین است که پذیرایی کردن از مهمانان عروسی با کیک منجر به افزایش رفاه و ثروت می‌شود؛ از طرفی گفته می‌شود که اگر عروس کیک عروسی خود را خودش بپزد به بدبختی می‌افتد. همچنین اگر یک عروس کیک عروسی خود را قبل از مراسم عروسی تست کند عشق شوهرش نسبت به او از بین می‌رود.

کیک و آیسینگ سلطنتی (Royal icing) وارد مد می‌شود

راز داستان کیک عروسی

در نهایت کیک عروسی گوی محبوبیت را از “پای” عروسی می‌رباید. تا اواسط قرن شانزدهم، شکر در سراسر انگلیس به طور گسترده‌ای در دسترس قرار گرفت و شکر سفید در بین مردم بسیار معتبر بود. آیسینگ سفید خالص در بالای کیک عروسی به عنوان سمبل پاکی و خلوص درآمد. عروسی ملکه ویکتوریا این سنت را ادامه داد، که منجر به نامیدن آیسینگ سفید به آیسینگ سلطنتی شد؛ اصطلاحی که امروزه استفاده می‌شود.

کیک عروسی ملکه الیزابت دوم

راز داستان کیک عروسی

کیک عروسی سلطنتی استاندارهای زیادی دارد که توسط متخصصان اندازه‌گیری و تعیین می‌شود. و اینها از کیک باشکوهی که برای مادربزرگ پرنس هری تهیه شده‌بود، می‌آید. برای مراسم عروسی ملکه با پرنس فیلیپ، شرکت بیسکویت اسکاتلندی “McVitie & Price” یک کیک مربعی شکل، با ارتفاع بیش از ۲ متر و وزن ۲۲۶ کیلوگرم ساخت. این کیک عروسی مجلل با استفاده از موادی که به عنوان هدایای عروسی از خارج از کشور تهیه شده بود، ساخته شد. زیرا در آن زمان انگلستان هنوز درگیر جنگ بود. زوج اول سلطنتی با استفاده از شمشیر پرنس فیلیپ کیک را برش دادند.

سایر گزارشات ثبت شده در مورد کیک عروسی

گران‌ترین کیک عروسی ۵۲ میلیون دلار ارزش داشت که به وسیله ۴۰۰۰ الماس تزئین شده بود.

بزرگترین کیک عروسی در جهان بیش از ۵ متر ارتفاع و ۶۸۱۸ کیلوگرم وزن داشت. این کیک برای هتل “Mohegan Sun” برای نمایشگاه عروسی در سال ۲۰۰۴ ساخته شد.

گرانترین برش از کیک عروسی مربوط به مراسم عروسی دوک و دوشس ویندزور در سال ۱۹۳۷ که در سال ۱۹۹۸ به فروش رسید و ۲۹،۹۰۰ دلار فروخته شد.

اگر شما بلند پرواز هستید (نه خرافاتی) سعی کنید کیک عروسی خود را مطابق با عصر خود را تهیه کنید.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.