خانه / تاپ / خوراکی‌های محبوب یک مربی خصوصی بدنسازی
خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

خوراکی‌های محبوب یک مربی خصوصی بدنسازی

من به عنوان یک مربی خصوصی مبتنی بر رژیم گیاهی، بیشترین چیزی که در مورد فروشگاه مواد غذایی دوست دارم پر کردن یخچالم با مواد غذایی تازه _مفید جهت سوخت و ساز بهتر و بیشتر ماهیچه‌ها_ است.

من عاشق فروشگاه مواد غذایی‌ام . بعد از سال‌ها تجربه می‌توانم بهترین محصولات فصل را انتخاب کنم. من خیلی سریع خوراکی‌های یخ زده را تشخیص می‌دهم و آنها را از لیست خرید حذف می‌کنم. این یک دانش است.

با ما در مجله فیدیلیو همراه باشید .

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

خب چه چیزهایی باید بخرم؟ اجازه دهید چرخی در فروشگاه بزنیم.

(  قبل از رفتن به خرید کیسه‌های کاغذی سازگار با محیط زیست را فراموش نکنید.)

سیب

هیچ چیز بهتر از حلقه‌های سیب در یک میان وعده ساده نیست. سیب در رژیم غذایی روزانه موجب هضم راحت‌تر غذا و بهبود سیستم گوارش می‌شود. همچنین فیبر موجود در سیب باعث کم شدن اشتها شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

مارچوبه

دارای مقادیر فراوان فولیک اسید و ویتامین کا می‌باشد. همچنین مارچوبه نقش کلیدی در استحکام استخوان‌ها و سلامتی قلب دارد

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

آووکادو

سلام به چربی سالم که همه دوستش دارند!

آووکادو سرشار از ویتامین ب  و ث است و خاصیت ضد سرطان دارد. همچنین به سلامت پوست کمک می‌کند. می‌توانید آن را به صورت مخلوطی از شکلات تلخ ذوب شده با شیر بادام میل کنید.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

موز

مصرف یک عدد موز بعد از ورزش باعث خروج سدیم اضافی و متعادل شدن سطح الکترولیت بدن می‌شود.

(پوست موز را بکنید و آن را درون کیسه‌های زیپ دار قرار داده و درون یخچال بگذارید.) قند میوه‌ها به سرعت در جریان خون آزاد شده و از افت قند بعد از تمرینات ورزشی جلوگیری می‌کند. موز یک انتخاب عالی‌ست.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

توت‌ها

توت‌فرنگی، زغال‌اخته و تمشک میوه‌هایی غنی از آنتی‌اکسیدان و سرشار از ویتامین ب، ث و کا هستند. توت‌ها شاید کوچک باشد اما بسیار قدرتمند است! مصرف روزانه ۲ عدد توت موجب تقویت توان مغز می‌شود. از آسیب سلولی جلوگیری و التهاب را کم می‌کند.افزاودن چند عدد توت و گردو به ماست ساده یا ماست وانیلی بدون قند، یک میان وعده خوشمزه برای بعدظهر است.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

بروکلی

این یکی از سبزیجات پر مصرف من است. من عاشق مخلوط کردن اسفناج و کلم بروکلی‌ام! بخارپز، سرخ شده و یا کبابی فرقی نمی‌کند. بروکلی باعث افزایش سلامتی و طول عمر می‌شود.  همچنین سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد و عمل پمپاژ قلب را در پیری تسهیل می‌کند. گل‌کلم قرمز و تخم مرغ را به ظرف  بروکلی اضافه کرده و از این سالاد خوشمزه لذت ببرید.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

غلات

برنج قهوه ای، بلغور، جو و…. خوراکی‌های ضروری در  سبد خرید من هستند. چرا؟ این کربوهیدرات‌ها منابع انرژی مورد نیاز بدن هستند که باعث افزایش سلامت قلب، کاهش میزان کلسترول و حفظ نشاط می‌شوند. سعی کنید در طول هفته  یک بار به عنوان میان وعده –سوپ یا به هر شکل- آنها را میل کنید.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

سبزی‌های تازه

رژیم قدیمی “غذای سالم” شما را خسته کرده است؟ من خوراکی‌های مورد علاقه خود را مانند قارچ خوراکی، جعفری، ریحان و زیتون را به شما پیشنهاد می‌کنم. نکته:سبزی‌های تازه را با پلاستیک بسته‌بندی کنید و در گرمترین قسمت یخچال، مانند درب، نگهداری کنید.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

چای کامبوچا

امروزه چای تخمیری کامبوچا با خواص متعدد برای سلامتی، از جمله پیشگیری از بیماری‌های روده به خانه‌های بسیار از مردم راه پیدا کرده است. چای کامبوچا به عنوان یک پروبیوتیک کاربردی برای بیش از ۲۰۰۰ سال است که استفاده می‌شود.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

آجیل و دانه ها (تخمه ها)

کره بادام زمینی، گردو،  تخمه کدو تنبل همیشه در خانه من وجود دارد. این پروتئین‌های گیاهی خوشمزه، غنی از آنتی اکسیدان و انرژی زا، با حفظ چربی‌های سالم، باعث کاهش وزن و ثبات وزن بدن می‌شوند.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

سفیده تخم مرغ رسمی به صورت خام یا مایع

کم کالری و سرشار از پروتئین . سفیده تخم مرغ موجب عضله سازی و همچنین تنظیم سطح الکترولیت بدن به ویژه به هنگام تمرینات آمادگی جسمانی می‌شود. من یکی از طرفدارهای بزرگ تخم مرغ با سبزیجات زیاد برای صبحانه هستم!

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

سیب‌زمینی شیرین

چیزهای کمی وجود دارند که من از سیب زمینی شیرین بیشتر دوست دارم. آنها خوشمزه و بسیار مغزی هستند و یک عضو کلیدی در رژیم غذایی من؛ به ویژه زمانی که می‌خوام از بالارفتن قند خون جلوگیری کنم.

برای تهیه چیپس‌های خوشمزه و پخته شده، سیب زمینی‌ها را به صورت ورقه ورقه برش داده و درون روغن زیتون قرار دهید. مقداری نمک هیمالیا روی  آن بپاشید و درون فر قرار دهید . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با دمای  ۱۹۰ تا ۲۰۴ درجه سانتی‌گراد- وقتی طلایی شدند- آنها را از فر خارج کرده و از خوردن آنها لذت ببرید.

خوراکی‌های محبوب مربی خصوصی

لورن سیب ، مربی خصوصی بدنسازی، مربی آنلاین و مربی بدنسازی گروهی است که در استمفورد، کانادا زندگی می‌کند. گواهینامههای او عبارتند از NASM CPT، Spinning®، RYT 200 و Barre by Exhale.

* این مقاله توسط متخصص تغذیه مستقل بررسی شده است.

درباره زهرا بیدمشکی

دنیای خوراکی‌ها همیشه برای من یه دنیای هیجان‌انگیز بوده؛ یه غذای دلچسب می‌تونه حال آدمو عوض کنه و فیدیلیو اونجاییه که میشه یه عالمه بهونه خوشمزه رو برای ساختن یه حال خوب توش پیدا کرد.